Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Husqvarna tc/te 450

11.4.2015 21:26

Kuva
Tuossa numero 24 ja varaosa luettelosta kun katsoo numeron, niin tulee tälläinen
Nimi:U-bolt, 2kpl, varaosa numero on 8000 A7237

Re: Husqvarna tc/te 450

12.4.2015 11:19

Joo pistän varmaan tollaset tilaukseen

Re: Husqvarna tc/te 450

15.4.2015 10:14

Kun pyörän mukana ei tullut mitään sellasta omistajan/huolto kirjaa niin saako sellasta joistain? googletin tossa vähän, mutta löysin tollasia 300 sivuja pitkiä pdf.tiedostoja, että onko se sellanen?

Ja miten onko noittein venttiilien kattominen kova homma ensikertalaiselle?

Re: Husqvarna tc/te 450

15.4.2015 17:37

Moro, olis harkinnassa tuollainen hussen 450cc te 05 tai 06 onko noilla tekniikassa eroja? Typpivikoja 05 ilmeisesti venat? Kauvanko noilla koneilla ajaa kadulla ilman että tarvii laittaa touhu tonni käytäntöön? Millainen pyörä jos vertaa esim kotarin saman ikäseen exc. Tarkoitus siis pää lähinnä kaduilla "pommittaa" ja vähän montulla ajella 8)

Re: Husqvarna tc/te 450

15.4.2015 19:43

o d e kirjoitti:Kun pyörän mukana ei tullut mitään sellasta omistajan/huolto kirjaa niin saako sellasta joistain? googletin tossa vähän, mutta löysin tollasia 300 sivuja pitkiä pdf.tiedostoja, että onko se sellanen?

Ja miten onko noittein venttiilien kattominen kova homma ensikertalaiselle?


Tuota voit ehkä saada senkin mp-racing, mulla on tuollainen punainen musti tikku missä lukee Husqvarna ja se tuli pyörän mukaan. Mutta ne netistä löytyvät on samoja, siellä on vielä sen lisäksi, varaosa luettelo, omistajan käsikirja, korjauskäsikirja pitäisi löytyä kun kaivaa.
Se pyörän omistajan manuaali on vissiin, 4 eri kielellä, niin se takia on "pitkä", itse tulostin sen englannin osion ja varaosaluettelon.


Ventiilien välitysten kattominen on easy homma. Mielellään seuraavana päivänä, niin että yöllä ei ole ollut vaikka alle +10 astetta. Vena koppa auki ja siitä pyörittää vaihde päällä yläkuolikohtaan jos ei ole kiksiä. Ja sitten vain sillä luiskalla tarkistaa, aika simppeli tietysti ja riippuu oottako tankin pois, mä olen ottanut helpottaa vähän sitä homma.

Re: Husqvarna tc/te 450

15.4.2015 21:59

Kuinka usein noita venttiilejä kannataa katto noin katuajossa, ja mitä sitten jos ne on liian kuluneet tai vastaava? ja saako tollasen luiskan mistä vaan mp kaupausta vai pitääkö olla huskun oma?

Ja sitten, kuinka kireellä pidätte ketjuja? en tiiä oliko liian kireet/löysät ketjut kun ajelee matalalilla kierokissa hitaassa vauhissa niin ne alkaa sillee "hyppimään" tai vastaavaa(ääni muuttuu)

Re: Husqvarna tc/te 450

16.4.2015 20:02

Öö, tuota mä ainakin omassa pyörässä olen kattonut noin. 2-3000 km välein, joskus useimmin, riippuu vähän miten on jaksanut ja aina on ollut spekseissä.

Tuota sen rakotulkin saa Biltema, Motonet, Hongkong, Tarjoustalo jne. Maksaa varmaan 15€ alas päin.
Siinä on sellaiset säätöpalat, eli jos välitys liian iso, niin paksumpi pala, sitten jos liian tiukka, niin voi hioo sitä palaa. Voisin kuvitella että se säätöpala kuluu pois sieltä, eli se venttiilin ja säätöpalan väli kasvaa, sitten kun se alkaa syömään sitä, siihen vaikuttaa taas miten paljon ajaa korkeilla kierroksilla ja miten usein vaihtaa niitä öljyjä..
Mutta mulla ei ole kulunut kuin vähän, siis ne on kumminkin tehtaan antamissa arvoissa vaikka on ajettu n.12500km..

Itse pidän ketjua niin kireällä kuin noin 2 cm liikkumis varaa, kun itse istun pyörän päällä, joku hetti että etu/keskisormi, takahaarukan päälle, ketjun alle, siitä puolesta välistä haarukan yläpuolella oleva laahain, siitä mittaisi....

Tuosta ketjujen "hyppimisestä", niin se on kuulema yksisylinterisen vaiva, eli pienillä kierroksilla alkaa ketjut "hyppimään", näin huomasin tuolla dynossa ja kysyin, niin se alkaa jostain syystä "hakkaa", Mä lopetin sen pienillä kierroksilla ajon, kun se myös rasittaa paljon niitä vaihdelaatikon rattaita, en muista enään, mutta testaamalla sen huomaa, eli kun ketjut lakaa "hyypimästä", niin siinä on pienimmät kierrokset mitä kannatta käyttää, tiestysti niitä voi vähän kiristää.

Tuossa on ownersmanuaalin säätö ohje
[img][img]http://www.motot.net/galleria/kuvat/22/214035_thumb.jpg[/img][/img]

Re: Husqvarna tc/te 450

16.4.2015 21:18

Vois vaikka tossa joka päivä tarkistaa, jos se ei nytten hirveän iso homma sitten ole, ihan vaan varmistakseen ja hyvän mielen takia.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/806211/S ... -1mm20-kpl onko toi sellanen työkalu sitten?
Onko tohon hommaan joissain vaikka jotain hyviä ohjeita vaikka kuvien kanssa, kun tekisin kuitenkin eka kertaa?

Tarkistan sitten huomenna noi ketjut miten ne näyttää.

Tuli kanssa toi smr sivujalka, ja nytten pyörä on smoten kanssa täydellisessä kulmassa 8)

Re: Husqvarna tc/te 450

17.4.2015 16:49

Juuri tuo työkalu on siihen hyvä, no ei niitä nyt ihan joka päivä tarvii kattoa. No jos vaikka joka neljännen öljyn vaihdon jälkeen, siis jos vaikka vaihtaa ölpät illalla, niin seuraavana aamuna kattoo ne välitykset sieltä, että on varmasti sopivan kylmä kone, ellei tallissa ole lämpö tila siinä +15 asteesta ylös päin.

Kuulostaa hyvältä että se sivujalka käy ja toimii..

Tosi hyvä ohje

Ja ne arvot on smr510r 2010 mallissa
Pako 0,15-0,20mm
Imu 0,10-0,15mm

Tämä on hyvä manuaali
http://docs.wavenetworks.us/manuals//2010%20TC-TE-TXC-SMR%20310-450-510.pdf
Sivu 38, siitä eteen päin, tuo on hyvä tulostaa tai tallentaa koneella, jos se jostain syystä katoaa netistä
Viimeksi muokannut Husky510 päivämäärä 25.4.2015 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna tc/te 450

24.4.2015 20:12

Nonii nyt on pari päivää ajettu mutta heti iski ongelma, käynuistyn pyörää normaalisti ja kävi ok ja lähin ajamaan, mutta huomasin että se nyki vähän(vähän kun bensa olis loppumassa) noh kävin tankkaa ja ei mennyt tankkii hirveesti ja sitten pyörä ei käynisty enää sähköstartilla. Kun koittaa käynisstää kuuluu vain sellanen tiktik ääni. Kiksillä pyörä saattaa lähtee käymään, mutta jos lähtee nii se pysyy vain hetken päällä ja sammuu.

Jos koittaa antaa kaasu nii se vaan sillein booa ja sammuu. Myös mittariin tulee fail ja bensa lamppu palaa, vaikka tankki täynnä. Tuntuu jotenkin että sain huonosti bensaa tai jotain, mutta en usko että se kuitenkaan siitä johtuu

Jolloin jotain idea mistä voisi johtua? sulakkeet vaihdoin kaikki ja akku on ok

(http://imgur.com/jtAkibr) Toi kysyinen osa pitää aika hyvää ääntä kun koittaa sähkökäynnitystä. siinä on 2 sulaketta ja toinen ei oikein halunnut pysyä sisällä vaan on sillei löysänä siinä vaan(voisiko vika olla siinä?) toi kuva on väärin päin, mutta kysyinen osa löytyy vasemman takakatteen alta

Re: Husqvarna tc/te 450

25.4.2015 8:14

Tuota ota se osa käteen ja käännä niitä kosketus pintoja sieltä, että osuu sulakkeen kanssa...Nyt olisi asiaa olla se ibeat kun antaa vika koodia
Tuossa on ohje miten testaa se startin rele
Pretty sure the "remote starter switch" is the "starter relay"- you don't do anything with it special. It acts as a relay does so you have a high amp wiring going to your starter- and low amp wires going to your right hand switch. Flip the one circuit closed (right hand switch) and it closes the other circuit (high amp power to starter).If you disconnect power to the starter- or have a weak battery that's the "click" you hear.
To test you:
(page 288 of 2009 Service Manual)
Electric start remote control switch check (TE-SMR-TXC)
Disconnect the starter relay coupling (A). Disconnect the cables from the positive
and negative poles of the battery to avoid short circuits during assembly.
Disconnect the cables of the starter motor and the positive cable of the battery
from the relay. Apply 12 volts to the terminals (1) and (2) of the relay and check
the continuity between terminals B-M.
Do not apply the battery voltage to the starter relay for more than five
seconds to avoid overheating and therefore damaging the winding. Using
a multi-tester, check that the winding is on open circuit or if a resistance is present.
The winding is in good condition if the value of the resistance revealed is as
indicated.
Multi-tester dial indication: Ohm
Starter relay resistance. Standard: 3 – 6 .



Sitten yksi on että kuuluuko bensa pumpun surina kun käännät virrat päälle
Tuo kannattaa varmistaa että bensa pumppu ei ole luiskahtanut pois paikalta eli näinhttp://www.cafehusky.com/threads/fi-fuel-pump-mod.3036/#post-43158

Re: Husqvarna tc/te 450

25.4.2015 10:30

Miten jos toi rele on paskana niin eikös sen pitäis kuitenkin toimia kicksillä ja sitten voisi ajaa normaalisti? koska nytten se oli sillein, ettö saato pyörä pysyä käynissä pari min ja sen pari min pystyi ajamaan n.15km/h ja sitten sammuin, kaasua ei voinut antaa yhtään

Ja sitten tosta äänestä niin sieltä kuuluu sellasta tiktiktik ääntä, mut mun mielestä se tuli sylinterin sisältä(?) ja se ääni oli aina kun pisti virrat päälle

Re: Husqvarna tc/te 450

25.4.2015 10:46

Öööö. nyt pitää varmistaa kun itse en ymmärtänyt..

Eli siis se rele missä on ne sulakkeet, niin tiktiktiktiktik aina kun sulla on virrat päällä?
-Kuuluko bensapumpun ääni kun käännät virrat päälle ja se tappokytkin ei ole päällä, eli painettuna sisään?
-Ootko ihan varma että se tiktiktiktik ei tule sitten sylinteristä.

Tuolla toisilla foorumeilla oli juttua että johto sarjassa jossain kohtaan voi olla joku nurhauma myös, mutta ne kuvat on kadonnut jonnekkin bitti avaruuteen.
Pitää kattoa jos ne palauttaa, niin näkisi vähän missä päin.

Mulla oli kerran jotain vikaa siinä ruiskussa(oisko ollut TPS-anturissa), mp-racing ei kertonut, niin se ei toiminut ollenkaan, kun ei tiennyt missä kohtaan kaasu on..
Eli se teki näin, eli kun kaasua rullasi edes takasin, niin "toimi" jotenkin, mutta jos jätit kaasun johonkin kohtaan, niin sammui, kun tuolla pcv näki että se tps-anturin lukemat seilaa vaikka pyörä ei ole käynnissä, virrat päällä..

Laitoin videon jotta näät millaista se teki, tuskin on sama..
Mutta sitä ei pääse koskaan kokeilee, muuta kuin että on se ibeat=vakio tietokone järjestelmä juttu.....


No kait jollain on jotain tietoa täällä, aika hiljaista on kyllä ollut..........

Re: Husqvarna tc/te 450

25.4.2015 13:16

Otin tankin irti, kaikki liittimet siihen ja sitten sieltä tankin sisältä tuli pieni ruuvi. koittelin sitä pumppu mikäm tuli sieltä katoi liittimet hyvin ja pistin kaikki kiinni takas, pyörä toimi normaalisti kun polkasin käytiin, tein jopa pienen lenkin.

Tulin pihaan ja sammutin pyörän kokeilin sähköstartilla, mutta sama vika, ei lähtenyt sillä käyniin, ja sen jälkeen ei potkullakaan.


Myös se näyttö hieman sekoile, se bensa lamppu syttyy välillä palamaan vaikka bensaa on ja kun yleensä käynistää näyttöön tule SEL 1 mutta nyt tulee myös SEL 2 ja failia herjaa.

http://aijaa.com/jo1Amm tollanen ääni siitä lähtee kun yrittää polkee käytiin, tota kestää sellaset 5sec ja loppuu, mutta kun polkee uudestaan nii toi alkaa taas. Jos tappokytkimen pistää päällä, niin toi ääni loppuu

Re: Husqvarna tc/te 450

25.4.2015 15:56

No hyvä tuo kyllä rajaa tuota...
Siis tuo bensa valon syttyminen vaikka on tankki täysi ja sitten kun tulee ne SEL1 tai SEL2, niin ne on jotain vika koodeja, siellä on joku vika päällä, menee sellaiseen linkuttamis moodi päälle.
Toi tikitys pitäisi kohdentaa, eli tankki pois ja kokeilee, tuleeko ääntä silloin, jos ei tule, niin sitten koikeilee kun pumpun on kiinni-mutta pois tankista esim.

Tuota tää on vähän haku ammunta, eli jos katoit pumpun ja kaikki ok ja pyörä alkoi toimimaan, niin eikun kokeilee uudelleen. Ja jos toimiii uudelleen, niin voisko pumpussa olla jotain häikkää..Sinne tankkiin ei tarvi kaikkea bensaa laittaa, joku 2-3 litraa riittää

EDIT,
Kuuluko se tikitys tästä, vai muualta, tikittääkö se kun otat johdot pois??
Kuva

Niin siitä pumpun äänestä ihan näin varmistan, kuuluuko tälläinen ääni siitä pumpusta kun käännät virrat päälle