Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

5.5.2013 14:10

Eipä ollut kovinkaan kaukana että oltaisiin saatu kaksi eurooppalaista 250 mestaria :)

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

8.5.2013 15:16

Olis varmaan aika ottaa jo lusikkaa kouraan tuolla "MM-sarjassa". Voiko tuolle antaa edes MM-arvoa kohta kun alle 30ukkoa on molemmissa luokissa kun aamu valkenee. Siitä sitten muutama vielä tipahtaa ennen kisaeriä, ja toisessa erässä kaikki halukkaat saa pisteitä. :)
http://moto.mpora.com/news/lets-test-th ... -gate.html

Tällä keskustelua asiasta:
http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.p ... tugal-MXGP

...ja Adam Wheeler kirjoittanut vähän enemmänkin OTOR-lehteen.
http://issuu.com/otormag/docs/otor_54?mode=window

E: Roger Harvey & Harry Nolte naulaavat aika hyvin:
http://www.mx-pure.com/archive/news-200 ... 091838.htm

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 8:58

Kyllä tätäkin on hierottu, jokohan se nyt olis sitten virallista???
http://www.motocrossplanet.nl/nieuws/item.php?id=19417

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 15:53

Melko huvittavaa tuo kiukuttelu MX1:n kuutiotilavuusrajan laskemisesta. Isot pojat GP-varikoilta kun kertoi jo ajat sitten, että merkistä riippumatta kärkiukkojen koneet on about 370-420 cc. Noissa JayDaddyn linkeissä paras oli joku Hondamies, joka julisti, että 2020 tehdään edelleen 450-pelejä. Varmaan perttiperuskuluttajille kyllä, mutta mitä h.....tin järkeä tuossa kapinassa oikein on, kun kaikilla kuitenkin on siellä kärjessä downsizetut koneet???

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 16:44

Omasta mielestäni tuo moottorien koko on aivan irrelevanttia eikä se ole edes mikään aihe mistä pitäisi tässä vaiheessa keskustella. Ongelma on enemmänkin siinä että nykyisellä politiikalla siellä ajaa kourallinen jätkiä. Ei se ole kuutiotilavuudesta kiinni että MM-sarja potee osallistujakatoa. Mietitään sitten niitä kuutiotilavuuksia ja luokkajakoja kun saadaan puomit taas täyteen. Nyt pitäisi siirtyä yhteen 350cc luokkaan (~yhdistetään MX1 ja MX2) ja sitä kautta puomi täyteen???

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 18:12

Juu, totta tuokin. Joku heitti haasteen GL:n suuntaan, että testaisivat osallistumismaksun laskua EM-tasolle, voi vaan olla että ei herran niska moiseen taivu. Ideana kuitenkin hyvä, 300 EUR hinnalla ainakin kisamaan/lähimaiden kärki saattais himoita wild cardeja paljon nykyistä enemmän. Ja vaikka vaan paikallisista villin kortin ukoista oliskin kyse, niin eiköhän melkein joka puolelta Eurooppaa löydy pilotteja haastamaan viime viikonlopun MX1:n sijat 15-20.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 18:55

itse pentuna 60-luvulla näin ekat mm-crossit ja jäin koukkuun.., 70-luvulla laji oli vahvassa nousussa, mikkola maailman huipulla ja ratoja oli esim. riihimäen-hyvinkään seudulla toista kymmentä, vapaat ajoajat, ei maksuja, ei myöskään lanauksia!, isommissa kisoissa tasoitettiin eka mutka, pöly oli kyllä ongelma usein. ,no, pari kertaa kesässä nähtiin maailman huiput "lukoilla" ja "sannalla", piikkiluokkakin horhassa, salossa, kuopiossa ym. ,yleisöä riitti ja suomen kuskit kisasivat jopa kärkisijoista. , ensimmäiset merkit, että joku mättää, tulivat 80-luvun alkuvuosina kun suzuki, ja pian yamaha lopettivat "ison pyssyn" kehittämisen. ,..80-luvun puolivälin jälkeen radat muuttuivat melkoisesti täällä, muistaakseni muutama suomen huippu niitä kritisoikin.., sitten "pehun" lopetettua romahti suomen crossin taso, ja alamäki jatkuu. ,okei, se siitä, en kyllä usko että joku luokkien yhdistäminen auttaa, pian on yksi 350cc luokka jossa parikymmentä ukkoa. ,..millä valtuuksilla g.luongo päättää asioista? , sama touhu kuin suomessa on käynyt kertautuu maailman tasolla moninkertaisesti. ,en ala tässä tilittämään kuin ihan lyhyesti ;) ps. jenkkicrossareita ihailen mutta ei pitäisi sieltä kaikkia lieveilmiöitä apinoida
,

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 19:02

Ehkä eniten nauratta tuo GL:ltä lainaama että annetaan japsi valmistajille 2vuotta aikaa siirtyä uusiin konekokoihin. Että ne valmistajat tarvitsevat GPtä testaamista varten kun AMAssa ei saa protoilla vetää. Hah, paskan vitut niinku hondamies ilmaisi asian ei niitä japanissa kiinnosta piirunvertaa joku GP. Jos protoja testataan ajetaan niillä japsien mestaruussarjassa.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 21:37

MXÖ kirjoitti:Melko huvittavaa tuo kiukuttelu MX1:n kuutiotilavuusrajan laskemisesta. Isot pojat GP-varikoilta kun kertoi jo ajat sitten, että merkistä riippumatta kärkiukkojen koneet on about 370-420 cc. Noissa JayDaddyn linkeissä paras oli joku Hondamies, joka julisti, että 2020 tehdään edelleen 450-pelejä. Varmaan perttiperuskuluttajille kyllä, mutta mitä h.....tin järkeä tuossa kapinassa oikein on, kun kaikilla kuitenkin on siellä kärjessä downsizetut koneet???
Isot pojat on taineet kusettaa teikäläistä tai sitten ovat duunissa oranssissa tiimissä ;) Ainakin tehdas Hondissa oli täysikokoiset pytyt viime vuonna ja tämä on ihan ensi käden tietoa.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 22:12

http://instagram.com/p/ZEwnSot9wS/
Malcolm Stewartin ajokki nationalsseissa!

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 22:43

Slage kirjoitti:http://instagram.com/p/ZEwnSot9wS/
Malcolm Stewartin ajokki nationalsseissa!


Ja nelipätkä.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 22:48

M-Racer kirjoitti:Isot pojat on taineet kusettaa teikäläistä tai sitten ovat duunissa oranssissa tiimissä Ainakin tehdas Hondissa oli täysikokoiset pytyt viime vuonna ja tämä on ihan ensi käden tietoa.


Ja niillä 450:llä saavutettiin kunniakas valmistajien MM-sarjan neljäs tila!!! Osallistujiahan oli kuusi, joista TM lähinnä mukana olemisen vuoksi, eli aika hienosti meni, eikös?

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 23:00

MXÖ kirjoitti:
M-Racer kirjoitti:Isot pojat on taineet kusettaa teikäläistä tai sitten ovat duunissa oranssissa tiimissä Ainakin tehdas Hondissa oli täysikokoiset pytyt viime vuonna ja tämä on ihan ensi käden tietoa.


Ja niillä 450:llä saavutettiin kunniakas valmistajien MM-sarjan neljäs tila!!! Osallistujiahan oli kuusi, joista TM lähinnä mukana olemisen vuoksi, eli aika hienosti meni, eikös?
Kyse ei ollut menestyksestä, vaan siitä että väite siitä että kaikki ajaa merkistä riippumatta pienemmillä koneilla ei pidä paikaansa. Honda on ainoa josta olen varma, että ei aja pienemmillä koneilla, mutta vaikea uskoa että muut kuin 350 kotarit hirveästi olisi pienempiä. Sinänsä kun kisoissa varmaan puolet riippuu startista, niin tuskin hirveästi jengi haluaa antaa tasoitusta pienemmän koneen kanssa jos pyörää ei ole alusta saakka suunniteltu sellaiseksi. Mitkä olisi ne suurimmat edut pienemmän koneen käytössä?

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 23:24

AMA:ssa ei ainakaan ajeta pienemmillä koneilla. 350 ktmkin naurettii melkein ulos kun ensimmäistä kertaa meni viivalle. Endurossa on kyllä toisin, tuntuu että ei kellään ole samankokosta pyttyä.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

9.5.2013 23:25

http://www.racerxonline.com/2013/05/09/the-arrival-cianciarulo-turns-pro

Kiinnostavaa, erittäin kiinnostavaa.