Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

29.4.2015 4:39

rakettireijo kirjoitti:terve. kertauksen vuoksi.
kilvellistä enduroa mieli tekis, jos jotain hinta kiinnostaa niin noin 4000e on budjetti

2t ilmeisesti tän ketjun perusteella köyhälle parempi vaikkakin 4t antaa "parempaa" kyytiä.
2t on huoltovapaampi ja helpommin huollettava? öljyjä vahettaa 7h välei ja mäntää 100h?

4/5 osaa ajosta tapahtuis maantiel ja joskus aina pikku enduro pätkää, joten kellään kokemusta ns välimallin renkaista. niistä jossa sellaset ns leveämmät ja tiheemmim ne nappulat jotka ei oo täysi enduro eikä supermoto renkaat. että niilläkö hyvä sekä asfaltil että maastossa mennä?

ja repiikö 250 2t olkapäät sijoiltaa?

aikasemmin teininä itellä ollu piikkinen exc.

aika sekava teksti, yrittäkää ymmärtää... :roll:


mitenkä paljon on PALJON ajettu pyörä enduro/maantiekäytössä? olettaen että on hyvin huollettu

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

29.4.2015 8:38

Riippuu vähän pyörästä/moottorista, jossain 200-300h kohdalla voi joutua jo konetta availemaan. Tosisilla koneilla voi huristella jopa 500-600h ennen remontin tarvetta. Kisakoneiden kanssa ei voi ennustaa kauanko ne kestää, on paljon kiinni siitä miten niitä käytetään ja huolletaan.

Välillä on tullut vastaan 300h ajettuja pyöriä joista joutuu käytännössä vaihtaa kaikki kulutusosat, täydellinen koneremppa, iskarit/laakerit/jarrut/ketjut jne. Toinen ääripää on ollut lähes 600h ajettu harraste enska joka on ollut myös katukäytössä, huollettu ja korjattu säännöllisesti ja käytön jälkiä lukuunottamatta on teknisesti hyvässä kunnossa.

Se, onko pyörä ollut kisakäytössä, harraste enskassa vai katukäytössä, ei kerro pyörän kunnosta yhtään mitään.

Monet kisapyörät on päältä rupisessa kunnossa mutta tekniiikkaan on satsattu, kisavehkeiden kanssa ei leikitä luotettavuudella vaan ne pidetään kunnossa. Siksi kisapyörä on aika järkevä valinta koska ne on yleensä teknisesti parhaassa kunnossa, vaikka käytön jälkiä löytyy.

Harraste enskat on sitten tapauskohtaisia, toiset huoltaa niitä kuin kisapyöriä, toisille ne on haarrastepyöriä ja kun alkaa kuulua kilinään niin mopo myyntiin ja toinen alle. Kun löytää harraste enskan joka on ollut aurinkoa tarkemmalla kaverilla niin sellaiset pyörät ei uusille häpeä, näitäkin tulee välillä vastaan.

Katukäyttö kuuluu samaan kategoriaan harrastepyörän kanssa. Niissä yleensä hinkataan enemmän ylkonäköä kuin tekniikkaa, joskus on tullut vastaan päältä hieno mutta teknisesti mätiä pyöriä vastaan. Toki näissäkin on niitä joita on huollettu ja pidetty hyvässä kunnossa.

Yhteenveto. Tunnit/kilsat ei ole ratkaisevassa asemassa kisaenskojen kohdalla vaan se miten pyörää on pidetty ja huollettu.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

1.5.2015 21:53

kyllä nyt näyttää siltä et tuleva pyörä ei ole 250 2t..huoltojen perusteella tulee nyt kyllä kallistuttua ktm 690 enduro R. täytyy käydä foorumeilta lukemassa enemmän kyseisestä pyöräst

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

3.5.2015 19:38

Miten ootte ottanut eturattaan stefan pois? Ja miten helpointa vaihtaa pukkaa öljyt pihalle. Kiitos hyvistä neuvoista.. ;)

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

3.5.2015 19:46

Väännä vaikka pari pientä ruuvia siihen stefaan jos ei muuten lähde pois

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

3.5.2015 20:47

Ja sitte nakuttelen uuden sinne sitte o rengas ja välimetallikappale ja ratas meneekö noin yksinkertaisesti? Pamahti ketjut poikki niin rupes vuotaa sen jälkeen...

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

5.5.2015 20:54

Näinhän se menee,väkivaltaa välttäen viimeiseen asti! Ja laita se kotarin oma stefa eikä mitään tarvike stefaa,ei ole kallis. Itse laitoin joskus kun vuoti pari kertaa pienellä ajalla myös sen uuden holkin

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

5.5.2015 23:05

Katoin että alkuperäis sarja maksaa sen ~25e että pistänpä tilauksen tulemaan sieltä motokeitaalta... Kiitos vastauksesta :)

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

21.5.2015 19:48

Tuli hommattua -97 KTM 250 exc... Ostan/lainaan käyttöohjekirja jne kirjat ko. pyörään. p. 0440-676760

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

16.6.2015 20:04

Osaako joku sanoa mitä ktm:n valmistaja ilmottaa 250 exc:n(2t) maahantuontitehoksi, tai millä kw määrillä näitä on rekisteröity liikennekäyttöön?
Kyseessä 2014 vm.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

18.6.2015 19:20

5.3kw :eek:

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

23.7.2015 21:32

Tuota niin aattelin tehä tässä koneremontin ktm 250cc sx 2t -06 crossiin niin aattelin kysästä neuvoa on eka kerta ku alakerran meen avaan niin saisko neuvoja mitä kaikkea vaihtaa ja uusia että kestäisi taas kauan ja jos sais neuvoa/linkkiä osiin mitä ostaa kiitos jos viitsitte neuvoa =)

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

25.7.2015 23:05

Apuvaaaa???????

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

26.7.2015 7:31

Jos ei ole tietoa mitä sille on tehty niin vaihda sinne kaikki. Koneeseen uusi mäntä, uudet laakerit ja uusi kampura, tai kampuraan uusi kiertokanki. Samalla kannattaa vaihtaa vaihteiston laakerit. Tämän jälkeen sulla on kunnossa oleva kone jonka kanssa ajelee pitkään pelkällä männänvaihdolla.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

26.7.2015 15:24

Suosittelisin kanssa ettet tee sitä ensimmäistä remonttia yksin,voi olla että säästät sen remontin hinnan jatkossa. Ainakin sellainen kaveri jolla on oikeasti kokemusta noista mukaan,nämä youtuubissa oppineet pitäisi kieltää lailla! Kaikki laakerit sinne alakertaan kannattaa vaihtaa jos sen koneen halkaisee ja kiertokanki remppa kans jos ei tiedä tunneista. Sitten ajatkin aika pitkään ilman suurempia huolia koneen puolesta vaikka jonkun satasen remppa toki kustantaa mutta aina halvempi tehdä noi rempat ehjään koneeseen kun se että sieltä hajoaa jotain. Laakerit kannattaa ostaa sitten kaikki alkuperäisenä eikä minkään laakerikaupan kautta,tulee yleisesti ottaen halvemmaksi ja on ainakin oikeat