Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM EXC 300

28.11.2012 0:02

älä ainakaan painepesurilla putsaa ketjuja, ,vesi tekee selvää jälkeä niistä nopeasti. ,teräsharjalla vaikka isoimmat liat pois. ,ja aina ennen radalle menoa ketjun voitelu.

Re: KTM EXC 300

28.11.2012 7:13

CRhonkkeli kirjoitti:
mikulov kirjoitti:ei ne rasvat haittaa, anna olla. ,ja lyhennät siis 2 lenkkiä, pidä vaikka lukkopihdeillä ketjun päästä ja pöytähiomakoneella ohennat siitä tapin kohdalta hiljalleen sen sivulevyn paksuuden pois, taivuttamalla ketjua saat viimeistään sen pätkän poistettua.


Ei prkele miten sitä voi olla niin tyhmä... siis jep, sen kaks lenkkiähän se on pakko lyhentää. :nolo: :lol:
Ei varsinaisesti liity asiaan mutta se tunne kun uusia ketjuja laittaa ja lyhentää niitä liikaa :x

Re: KTM EXC 300

4.12.2012 22:31

Voiko olla 40h ajettu sylinteri+mäntä jo väljä? Ei ole puhtia, että jauhattaisi 5-vaihteella (13/50 välityksillä) ja saa kierrättää, jotta meno maittaa. Muutaman kerran on "tussahtanut" käynnistäessä, aivan kuin puhaltaisi paineet lävitse. Mielestäni savuttaa kylmänä melkoisen paljon, voisiko olla sittenkin falskaava stefa?

Re: KTM EXC 300

4.12.2012 23:14

ei kyllä 300exc 40h kulu loppuun jos nyt on öljyä muistanut sekottaa. jotain muuta häikkää. kuitenkin noilla koneilla ajettu 200h järjestäen ennen männän vaihtoa.

Re: KTM EXC 300

4.12.2012 23:23

eihän vaan ole imaissut hiekkaa tai kuraa? ,sen kyllä huomaa käyntiin polkaistessa. ,tarkasta läppien kunto vaikka aluksi.

Re: KTM EXC 300

5.12.2012 0:39

Kone rempattu 15h ja läpät 6h sitten. Ei ole tullut nin syvällä ryvetettyä, että olisi kuraa hörpännyt. Seos on ollut vähintään 2,5%. Pitänee taas pistää kone palasiksi, ei ollut Hondan kanssa tällaista taikinointia.

Re: KTM EXC 300

5.12.2012 11:29

Onko PA-säädin kunnossa/kasattu oikein? Ilmenikö vika yhtäkkiä vai pikkuhiljaa?

Re: KTM EXC 300

5.12.2012 13:57

mikulov kirjoitti:eihän vaan ole imaissut hiekkaa tai kuraa? ,sen kyllä huomaa käyntiin polkaistessa. ,tarkasta läppien kunto vaikka aluksi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä sen huomaa? Kun polkasee käyntiin puristukset katoaa, rahisee vai mitä?

Re: KTM EXC 300

5.12.2012 14:18

ei ole puristuksia kunnolla, vertaa toimivaan pyörään. ,myös sytytysennakko kannattaa tsekata; jos on myöhäiselle kääntynyt( kiila pettänyt tai pohjalevy löysällä) niin ei ole täysiä tehoja.

Re: KTM EXC 300

5.12.2012 19:07

Kyllä se tommosta saattaa tehä että pössäyttelee putkesta polkastessa, sitä en tiedä onko normaalia. Hyvin yleistä oli itellä ainakin kun säädöt ei ollu aivan parhaat, varsinkin koleilla syyskeleillä.
Pieni epäluottamus jäänyt noihin kotarin kampuranstefoihin kun kaks kertaa semmosen vaihtanut eikä siltikään pidä 10-40h pidempään. Varsinaista nestemäistä vuotoa ei magneeton puolelle ollut mutta huomaa kyllä käynnistä että on turhan kevyttä eikä tyhjäkäyntisäädöissä ole mitään logiikkaa. Savuttaa myös ja on jatkuvasti tukossa koska vaatii normaalia paksumpaa kakkua alhaalla jotta käynti pysyy sopivan kuormitettuna.
Männästä täytyy sanoa että mitään järkyttävää eroa tehoissa en huomannut 150h ajetulla männällä uuteen verrattuna. Pytyllä oli ajettu lähemmäs 400h.
Että kyllä siellä joku pielessä on.

Re: KTM EXC 300

6.12.2012 0:10

Testasin tuon kampuran stefan läppien vaihdon yhteydessä "tankkaamalla" kammion täyteen benziiniä, mutta vuotoja ei ollut mangeeton eikä kytkimen stefan puolelta. Tosin tuossa testissä ei tule painetta stefalle.

Kaasari 42/172 ja G-neula 5-lovessa. Vaihdoin syksyllä sylinterin alatiivisteen paksummasta seuraavaan olikohan 0,46mm, jolla tuli puristuksia ja alavääntöä.

Kaveri sanoi, että säätöjen hakeminen kolmesatkussa on työlästä, mutta kun ne löytää on ajaminen nautinnollista... millonkahan sen nautinnon löytää....?

Re: KTM EXC 300

6.12.2012 10:41

Mullon 250sx ja F-neula keskellä jo syksyllä ja voimaa piisaa. En tiedä kuinka paljon sillä on vaikutusta, millä pa-jousella ajat ja kummalla sytkäkartallla?

Re: KTM EXC 300

6.12.2012 23:02

everton kirjoitti:Mullon 250sx ja F-neula keskellä jo syksyllä ja voimaa piisaa. En tiedä kuinka paljon sillä on vaikutusta, millä pa-jousella ajat ja kummalla sytkäkartallla?


Kartalla ei ole väliä ja keltaisella jousella mennään. Onko sinulla millaiset suuttimet? Jos kokeilisi samoja säätöjä.

Re: KTM EXC 300

7.12.2012 15:26

CR250 kirjoitti:Testasin tuon kampuran stefan läppien vaihdon yhteydessä "tankkaamalla" kammion täyteen benziiniä, mutta vuotoja ei ollut mangeeton eikä kytkimen stefan puolelta. Tosin tuossa testissä ei tule painetta stefalle.

Nimenomaan, ja itelläkin nämä oireet alko vasta kun kone lämpes kunnolla. Kylmänä meno oli aivan erilaista, väänsi tasaisen voimakkaasti kierrosalueen läpi, lämpimänä tuntui kuollut kohta juuri ennen tehoaluetta ja käynti muuttui liian kevyeksi.
Varma en oo mistä toikin johtui, säätöjen kanssa joutu vaan pelaamaan enemmän että sai toimimaan siedettävästi.

Re: KTM EXC 300

8.12.2012 11:56

Pitää tarkistaa tuo kytkimenpuoleinen stefa, O-rengas ja holkki. Muistui isänpäiväajoista mieleen, kun kaveri sanoi ohimennen pyörästä lähtevän erikoinen öljynkäry. "Kylmäsavustus" seisonnan jälkeen viittaisi pieneen vuotoon. Päräytin pyörän tallissa käymään, nin hyvä että näki ulos kävellä :-)