Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.1.2011 23:00

SMK) kirjoitti:
Kapteeninpenkeissä on se huono puoli kun menee etupenkit kahteen ja taaksehan ei saa vöitä laittaa. Jotkut konttorit on hyväksyny niitä hyväksyttyjä penkkejä, joissa on vyöt itsessään, vaikkei pitäisi l. istuinosan kääntyminen pystyyn ei toteudu.


Joo, en tiä sitten, mulla on pajeron penkit edessä ja 4:n istuttava takana missä on vyöt. Eli sellanen tavaralaatikkomalli. Väliseinän laitoin just niin taakse et pyörä mahtuu suorana sisään.

12.1.2011 0:59

xQ kirjoitti:"Kuorma-autoissa pudotusta tulee 29-45 prosenttia akselien lukumäärästä ja vetolaitteesta riippuen."
en kyllä yhtää laita hanttii jos melkee puolet lähtee verosta pois!


Ennen kuin liikaa keulitaan niin... :)
Autoliiton laskelma: Kuka enää haluaa ajaa dieselautolla?

16.1.2011 20:05

Mistä löytäis pakun väliseinään kiinnitettävän telineen johon vois laittaa eturenkaan ja sen jälkeen vetää liinalla pyörä kiinni lattian lenkkeihin?

16.1.2011 21:27

Turhaan sellaisia, yksi iskarin tekiä sanonut kauvan sitten minulle. Että ei pitäisi vetää iskareita kasaan, vaan antaa sen seisoa omalla painollaan, kokemuksesta en tiedä onko haittaa, kun ei ikinä pyörä ollut niin kiinni. Laita nojaamaan pyörä seinää vasten ja sitten seinään liinalla kiinni, ja riittää yksi liinakin..

17.1.2011 1:13

Meillä on pakuun rakennettu teline eturenkaalle, on todella kätevä (yleensä). Teline on tehty 12mm filmivanerista. Teline tulee siten, että kun pyörän laittaa telineeseen niin ohjaustangon ja seinän väliin jää pieni kolonen johon laitan telttapatjasta kasaan liimatun pienen pehmusteen. En halua että kahva hankaa suoraan seinään.

Pyörä on yhdellä liinalla kiinni lattiassa. Liina kiristää pyörän seinään ja lattiaan. Jotta jouset eivät painuisi on eturenkaan ja T-palan välissä kakkos-kakkosesta tehty palikka.

Taisin laittaa tähän ketjuun pari sivua taakseppäin kuvan tavaratilasta, siinä pitäisi näkyä myös tuo teline.

Jo hetkisen olen miettinyt sellaista kiinnitystapaa jossa eturengas vain kiinnitettäisiin liinalla telineeseen ja seinästä tulisi kiinnike joka olisi satulan kohdalla ja estäisi pyörän sivuttaisen liikkumisen ja mahdollisessa äkkijarrutuksessa perän nousemisen.

Muuten tuo olisi ihan tehtävissä, mutta ongelmana on päästä kiinnittämään eturenkaaseen tuleva liina siinä vaiheessa kun auto on täynnä pyöriä.

18.1.2011 4:04

Ja ennenku joku huutaa että soita trafille/konttorille, ni niin soitanki mutta kysyn täältä ensin ku ei tässä nyt oo muutakaan tekemistä.

Ja asiaan. Onko täällä kellään kokemusta noista lisäpenkkien rekisteröimisestä autoon? Autohan on siis pitkä ja puolkorkee kevyeksi kuorma-autoksi rekisteröity transit johon tehty välitila ja alkuperäinen peltinen väliseinä otettu kokonaan pois eli välitila "samaa" tilaa ohjaamon kanssa. Ja haluaisin tosiaan rekisteröidä sen ihan laillisesti 3+2 tai 3+3 henkilömäärälle.

Eli minkälaiset vaatimukset näissä kuorma-autoissa nyt ihan oikeesti on että mimmoset penkit riittää/pitää olla. Joku joskus sanonu että pitäis hommata paperit siitä että se uus kotitekoinen väliseinä kestää 500kg, fakta? Ja itse olin ajatellut tehdä penkiksi tavaralaatikon johon sitte irrotettava pehmuste kannen päälle, meneekö läpi vai ei? Kiinteä vai ei? Ja mitkä ne kriteerit on saako sen rekisteröityä esim. 3+2 tai 3+3, eli minkä kokoinen se ns. yhden henkilön paikka pitää olla?

Muuten auto alkais olee valmis, kuhan sen jakkaran saa sinne vielä rakennettua.. :roll:
Varmasti mukava peli sitten ens kesän festareillekki krhm... :lol:

18.1.2011 8:46

Muistaakseni auton rekisteröintivuosi vaikuttaa noihin kanssa, eli minkä ikäinen autosi on?

18.1.2011 15:35

40cm on yhden henkilön paikan leveys.

18.1.2011 17:51

Ainiin tosiaan, auto on 2001.

Pyöränkiinnitys

10.3.2011 11:11

Olen kirjoittamassa CrossiBlogi.fi:hin ohjetta pyörän kiinnittämisestä ja tarvitsisin sitä varten kuvia erilaisista kiinnitystavoista. Ajattelinkin pyytää apua tältä foorumilta, eli voisitteko lähettää vaikka tähän ketjuun kuvia siitä miten teillä on pyörät kiinnitettynä kärryyn tai autoon.

10.3.2011 14:20

Pistä sähköposti osoitteesi vaikka yv:nä niin voin lähettää kuvan kärrystä, kun en kerran osaa tähän mitään kuvaa liittää.

10.3.2011 15:19

Kaijis kirjoitti:Pistä sähköposti osoitteesi vaikka yv:nä niin voin lähettää kuvan kärrystä, kun en kerran osaa tähän mitään kuvaa liittää.


Laitanpa sen tähän, niin muutkin voivat laittaa sähköpostia.

osoite on pete@crossiblogi.fi

10.3.2011 18:31

Voisin ottaa kuvan ransitin seinästä. Se on mun mielestä ehkä kaikkein kätevin tapa, ei tarvii mitään rakennella. Tohon pikkuraneen mahtuu kolme pyörää ihan hienosti tuolla tyylissä. Jos sinne tekis paikkoja niin varmaan kaks sais mahtuun.

10.3.2011 20:49

Itellä kuljetusautona T4 mallia oleva VW Transporter viimevuosituhannelta. Mitään kiinnityslenkkejä autossa ei ole, vaan katon yläreunassa kulkevan "rännin" parista reiästä menee ohut liina läpi. Pyörän kiinnitys tapahtuu siis vain yhdellä liinalla, tangosta tonne katon reunaan. Vetää pyörä samalla eteen väliseinää vasten sekä sivulle seinää vasten. Tanko on ihan tappiin käännetty ja pyörä siis nojaa tohon seinän yläreunaan. Tolla tyylillä ei tarvi kiskoa keulaa kasaan, ja vaikka ei kuulosta varmalta niin pysyy muuten mainiosti pyörä paikallaan, on ajettu semmosista möykyistä ettei pahempiin uskalla autolla mennäkään. Toinen pyörä mahtuu viereen, sen kiinnitys samalla tavalla toista seinää vasten. Alla kuva ja tosta linkki jos haluu kattella isompana: KLIK

Tuo sininen liina on vaan aivan turhan pitkä, siksi menee pitkin pyörää lattiaan asti. Isommasta kuvasta huomaa että kiinnitys tapahtuu siis vain tangon kohdalta.

Kuva

10.3.2011 20:55

http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... d9c755.jpg
http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 61bd10.jpg

Näin meillä T5 transporterissa kaks pyörää. Tuo lautahäkkyrä on trialpyöriä varten suunniteltu ja piikkisen kottaraisen eturengas ei sinne väliin uppoa, joten sen joutuu toista takaovea vasten (pariovet roks) kiinnittään liinoilla :roll: