Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Ajovarusteet

5.3.2013 18:59

Joillakin selkä ei tuu kipeeks vaikka ei käyttäiskään munuaisvyötä. Itellä OLI näin mutta sitte sekin alko kipeytyä ni pakkohan se oli ostaa.

Toinen juttu missä ei tarvi kiistellä on toi munuaisvyö.. Osta huono ja kärsi lisää selkäkivusta. Mielummin suoraan hyvä ni pystyy ajella :) Itellä allrightista ostettu EVS munuaisvyö ja on ollu hyvä.

Re: Ajovarusteet

6.3.2013 1:16

vaikka se vähän tukeekin nii tärkeämpänä kyllä alaselän ja sisuskalujen suojaus.

Re: Ajovarusteet

6.3.2013 11:45

maastavetoo vaan salilla niin ei tarvi vyötä kun suojaks ;)
Mutta niin asiaan ! Eikö kellään oo suositella jotain rannetukia ? EIkö porukka käytä noita ? Mulle riitti toi kerta ranteen murtumiseen, en halua toista kertaa.

Re: Ajovarusteet

6.3.2013 14:20

En oo kertaakaan nähny kenenkään muun käyttävän rannetukee itteni lisäks.
Mulla on tälläne 661:n rannetuki ja hyvin on pelittäny. Ekalla ajokerralla muutamat kierrokset tuntu vähän häiritsevän, mutta sen jälkeen jo tottui.

Re: Ajovarusteet

6.3.2013 14:25

Jan_ne89 kirjoitti:maastavetoo vaan salilla niin ei tarvi vyötä kun suojaks ;)


Näin on. Tehty on ja paljon vaan silti meinaa aina kipeytyä. Ei auta ku jatkaa ;)

Re: Ajovarusteet

6.3.2013 14:53

Perkele, että on outo ajaa noi oikeet saappaat jalassa ko ei mitää tuntoa polkimiin :D

Ootteko säätäny jarrupolkimen sillee, että ei tarvihe jalkaa nostaa yhtää siittä tapilta?
Siis että jalkaa voi vaikka koko ajan pitää jarrupolkimen päällä niin että ei paina sitä jarrua?

Entä ko noissa on noi liukupohjat nii mites kesällä? annetaanko ne vaa olla noissa? Suutarilla liimautettu kii.
Ja jalat ei oikee pysy tapeilla, tuntuuko se vaan vai onko jalkatapit nii kuluneet? :D

Re: Ajovarusteet

6.3.2013 15:56

ei pidetä liukupohjia kuin enskaspoorissa.

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 0:37

Kyllä mulla pysyy jalat tapeilla liukupohjillakin. Jalkatapit varmaan kulunu :)
Kyllä sä voit niitä liukupohjia kesälläki pitää, mutta parempi ois ilman..

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 7:21

Talvella tohon jalkojen tapeillapysymiseen vaikuttaa myös se ettei niihin kerry jäätä. Koita eka vaikka terottaa ne piikit ja sitten laitat ilmastointiteippiä niiden tappien ympäri pari kiekkaa,estää sen jään kertymisen aika tehokkaasti.(eikä ole edes kallis kokeilu!)

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 8:13

Siitä on muutamaa koulukuntaa mutta mä oon tykänny jarrupolkimen säätää siihen jalkatapin tasoon. Ajan kuitenkin päkiöiltä niin ei sitä tuu vahingossa painettua ja saa hyvän tuntuman ihmeemmin vääntelemättä.

Jotkut sen on kai tykännyt säätää myös ylemmäs kuin tapin tasoon mutten kyllä äkkiä keksi perustelua miksi, tietty siihen ei jalalla osu sit muttei oikeeseen ajotekniikkaan mun mielestäni kuulu se että ajetaan kantapäät tapeilla muuten kun vaihtaessa ja jarruttaessa. Eliminoi nilkan liikkeen ja sitä kautta pohkeet siitä joustoliikkeestä ja työntää polvetkin helposti ulospäin.

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 10:37

mantsapoika kirjoitti:Talvella tohon jalkojen tapeillapysymiseen vaikuttaa myös se ettei niihin kerry jäätä. Koita eka vaikka terottaa ne piikit ja sitten laitat ilmastointiteippiä niiden tappien ympäri pari kiekkaa,estää sen jään kertymisen aika tehokkaasti.(eikä ole edes kallis kokeilu!)


Tapit täyteen silikoonia niin pysyy puhtaana.

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 12:48

Joo ei niihin lunta tarttunu vaa ei vaa oo vielä tottunu nuihin kenkiin :D

Perkeleko eilen ajoin nii letjut lähti ja meni takahaarukan ja etuhampin välii nii ei voinu kotia työntää niillä kengillä ko nii liukkaat :D Kotia eka kävellä vaihtaa kengät ja mennä hakee pyörä poies :lol:

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 17:42

kannattaa säätä ketjun kireys sitten tarkkaan, koska tuollaista nyt ei pitäisi päästä crossipyörissä tapahtumaan ;D

Re: Ajovarusteet

8.3.2013 17:59

jioo :D Ei ne nyt mitenkää hirvee löysällä ollu, saatto lähtee senki takii, että mulla ei oo kunnollista ketjunohjuria ko tohon on laitettu vaa tommone läpyskä sen tilalle :D

Nyt alkaa pikkuhiljaa saamaan tuntumaa noihin saappaisiin :)

Re: Ajovarusteet

9.3.2013 19:32

Pattes798 kirjoitti:En oo kertaakaan nähny kenenkään muun käyttävän rannetukee itteni lisäks.
Mulla on tälläne 661:n rannetuki ja hyvin on pelittäny. Ekalla ajokerralla muutamat kierrokset tuntu vähän häiritsevän, mutta sen jälkeen jo tottui.
taidan tuo tilata kun saanu positiivista palautetta mukavuudesta eikä hinta päätä huimaa http://www.btosports.com/p/661-2012-WRIST-WRAP-PRO