Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

1.10.2014 18:56

tyhmä kysymys vaikka semmosta ei vissiin olekkaan.
Pihasta löytyy tuommonen -97 360 exc kotari. Paljonko vaihteistoöljyä sinne laitetaan?
erään ohjeen mukaan 0,8dl mutta tuolloin tarkastus silmästä ei tule vielä öljyä. Vasta kun kaataa pyörää reilusti kallelleen niin alkaa tulemaan öljyä.

Re: Huolto & korjaus

1.10.2014 22:28

Silmän alareunaan asti.

Re: Huolto & korjaus

7.10.2014 17:03

Tuli tuo koliseva RMZ purettua osiin. Duunista lainasin stetoskooppia jolla sai paikannettua vikaa paremmin. Ääni kuulu ilmeisesti sitten kuitenkin kiertokangen ala päästä. Se oli ainakin väljä. Liekkö ääni jotenki kaikunu. Tiä sitte. Nyt kuitenki uusia ongelmia. Pytty mitattu ja on vähän soikea.
Koneistamolla meinasivat että menee vielä ku oikean kokosen männän keksit paikolleen.
Tämmösiä tuloksia saivat:
sivuttain iskun suunta
ylhäällä 96.02 – 95.99
alhaalla 96.05 – 95.98
STD koko pytylle 96.000-96.015mm, mutta service limittiä ei mainita. Eli tuostahan vois kuvitella, että lämmön vaikutuksesta menny soikeaksi?
Manuaalista ei löydy ku "service limit piston to wall" välykselle joka on 0.120mm. Proxilla löytyy mäntää koossa A=95.96 B=95.97 C=95.98. Mitä näissä nelareilla välykset ruukaa olla? A koollahan ois välystä 0.02-0.09mm. Onko tuoki jo liian tiukka?

Re: Huolto & korjaus

7.10.2014 20:47

Hei kertokaa ny et mikä on kun vaihoin ite männän ja noudatin kaikkia ohjeita ja sillee ja lähin sisää ajamaa nii ajoin noin 15min ihan hyvin kunnes sammu ja sen jälkee ei oo käynnitsyny. Oon putsannu kaasarin, vaihtanu tulpan ja tarkistanu että saako kipinää ja hyvältä näyttää mutta ei lähe käymään. välillä kun polkee niin putkesta tulee ns. paukahduksia tai sellasia ja kyseessä on kawasaki kx125 2002. Auttakaa että pääsen loppukaueks vielä jaa :s

Re: Huolto & korjaus

19.10.2014 19:26

Noniin. Husqvarna te510 ja brembon jarrut.

Etujarrua painettaessa jarruvalo syttyy, takajarrua painettaessa ei. Kun ottaa jarrupolkimelle menevät kaksi piuhaa ja yhdistää ne, niin jarruvalo syttyy. Vian on siis oltava siinä (ilmeisesti) paineeseen reagoivassa banjopultissa takajarrun pääsylinterissä?

Re: Huolto & korjaus

20.10.2014 9:21

arsori kirjoitti:Noniin. Husqvarna te510 ja brembon jarrut.

Etujarrua painettaessa jarruvalo syttyy, takajarrua painettaessa ei. Kun ottaa jarrupolkimelle menevät kaksi piuhaa ja yhdistää ne, niin jarruvalo syttyy. Vian on siis oltava siinä (ilmeisesti) paineeseen reagoivassa banjopultissa takajarrun pääsylinterissä?

siinä jarrupolkimella on semmone kytkin mikä tulee alaspäin ku painat jarrua, sitä voi säätää kokeile sillä nyt ekaks

Re: Huolto & korjaus

20.10.2014 21:07

Prizee kirjoitti:Hei kertokaa ny et mikä on kun vaihoin ite männän ja noudatin kaikkia ohjeita ja sillee ja lähin sisää ajamaa nii ajoin noin 15min ihan hyvin kunnes sammu ja sen jälkee ei oo käynnitsyny. Oon putsannu kaasarin, vaihtanu tulpan ja tarkistanu että saako kipinää ja hyvältä näyttää mutta ei lähe käymään. välillä kun polkee niin putkesta tulee ns. paukahduksia tai sellasia ja kyseessä on kawasaki kx125 2002. Auttakaa että pääsen loppukaueks vielä jaa :s
sulla vuotaa kansi. Katoppa onko ne kannenpultit/mutterit kireellä. Jos on niin ota kansi pois ja tarkasta tiivisteet, jos ne on uudet ja ehjät niin kantes on luultavasti kiero. Onko se keittänyt sulla ennen männänvaihtoo,tai sen jälkeen ?

Edit: ja tosiaan sen tussahduksen aiheuttaa jäähdytysneste.

Re: Huolto & korjaus

21.10.2014 15:33

Eikös noi alukannet nyt voi mennä kieroon jo siitäkin, että se kiristetään väärin? Huoltomanuskasta pitäis löytyä järjestys ja momentit.

Re: Huolto & korjaus

22.10.2014 16:31

arsori kirjoitti:Noniin. Husqvarna te510 ja brembon jarrut.

Etujarrua painettaessa jarruvalo syttyy, takajarrua painettaessa ei. Kun ottaa jarrupolkimelle menevät kaksi piuhaa ja yhdistää ne, niin jarruvalo syttyy. Vian on siis oltava siinä (ilmeisesti) paineeseen reagoivassa banjopultissa takajarrun pääsylinterissä?


Piuhat ehjät siinä anturinpäässä suojakumin alla? Tai anturi sökö.

Re: Huolto & korjaus

27.10.2014 23:47

Piuhat menee anturiin. Tuleeko mitään muuta mieleen kuin anturin toimimattomuus? Ja mistä noita nyt kannattaa lähteä kyselemään, maahantuojalta?

Muutenkin typerä systeemi, paljon helpompi olisi takajarrultakin tommoinen samanlainen kytkin kuin etujarrulla. Tuo kytkin kun hajoaa takajarrulta niin menee koko banjopultti vaihtoon ja pitää ilmata systeemi uusiksi... Hirveen typerä idea mun mielestä :lol:

Re: Huolto & korjaus

28.10.2014 11:23

Ihan vaikka merkkiliikkeestä, huikeeseen hintaan...
http://www.mp-racing.fi/takajarruvaloka ... -9069.html

Löytyy myös tarvikkeena, eikä oo ees paljoo kalliimpia:
http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1 ... =395-05190
http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1 ... =395-05191
http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1 ... =395-05192
http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1 ... =395-05193

Jengan nousun vaan joutuu tarkistamaan ja liittimet jumppaamaan.

Edit:Brembossa siis M10x1.00 kierre...

Ja on tää tää ainoo hyvä ratkaisu joka nyt ees jotenkin siellä alhaalla j-polkimella kestää. Kaikki mikrokytkin tms viritykset on aina kunnolla rypiessä tuusan paskana.

Re: Huolto & korjaus

1.11.2014 14:03

Kysytään nyt täältäkin, eli kertokaas ny mikä gassussa vois olla. Kipinä katos abaut 2kk sit sillä tavalla että ajoin pitemmän pätkän (20-30km) ja pyörä pelas hienosti. Seuraavana aamuna ei tullut kipinää ollenkaan. Johdot päältäpäin ja niiden liittimet katoin ja putsasin, ei auttanu. Vaihdoin puolan jonka jälkeen pyörä lähti käyntiin ja kävi niinkuin pitikin, ei röpeltäny eikä pätkiny millään kierrosalueella.

No sit taas seuraavana aamuna sama homma, kipinä hukassa. Sen jälken uusein vielä jännitteensäätimenkin jolla ei ollut vaikutusta. Mitä tässä pitäis alkaa epäileen ku itelle noi sähköt on kuin hepreaa?

Re: Huolto & korjaus

1.11.2014 17:02

ota vauhtipyörä irti ja kato että käämissä on kaikki ok.

Re: Huolto & korjaus

3.12.2014 18:11

Milläs tunneilla porukka on alakerran remontteja tehny?
Pyöränä siis -13 exc350 ja kuntoharrastelijan vauhdilla mennään
Ulkomaisten foorumeilla ainakin käsittämättömän kovia (200+) tunteja ihan vaan öljynvaihdoilla :eek:

Re: Huolto & korjaus

12.12.2014 23:57

Noniin tuli staattorilta molemmista mittauspareista liian korkeita ohmiarvoja niin tuo täytyisi kai käämiä uudelleen. Kukahan noita tekee? Perus käämintäfirmat tai tietääkö joku jonkun joka on tehny motoplatteja..? Tai jos jollain vaan olis -94 husky wr 250 staattori..... Ei löydy mistään.