Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

8.9.2014 22:53

Villekeko kirjoitti:Joo pitää koittaa tuota vanhaa ketjua, ainakin nokkien päällä miten se siihen asettuis..
Mystinen homma kyllä...


Joko tämä on selvinnyt? Tuon laittamasi kuvan perusteella imunokka on yhden hampaan verran myöhässä. Pakonokka ok. Turha niitä pinnejä on laskea. Laitat ne reunimmaiset täplät tiivistepinnan kanssa tasan.

Re: Huolto & korjaus

9.9.2014 21:04

Kervine kirjoitti:
Villekeko kirjoitti:Joo pitää koittaa tuota vanhaa ketjua, ainakin nokkien päällä miten se siihen asettuis..
Mystinen homma kyllä...


Joko tämä on selvinnyt? Tuon laittamasi kuvan perusteella imunokka on yhden hampaan verran myöhässä. Pakonokka ok. Turha niitä pinnejä on laskea. Laitat ne reunimmaiset täplät tiivistepinnan kanssa tasan.



Joo kyllä alkanu selviään. Tuosa pyörässä on 08 vuosimallin yläkerta. Kuuluukin olla 14 pinniä väliä.. Muuten pyörä on 06 mallia. Sillä selvisi, ku kuvia selailemalla intterwebistä 06 mallissa on erilliset nokkapukit ja 08 ja 09 mallissa yhtenäinen paketti. Kannesta löytyki sit joku numerosarja jota vertailemalla eBayn myynti ilmotuksiin selvis että tuo on 08. Mikähän lie sekasikiö toi vehe on.
Seo hienoo ku ei tuo perimätieto mene omistajalta seuraavalle perille :(
Mutta eihän tuo noi ongelmat toki siihen loppunu.
Ketjunhan vaihoin ku yläkerrasta kuuluu jotain ihme ääntä. Ajattelin että ketju venyny sen verran. Ei kuitenkaan ketjun vaihto auttanu.
Venttiilithän toki olin säätäny 06 vuosimallin ohjekirjan mukaan ja ne säätelin uudestaan 08 mallin speksiin, eikä vieläkään hiljentyny.
Paljohan tuola ameriikan foorumeila puhuvat että näisä zetoissa olis paha ääninen yläkerta. Vaa kyllä mua hirvittää edellisen pyörän kilahuksen jälkeen kaikki sivuäänet..

Re: Huolto & korjaus

9.9.2014 21:43

Jos kaikki toimii niin ei kannata sivuäänistä välittää. Ei oo yhtään nättikäyntistä nelaria tullu vastaan.

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 0:03

Määpä huomena nauhotan sitä ääntä ja uppailen johonki. Nii jos joku osais sanoo että onko tuo vehe aikapommi vai ajellaanko auringonlaskuun :eek:

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 9:52

Mulla ainakin susuki piti tyhjäkäynnillä semmosta rallattavaa tai nakuttavaa ääntä uudesta asti sinne 120h kunnes myin.

Ja jos rupeaa kuuntelemalla kuuntelemaan näitä kuravehkeitä, niin pahaa ääntä se pitää että tuntuu että se räjähtää justiinsa!

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 12:26

Toivottavasti vain kilahus fobia. Ei tuo nelareihin siirtyminen onnistunu ihan toivotulla tavalla. Edellisestä pyörästä jakoketju poikki ja lopputuloksen varmaan tietää jokanen miten käy. Nii nyt tulee kyllä selviteltyä asiat perinpohjin eli tunti ajoa 3 tuntia käjet rasvasa.. Tässäpä ois sitä videoo tosta äänestä. https://www.youtube.com/watch?v=_9ZTOJq ... e=youtu.be

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 15:43

No voithan verrata vaikka tähän niin huomaat että pientä eroa tyhjäkäynnissä.

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 16:10

Mielestäni pitää pahempaa ääntä kuin pitäis....voin kyllä olla väärässäkin :roll:

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 16:28

Mistähän tuo kolkatus sitten voi tulla. Ketju ok, venttiili välykset ok.. Nokkapukissa imupuolella oli pikku naarmut mutta eikai sen takia tommosta meteliä pidä.

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 17:52

Oman pyörän kanssa en ole sen vertaa joutunu ropaamaan et oisin kovin hyvin näistä perillä, mut oisko mitenkään mahdollista et venttiilikoneisto ottaa venttiilikoppaan kiinni.
Jotenkin kuulostaa mun korvaan sen verran tiuhalta tuo ääni, et tuli tällainen mieleen.
Vanhoissa corollissakin kuului hirveää meteliä jos kiristi liian piukkaan venakopan jonka seurauksena nostajat hakkas koppaan..

Re: Huolto & korjaus

10.9.2014 18:41

Micco450 kirjoitti:Oman pyörän kanssa en ole sen vertaa joutunu ropaamaan et oisin kovin hyvin näistä perillä, mut oisko mitenkään mahdollista et venttiilikoneisto ottaa venttiilikoppaan kiinni.
Jotenkin kuulostaa mun korvaan sen verran tiuhalta tuo ääni, et tuli tällainen mieleen.
Vanhoissa corollissakin kuului hirveää meteliä jos kiristi liian piukkaan venakopan jonka seurauksena nostajat hakkas koppaan..


Ei se oikein ole mahollista ellei nokkapukki ois h*****in väljä.
Sen kyllä huomais jos silmämääräsesti.

Re: Huolto & korjaus

11.9.2014 8:56

Komppaan edellistä, eli tarkista nyt kuitenkin et osuuko koneisto koppaan.
Jos kone on muutenkin jo sekasikiö, niin tiedätkö varmasti että siinä on oikea venttiilinkoppa?
Ääni on niin terävä, et jos tulis jostain muualta niin olis varmaan jo kilahtanut..
Tai sitten vaan kovaa ajoo, kyllä se vika sieltä lopulta ulos tulee. :D

Re: Huolto & korjaus

11.9.2014 12:55

Venttiilikopassa ei mitään jälkeä näy, Luulis tommosella kolinalla jälkeä tulevan aikaseksi. Mutta nyt ku avasin kopan niin molempien nokkien laakereiden vierestä kannesta lastua lähtee :eek: Nokkien laakerit pyörii hyvin, ei tunnu väljiltä eikä rohise. Onko noita laakereita ruukattu liimalla laittaa kiinni? onko nokkapukki ollu sit liian tiukalla?? Nokat mittailin ja speksiin menee. Merkinnät noissa ihmetyttää, pakopuolella 4F ja imu 4E onko noi eri jyrkkyydellä vai tarkottaako kirjaimet imu ja pako vaiii?!

Tommosta jälkeä:

http://aijaa.com/HB7ef4
http://aijaa.com/9Q4CO7
http://aijaa.com/SiyGIA

nokkapukissa tommosta naarmua:

http://aijaa.com/umL2OR

Re: Huolto & korjaus

11.9.2014 22:42

Olihan ns."puolikuut" paikoillaan kannessa olevissa urissaan eli vasten laakereiden ulkokoolin kylkeä? :s

Re: Huolto & korjaus

11.9.2014 23:00

rescue73 kirjoitti:Olihan ns."puolikuut" paikoillaan kannessa olevissa urissaan eli vasten laakereiden ulkokoolin kylkeä? :s


Joo pitäs niiden olla. Eikö ne puolikuut laiteta paikolleen ja nokat sitten siihen ja kiritään nokkapukilla kiinni?!?