Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM-Z

9.9.2013 22:21

No tuli jo tyrkättyä suzuki vaihdossa kotarin pikkunelariin ja heti tuli vakaampaa menoa. ;)

Re: Suzuki RM-Z

10.9.2013 0:09

Hahaha :DD Toihan on kyllä kaikista yksinkertasin ratkasu! :) Offtopic: Onkos täällä foorumilla paljonkin säännöllisiä Kaanaan kävijöitä?

Re: Suzuki RM-Z

10.9.2013 10:47

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:No tuli jo tyrkättyä suzuki vaihdossa kotarin pikkunelariin ja heti tuli vakaampaa menoa. ;)


:lol: tein saman vaihdon isosta crffästä keväällä. Vakaus ei niinkään ollut ongelma vaan mutkat. Tarvi olla varsinkin kovalla alustalla alusta säädetty just eikä melkein että pysy urassa.

Re: Suzuki RM-Z

30.9.2013 16:14

Bike of the day. 2008 RMz 250 2008

http://www.vitalmx.com/

Re: Suzuki RM-Z

30.9.2013 21:47

Moro, -09 pikkunelarissa hypyn jälkeen neloselta kolmoselle vaihtaessa (kytkimen kanssa) "sakkas", luulin jotain menneen ketjun väliin mut mitään ei löytynyt :(
lopputulos vaihdevipu jumissa ja vetoakseli ei pyöri. Kestihän se 45h edellisestä rempasta (kokonaistunnit 115h), jossa laitettiin vaihteistoon laakerit ja 3. ja 4. vaihteen rattaat, moottorin puolelle kaikki. Veikkauksia/kokemusperäistä tietoa mitä löytyy kunhan kerkeän halkaista motin? :(

Re: Suzuki RM-Z

1.10.2013 12:25

Vaihdoitko rempassa vaihteensiirtäjät? Vaihdoitko rattaat molemmille akseleille?

Re: Suzuki RM-Z

1.10.2013 12:35

Rattaat molemmille akseleille mut siirtäjät alkuperäiset :roll: (nyt 115h)

Re: Suzuki RM-Z

1.10.2013 15:12

rescue73 kirjoitti:Rattaat molemmille akseleille mut siirtäjät alkuperäiset :roll: (nyt 115h)


Tarkemmin kun ajattelee niin väljät siirtäjät ei kyllä pitäis laatikkoa jumittaa. No, avaamallahan se selviää.

Re: Suzuki RM-Z

1.10.2013 16:27

Villi veikkaus että vaihteen siirtäjän lukituslevyn pulttipyörinyt auki ja mennyt poljin akselin väliin. Todella vaikea selittää mutta kytkinpuolen lohko auki niin pitäisi heti näkyä.

Re: Suzuki RM-Z

1.10.2013 17:34

Juu, tämä jälkimmäinen vaihtoehto kävi tapahtuman jälkeen heti mielessä, mut ku mää laitoin lukitteen kanssa "hysteeristä" tarkkuutta noudattaen vaihderummun päätyssä olevan "kellon" ja koko vaihteensiirtohässäkän ruuvit kiinni :x
>noh, mielenkiintoista purkaa ja pelätä varaosalista pituutta :eek:

Re: Suzuki RM-Z

3.10.2013 0:26

Iltaa, vika löyty, 5th rattaasta yksi kolmesta kytkentäkäpälästä irti, ollut siirtäjähaarukan välissä, syönyt siirtäjät pilalle, vaihderummussa myös sanomista, vaihtoon siirtäjät 3kpl, rattaita 4-5kpl, nippu sokkia ja mahd. 45h ajettu mäntä jos mittaukset osoittaa tarpeelliseksi vai kuulostaako hullulta toi männän vaihto? Hintaahan kertyy näille osille tiivisteineen :x

Re: Suzuki RM-Z

9.10.2013 20:57

Kertokaas nyt tyhmälle et saako tollaseen 450cc 2008 rassiin tehtyä jollain konstilla ruiskuun/muuhun systeemeihin säätöjä jollain elektronisella laitteella? Kun ajelin ensin kaverin samanlaisella pyörällä ja sittemmin ostin oman vastaavan vehkeen, mutta jotenkin omasta pyörästä tuntuu olevan alavääntö kadoksissa. Kaverin pyörä tuntuu "normaalimmalta" isolta nelarilta kun omasta tulee mieleen 2t pyörä mikä tarvitsee niitä kierroksia koneeseen. Mikähän ton vois aiheuttaa? Pyörässä pitäis olla alle kymmenen tuntia ajettu kone, minkä siis on tehnyt alan ammattilainen, eli ennemmin hakisin vikaa juuri jostain säädöistä tai muusta?

Re: Suzuki RM-Z

19.10.2013 20:18

Bream kirjoitti:Otappa aikasi ja lue tämä kolmen sivun keskustelu Suzukin ja Kawan perusongelmasta: http://www.thumpertalk.com/topic/169140-cam-timing-on-2005-rmz250/

Sinänsä mielenkiintoinen, että eivät ole minkäänlaista kiilaa tai muuta kiinnitystä laittaneet nokka-akselin rattaalle. Lämmetessä tämä saattaa liikahtaa ja aiheuttaa ongelmia/totalitäärisen katastrofin.

Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että ostaessa käytetyn pyörän. Olisi hyvä purkaa se ihan totaalisti osiin moottoria myöten välittömästi ja katsoa läpi, että siellä ei ole mitään ihme virityksiä. Samointein kun teet sen niin voit ehkä saada vielä jotain oikeutta itsellesi. Itse ostin oman nykysen pyöräni vielä lumien ollessa maassa ja kevään ollessa aikasessa vaiheessa, pihalla koekäytössä pyörä toimi ihan loistavasti.

Parin ensimmäisen ajopäivän jälkeen hävisi tehot, selvisi että pakoputki oli paikattu pellin palasella ja isketty päälle pakoputken suoja pitämään se paikallaan/peittämään. Palanen kun suli, vastapaine putkesta hävisi ja mopo menetti tehot. Noh, vastaus firmasta oli että olet itse hajottanut sen ja koitat saada vain meidät maksamaan. Tämä viel meni, ihan ok. Ennen ostoa vakuutteli firman ukko et huollettu on jne. My ääs! Kone oli kasattu väärin, kampuran säätö oli tehty väärinpäin ja aiheutti alakerrassa pienen kiinnileikkaamisen ja lohkojen halkeamisen. Tästä asiasta yhteyttä ottaessani firmaan sanottiin vain suoraan, että ota lakimieheen yhteyttä ja voit kokeilla tuuriasi, mutta luultavasti tulee halvemmaksi, että ostat uuden moottorin. Luonnollisesti tässä vaiheessa aloin tekemään perustavaa tutkimusta ja selvisi, että iskareita ei oltu huollettu aikoihin, koneen tiivisteet oli yhtä vaille ihan kappaleina, kytkin aivan loppu jne. Todellisuus kyseisen yrityksen täydestä huollosta oli kaataa tankkiin hieman bensaa, vaihtaa ketjut ja jynssätä pyörä silikoonilla niin että ei satulassakaan pysynyt. :| Käsiin piti hankkia workshopmanualit, käytetty alakerta, huokasta syvään ja alkaa työstämään. Nyttemmin moottori on jo melkein uusi. Alustakin saatiin toimimaan isomman iskarihuollon jälkeen.

Voin sanoa että kirosanoja ei ole säästelty tuon pyörän kanssa. Ennen tein pyöriin perushuollot ja säädöt. Mutta nykyään menee moottorikin ja tunnen koko paketin, ei se aika hukkaan mennyt. :)

Mut mielummin olisin kyllä keskittynyt ajamiseen. :D


Onko pyörä vielä sulla? Onko toiminu?

Re: Suzuki RM-Z

28.10.2013 22:47

Moi, kertokaahan enskakärpäsen pureman saaneelle 73kg rossiossille suuntaa antavia jousivakioita, millä vois päästä "enskailun" makuun :nolo: . Pyöränä siis Rmz250 k9 ja nyt paikoillaan std jouset (etu 4,4 taka 5,4) sekä kepit "herkistelty" hitaalle MX-veteraanille mukaviksi muistaakseni Lehdon Peten toimesta. Keulan kasasin minimi öljymäärällä ja öljynä Motorexin 2,5w. Tarkoituksena olisi opetella LUMISPOORIA ensitalvena. :roll:

Kiitos ja kumarrus :s

Re: Suzuki RM-Z

1.11.2013 3:07

Olisiko hyvä ostos 450 rm-z vm-09, 120h ajettu ja nyt seissyt 3 vuotta ajamattomana. 70h sitten kampiakseli vaihdettu ja 30h sitten mäntä vaihdettu. Muita huoltoja ei ole tehty muutakuin perushuollot.
Paljon tollasesta kehtaa maksaa? Onko noissa -09 jo ruisku? Onko tyyppivikoja? Mitä mieltä, pitääkö heti jotakin rempata? Ei paljoa nelareista kokemusta, mutta olishan se kiva kokeilla tollasta.