Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

7.2.2012 19:35

ulkomailta saisi paljon halvemalla

http://www.cyclebuy.com/shopping/fmf/husaberg.htm

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

7.2.2012 20:28

No nyt menikin pläräämiseksi. :s

Kokemuksia tuosta Cyclebuysta?

Tuota saisi $599 hintaan suoraan FMF:lta + toimitus + alvit.
Tai sitten kyselisi Euroopan sisältä: http://shop.fmfracing.de/Shop-1

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

8.2.2012 21:37

Tehtiin CrossiBlogissa pieni pakoputkitesti.

Ajettiin KTM SX85 vm.2012 pyörällä neljä eri pakoputkistoa Viaberin dynossa. Testissä oli vakioputken lisäksi HGS, Doma ja ProCircuit. Kaikki putket testattiin myös SXS sytkäboksilla.

Pakoputkitesti

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

8.2.2012 22:06

mielenkiintoista että prociruitin kanssa tuo sxs-boksi lähinnä laski venyvyyttä sekä keskialueen tehoa, ja muilla putkilla taas lisäsi ruutia 8o

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

8.2.2012 22:50

Itse olin tosi yllättynyt siitä kuinka pieni hyöty tuolla boksilla loppujenlopuksi on ja kuinka se jokaisella putkella heikensi keskialuetta.

Meidän perheen osalta tuo testi vain varmisti sen, että SXS boksi on vielä tässä vaiheessa turha. Itseasiassa SXS boksi heikentää juuri sitä aluetta joka on meillä se kaikkein tärkein alue.

Olen käynyt pariin otteeseen tuolla dynossa. Ekalla kerralla testailtiin paria eri palotilaa ja nyt putkia. Saattaa olla että julkaistaan palotilatestintulokset kanssa.

On kyllä ollut todella opettavaista käydä dynoamassa. Olen saanut paljon oppia siitä miten mikäkin asia vaikuttaa moottorin toimintaan. Viaberin omistaja, Harri, on todella avoimesti ja avuliaasti opettanut monia asioita.

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

14.2.2012 20:23

Oisko kellään neuvoja minkälaista änkkää kannattais hommailla jos haluais ääntä lisää Yamaha WR250F:ään, ja ihan sitten kunnolla ääntä eikä mitään lasten lauluja! Pitää naapurillekki ilmottaa kun lähtee pihasta.

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

14.2.2012 20:44

???...Toivottavasti sun naapuri vetää sua koteloon munkin puolesta!

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

14.2.2012 21:41

WR250F kirjoitti:Oisko kellään neuvoja minkälaista änkkää kannattais hommailla jos haluais ääntä lisää Yamaha WR250F:ään, ja ihan sitten kunnolla ääntä eikä mitään lasten lauluja! Pitää naapurillekki ilmottaa kun lähtee pihasta.
näin se toimii..ota koko vaimennin pois

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

14.2.2012 21:52

mantsapoika kirjoitti:
WR250F kirjoitti:Oisko kellään neuvoja minkälaista änkkää kannattais hommailla jos haluais ääntä lisää Yamaha WR250F:ään, ja ihan sitten kunnolla ääntä eikä mitään lasten lauluja! Pitää naapurillekki ilmottaa kun lähtee pihasta.
näin se toimii..ota koko vaimennin pois


ja sijoita äänenvaimentimen raha henkivakuutukseen...

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

14.2.2012 22:03

Nyt alkaa jutut vähän karkaa, mutta siis tiivistettynä luulisi sunkin ikäsellä kaverilla (oletan että yli 18) olevan sen verta järkeä ettei enään moottoripyörään osteta mitään pörinä pönttöjä kovempien äänten toivossa. Tuollatteella toiminnalla ei saa kun ihmiset vihaseksija kaverit nauramaan. ja taas syytetään moottoripyöräilijöitä kotirauhan häirinnästä. Toisinkun minulla vielä iän puolesta oikeus repiä vaimennin villloja pois, kovempien tehojen toivossa ;)

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

15.2.2012 11:57

:paha: Punaista näkyy, vaikka onkin kaveri varmaan vitsillä liikkeellä?
Moni ajopaikka mennyt äänten takia. Ilmeisesti kaveri kuitenkin ajaa vain tiellä?!

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

15.2.2012 15:43

everton kirjoitti:???...Toivottavasti sun naapuri vetää sua koteloon munkin puolesta!

Otahan ihan rauhassa siellä.

Ja juu, tuohon änkkä prosessiin tulikin jo vastaus.
Miten on sitten ns. "tupla-putkien" laita? Itse ainakin nähnyt joillain piikkikuskeilla olleen joskus sellasia viritteitä että molemmilla puolilla olis änkät ja on mielestäni ihan hyvän näköisiä. Vinkkejä? Kannattaako näitä edes laittaa nelariin?
Ja tuohon "ilmoittaa naapurillekkin..." juttuun, elkää ottako niin tosissaa vitsejä on huonojakin. SORI!

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

24.2.2012 23:30

wilzun kirjoitti:
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Mistäs ootte tota fmf fattya halvimmalla ostaneet?
btosportsiltako?

Hakusessa olis paisari ja änkkä



Just sieltä itse tilasin ja todella halvalla tuli ja nopeasti, 2 päivässä tuli suomeen kun he saiivat sen postiin ja yksi päivä tuli kun paketti oli suomessa. eli noi 4 päivää menee btosportista!
paljon sulla tuli tullimaksuja ja muita kuluja tohon päälle kun tilasit tuolta ?

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

29.2.2012 16:27

Itse pistin eilen Cyclebuylta tulemaan titaanisen FMF megabombi putkiston ja ~700g Shorain litiumi akun tohon uuteen 570 Burgeriin.

Maksu kävi Visalla kätevästi ja melkein samantien tuli jo kirjoitettu viesti putiikilta, että putki tulee spesiaalitilauksena mulle ja lähtee maanantaina kohti Suomea. Vielä kerkeäis lisätä roipetta matkaan jos mieli tekee....Öhlärin SD 2.1 ohjausiskari maistuis. :eek:

Re: FMF/Pakoputket yleisesti

13.3.2012 18:10

Jan_ne89 kirjoitti:
wilzun kirjoitti:
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Mistäs ootte tota fmf fattya halvimmalla ostaneet?
btosportsiltako?

Hakusessa olis paisari ja änkkä



Just sieltä itse tilasin ja todella halvalla tuli ja nopeasti, 2 päivässä tuli suomeen kun he saiivat sen postiin ja yksi päivä tuli kun paketti oli suomessa. eli noi 4 päivää menee btosportista!
paljon sulla tuli tullimaksuja ja muita kuluja tohon päälle kun tilasit tuolta ?


paljo sulla tuli kuluja kun tilasit? lähinnä mietin että olisko hyötyä tilata omaan piikkisee..