Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM EXC 300

4.6.2012 22:00

Jos meinaat sitä sytkäkäyrän muutos-nappia, niin ei se maksa alkuperäisenä KTM-varaosanakaan kuin n.35e.

E: 34e motokeitaalla

Re: KTM EXC 300

4.6.2012 22:05

everton kirjoitti:Jos meinaat sitä sytkäkäyrän muutos-nappia, niin ei se maksa alkuperäisenä KTM-varaosanakaan kuin n.35e.

E: 34e motokeitaalla


Sitäpä sitä, pitää katsastaa keitaan tarjonta... Kiitos vinkistä..

Re: KTM EXC 300

5.6.2012 12:07

CR250 kirjoitti:Olisiko vinkkiä CDI kytkimelle (on/off), olen yrittänyt perata nettikauppoja lävitte, muttei sopivaa kytkintä ole sattunut kohdalle. Plussaa olisi, jos kytkin olisi tankokiinnityksellä.

Röpötys voi johtua, jos kannentiiviste falskaa pienissäkin määrin. Tosin kannattaa tarkistaa suuttimet ja neula ensin. Ittellä on 40/170 suuttimet N8RW neula 4 pykälässä, pitää pientä törinää rullatessa, mutta ei tuolla ajeta tyhjäkäynnillä :-)

Pyörä on manuskan säädöissä että sen puolesta pitäs olla kohallaan.

Pirskeles ku näkis jossaki samanlaisen pyörän nii vois kattoo sitä vesipintaa... :roll:

Tiiä että pitäskö vaan koittaa ajella vielä ja seurata toimintaa. Jos jotaki suurempaa alkaa käymään nii vaihtelee sitte.

Re: KTM EXC 300

5.6.2012 12:29

Jos ostaa 250cc kotarin, tilaa siihen 300cc muutossarjan. Niin tuleeko sillon tuo kyseinen nappula ominaisuus mukana paketissa ?

Re: KTM EXC 300

5.6.2012 12:34

Löytyy myös pienemmistä kotareista mahdollisuus vaihtaa sitä karttaa.

Re: KTM EXC 300

5.6.2012 17:11

spraykaali kirjoitti:Löytyy myös pienemmistä kotareista mahdollisuus vaihtaa sitä karttaa.


Vaihtoehtoinen sytytyskartta löytyy piikistä lähtien kaikista 2T kotareista 2007 vuosimallista alkaen. 24MX:stä löytyy ainakin kohtuu edullinen kytkin sytytyskartan vaihtoon. Karttojen eron huomaa vain silloin, jos kaasutin on kunnolla säädöissä

Re: KTM EXC 300

5.6.2012 17:21

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=1835 Tommosella katkasijalla oon itte laittanu sytkäkartan vaihtuun. Ero on kyllä niin pieni että ei oo tullu paljon pehmeetä karttaa käytettyä. ;)

Re: KTM EXC 300

6.6.2012 11:41

Vilkkukytkimessä on järestään melkein kaikilla, ei tule ylimääräistä roinaa sarviin, mutta tietty jos aikoo vilkkuja pitää, niin sitten ei.

Re: KTM EXC 300

6.6.2012 15:23

paapeli kirjoitti:Vilkkukytkimessä on järestään melkein kaikilla, ei tule ylimääräistä roinaa sarviin, mutta tietty jos aikoo vilkkuja pitää, niin sitten ei.

Releen kanssa tietenki... Hehehe :D

Noniin, seuraavia havaintoja tehty:

Kun kone käynnissä ja lämmin, veden pinta on korkin kohalla. Kun koneen sammuttaa, tippuu veden pinta heti melkeen kennon tasolle. Sitte kun vesi jäähtyy, taso tippuu taas kennon sisälle. Ja näin tapahtuu, kun vettä on kylmänä sen verran, että justiin kennon yläpuolella. Toi ihmetyttää, että tekeekö vesipumppu niin kovan kierron, että ku koneen sammuttaa, niin heti veden pinta tipahtaa oikeen kunnolla? :eek:

Nimittäin "tietäjä" sano että jos olis kannentiiviste menny, niin vesi värjääntyis mustaks, huono käynti jne. nyt ei kuitenkaan mitään näistä.

Sitte toinen juttu, vaihdoin vaihelaatikkoöljyt ja magneettitulpassa oli jonki verran purua. Ei varmaan sais olla? Mutta edellisen omistajan öljynvaihdoista ei tietoa, ja koneremppa tehty joku aikaa sitten, että olisko vaan hionta purua...? :nörtti:

Re: KTM EXC 300

6.6.2012 17:47

Mulla on ainakin aina mitä on kotareita ollut niin tullut jonkin verran metallimujua siihen proppuun ja ei yksikään laatikko ole poikinut...(n.5h öljynvaihtoväli) tietenkin jos alkaa isompaa silppua ja laakerin osia olemaan niin sitten kannattaa huolestua

Re: KTM EXC 300

6.6.2012 20:27

Joo, se oli aivan sellasta pölyä.

Re: KTM EXC 300

14.6.2012 22:59

Ruplatuksen röplötys... vinkkejä pakoaukonsäätimen säätämiseen. Alakierroksilla ja tasakaasulla röpöttää ja käynti vedot on niin ja näin. Ei ole tuota pakoautkonsäätimen tulkkiakaan, jotta voisi tarkistaa asennon.

Miten sylinterin alatiiviste vaikuttaa säätöihin? kokemuksia? Noitahan löytyy 3-4 eri paksuista ja omassa on paksuin tiiviste mitä löyty.

Re: KTM EXC 300

29.6.2012 19:11

Niin sitä vain tuli vaihdettua Honda poies ja kaupat tehtynä ktm exc300 -012. Toivottavasti en sormiani jaskaan upottanut..

Pari kysymystä tulikin heti mieleen pyörästä. Saako moottorin luonnetta muutettua agressiivisemmaksi pakoaukon jousia vaihtamalla sekä sytkäkartan kytkimellä? Voiko tuohon pyörään laittaa SX:n putkea ja onko mitään hyötyä? :roll:

Postasin eka tämän väärälle alueelle, noh liekkö tuo niin vaarallista. Sen verran tuohon voisin vielä lisätä, että haluaisin koneesta sellaisen, että tehopiikki iskee kunnolla vähän korkeammilla kierroksilla. Ehkä vähän niinkuin SX:ssä on..

Re: KTM EXC 300

29.6.2012 20:32

Varmasti hyvä peli hondan jälkeen :) Ajettavuus ainakin mun mielestä valovuoden edellä, hondaa ajaneena nimittäin myös. Saa, pa-säätimeen punainen jousi paikalleen niin repäisee enemmän, sxs putki tohon vielä kaveriksi niin ihan eri peli. Sytkäkartta ei niin hirveästi vaikuta, laimeempi asento on vaan pehmeempi mutta venyy ehkä hiukan pidemmälle.

Re: KTM EXC 300

29.6.2012 20:38

Laita sinne punainen jousi, FMF SST putkisto, 39mm kaasari, vforce4 ja VHM crossikansi niin alkaa olemaa potkua yläällä.