Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kuljetusautot

15.5.2014 6:16

Se vielä noista kuorma-autoiksi rekisteröidyistä että jos auto on firman nimissä niin vaatii sitten syyskuusta eteenpäin myös ammattipätevyyskortin. Aika moni näin on vissiin tehnyt vero hommien takia

Re: Kuljetusautot

15.5.2014 11:07

"Säädöksissä on annettu muutamia poikkeuksia. Esimerkiksi henkilökohtaiset ajot ovat sallittuja ilman ammattipätevyyttä."
Ensimmäisessä: http://www.trafi.fi/palvelut/usein_kysy ... tipatevyys

Re: Kuljetusautot

15.5.2014 16:19

2Skull kirjoitti:Paku: isommat käyttömaksut, 100km/h, b-kortti, max 3 henkeä


Nykyään on mahdollista rekisteröidä paku niin että saa olla enempi penkkejä. Olihan se nimentään joku kaksikäyttöauto.

Re: Kuljetusautot

15.5.2014 20:02

SJK kirjoitti:"Säädöksissä on annettu muutamia poikkeuksia. Esimerkiksi henkilökohtaiset ajot ovat sallittuja ilman ammattipätevyyttä."
Ensimmäisessä: http://www.trafi.fi/palvelut/usein_kysy ... tipatevyys
mutta silloin se on pystyttävä osoittamaan,ajopäiväkirjalla ym. ja kaikki esim.työkalut voidaan tulkita siten että olet työ ajossa. On se vaan hieno ja selkeä asia tämä lainsäädäntö

Re: Kuljetusautot

16.5.2014 14:12

Kysymys: Tuleeko putki- tai sähköasentajilla tai vastaavilla olla ammattipätevyys, kun he vievät työvälineensä ja tarvikkeet työmaalle

trafin vastaus: Ei tarvitse, kun henkilö kuljettaa materiaalia ja laitteita, joita hän ammattiaan harjoittaessaan käyttää, eikä ajoneuvon kuljettaminen ole hänen päätoimensa. Tällöin kyydissä voi kulkea myös muita samalla työmaalla kulkevia.

Re: Kuljetusautot

16.5.2014 15:33

Tuossakin on se että mitä hän itse tarvitsee työssään,jos vie niitä toiselle niin sitten tarvitsee pätevyyden.Esim. jos metsäkoneen kuljettaja vie koneen metsään niin hän saa itse jäädä ajamaan sitä konetta mutta toinen kuski ei saa ajaa sitä samaa konetta ilman että autonkuljettajalla on ammattipätevyys..
No ei tosin juurikaan liity enää alkuperäiseen aiheeseen,anteeksi!

Re: Kuljetusautot

16.5.2014 17:01

Mutta joo, taas yksi hyvä syy miksi paku kannattaa rekisteröidä M1-luokan henkilöautoksi...

Re: Kuljetusautot

16.5.2014 18:01

Itse vaihdoin pakun umpikärryyn. Aina tulee uutta veroa ja muuta maksettavaa niin ajattelin lopettaa omalta kohdalta sen kokonaan. Aika monella varmaan olisi joku vanha paku kakkosautona jos ei nämä pakolliset maksut olisi ihan näin isot

Re: Kuljetusautot

30.6.2014 23:54

Onko jollain tarvetta pakun jatko-ohjaamoon pöydälle. Mulla olis yks näppärä uus pöytä ylimääräsenä. http://www.tori.fi/pirkanmaa/Kovapuu_po ... ?ca=11&w=1

Re: Kuljetusautot

16.1.2015 11:06

Ei nyt välttämättä kuljetusautoihin liittyvä kysymys mutta kuljettamiseen kumminkin. Onko kokemusta näistä jalkatappeihin kiinnittyvistä telineistä? Uskaltaako pyörän laittaa kärryyn pelkästään näillä ilman että tarvii jonkun töyssyn jälkeen keräillä pyörää tienvarresta?

http://www.24mx.fi/quickload-transport- ... ks-oranssi

Re: Kuljetusautot

16.1.2015 11:16

Ilmeisesti ProWorks on 24MX:än oma merkki? Jopas on edukas vs. Risk Racingin Lock-n-Load. Itsekin miettinyt noita, pitäis muutenkin vähän funtsaa kärryn "sisustamista". Nyt on kamat laitettu pari vuotta sitten luukusta sisään "katotaan sitten myöhemmin paremmin". :) Joskohan se aika ois pikku hiljaa käsillä.

E: Miksiköhän pihistelty tuon kiinnityksen kanssa "lattiapalaan"? Molemmilla puolilla vain 1 lukitus. Lock-n-Loadissa 2+2. En tiedä onko merkitystä, mutta kuvittelisin et enempi parempi. :)
Viimeksi muokannut JayDaddy päivämäärä 16.1.2015 11:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kuljetusautot

16.1.2015 11:20

Pidemmän aikaa olin tuota Risk Racingin vastaavaa miettinyt, mutta ei tullut hommattua hinnan takia. Kun tuo Proworks tuli myyntiin ja yli puolet halvemmalla kuin Risk Racingin vastaava niin se tuli tilattua. Saa nähä miten toimiva (ja kestävä) on. Vielä en ole kerennyt sitä kärryyn asennella.

Re: Kuljetusautot

16.1.2015 20:11

JayDaddy kirjoitti:Ilmeisesti ProWorks on 24MX:än oma merkki? Jopas on edukas vs. Risk Racingin Lock-n-Load. Itsekin miettinyt noita, pitäis muutenkin vähän funtsaa kärryn "sisustamista". Nyt on kamat laitettu pari vuotta sitten luukusta sisään "katotaan sitten myöhemmin paremmin". :) Joskohan se aika ois pikku hiljaa käsillä.

E: Miksiköhän pihistelty tuon kiinnityksen kanssa "lattiapalaan"? Molemmilla puolilla vain 1 lukitus. Lock-n-Loadissa 2+2. En tiedä onko merkitystä, mutta kuvittelisin et enempi parempi. :)



Noi proworksit ilmeisesti lukittuu toisesta päästä semmoseen hahloon ja siks tarvitaan vaan toiseen päähän ruuvit. Noissa mustan pukin kuvissa näkyy.

http://www.24mx.fi/quickload-transport- ... orks-musta

Risk racingiä oli ainakin jenkkilässä kehuttu joten kai noi proworkit täytyy kokeeks tilata. :)

Re: Kuljetusautot

4.2.2015 19:56

onko porukalla kokemusta matkailuautoksi rekisteröimisestä? Pitkä VW Lt vm 01 olis kyseessä. Onko nykyään edes mahdollista? Lakien Suomi on ainakin hyvin laittanut kapuloita rattaisiin.

Re: Kuljetusautot

5.2.2015 15:04

Paljo sisäkorkeus? Siihen kusi mun visiot omasta autosta.

Trafin sivuilta:
1,90 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta.