Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.3.2010 21:53

JL- kirjoitti:Millaset huoltovälit 250cc ja 300cc 2-tahtisessa EXC:ssä on normaalissa harraste- ja katuajelussa?

Lähinnä kiinnostas että millä tuntimäärillä mäntä kannattaa vaihtaa, ja koska alakertaremppaa? (kiertari + laakerit ym.)

Paljonko tankillisella pääsette suunnilleen?


Männällä potkii varmaan sen 80h aika heittämällä, alakerran remppaa sitten joskus kahden tai kolmensadan tunnin kohilla.

8.3.2010 22:00

Noilla tuntimäärillä piikkistä tullu huollettua. Tässä siis sama tahti?

8.3.2010 22:45

JL- kirjoitti:Juu kulutus tottakai riippuu täysin kaasukädestä ja muista jutuista, mutta kuhan aattelin jotain suuntaa kysyä, et mitä teillä itellä kuluttaa. Mutta sulta ihan hyvä vastaus jo.

Vielä ku noista huoltoväleistä joku kertoilis :P

Vähemmän 250 vie ku piikkine.

9.3.2010 16:03

Isoveljellä 300 exc '09 ja se ainaki vie aika reilustikki enemmän bensaa vähänki kovemmalla kaasukädellä ku mitä toi mun piikki vei, mummoilemalla voi ehkä viedä jopa vähemmän ku vetää niin paljon paremmin alhaalta :)

9.3.2010 17:02

Mulla 250 RM vei jonkinverran enemmän bensaa kuin piikki, kun vaihdoin 450 nelariin ajattelin että bensasyönti ainakin vähenee. Ja paskat, perstuntumalta vie saman kuin se 250 2t.

9.3.2010 17:32

Nelareissa kiihdytyspumppu lisää kyllä kulutusta huomattavasti varsinkin enskaa ajaessa, kun ajotyyli on kaasua, kaasu pois, kaasua jne. Tasakaasulla ajettaessahan nelari veisi paljon vähemmän ainetta.

9.3.2010 17:48

Noni kulutus on selvillä, kiitokset kaikille. Vielä noista 250/300 2t huolloista muutkin vois kertoo, onko siis huoltotahti sama kuin piikkisessä enskassa?

9.3.2010 18:18

JL- kirjoitti:Noni kulutus on selvillä, kiitokset kaikille. Vielä noista 250/300 2t huolloista muutkin vois kertoo, onko siis huoltotahti sama kuin piikkisessä enskassa?

ei olee

10.3.2010 23:03

En tiiä mut mäntää kannattaa jossai harraste enskassa/katuajossa katella vasta siellä 100h-150h välillä riippuen ajosta. Tietääkseni joitain laakereita täytyy uusia useammin kuin piikissä, mutta mäntä kestää pidempään? Itsellä ajettu nyt 111h enskaa eikä oo tehty vielä mitään.

Mutta kaiken kaikkiaan aika kestäviä pelejä on kun ajaa oikein.

Niin ja tosta kulutuksesta, kyllä itellä syö enskassa helvetisti bensaa. Joka ajokerralla menee se puoli tankkia eli 4l, ja ajoa tulee semmonen tunti. Ukon 250-4t Hondalla pääsee varmaan puolella siitä mitä toi vie. :) Mutta toisaalta, onhan sitä bensaa vielä toistaikseksi ihan tosta huoltsikalta saanut. ;)

Voin kuitenkin suositella pyörää, vääntö on mahtava ja voimaa sekä keveyttä löytyy. Motarilla voi olla vähän ikävä ajettava.

11.3.2010 0:23

Tuli noista väännöistä mieleen, että miten vetoa piisaa auratulla tiellä talvella enskapiikillä 5 vaihteella? Omassa ei ainakaan ole pelkoa tuossa vaiheessa että ranteet enää venähtäisi. Takana on 48 piikkinen kiekko ja punainen jousi säätimessä. Mites muilla?

11.3.2010 5:39

feedom kirjoitti:Mutta kaiken kaikkiaan aika kestäviä pelejä on kun ajaa oikein.


Huoltaa oikein

11.3.2010 17:50

toki se kans. mut jotkut ketkä ajavat noilla piikeilläkin kadulla niin saattavat vetää hirveellä moottorijarrulla eikä kaasua pumpata motarilla ja sit ihmetellään miks levis. tuo mettä ajohan on sitten asia erikseen.

12.3.2010 1:51

Ei ne piikit paljoo yli sataa kule vaikka olis kova pakkaantunu luminen tien pinta ja menee vitoselal saman kuin kutosellakin. Pikkunelarilla voi saada enskapiikeillä sen liki 130km/h (serko ollu ennätys 127km/h ja siis vakio, jammu kulki sen kesällä vakiona) ja hammas-pari takaa pois voi tuoda karvan lisää, sit alkaa jo meneen 5:lla saman kuin 6:lla.

12.3.2010 18:52

Moro.

Ongelmana on etten saa vesipumpun stefaa millään pitämään. Koneen kyljestä valuu hieman öljyä joka häiritsee hieman. Stefan olen vaihtanut jo uuteen, mutta sama vuoto jatkuu. voiko olla että itse akseli aiheuttaa tämän vuodon vaikka akseli kin on naarmuton kiiltävä. pyörä rfs mootorilla oleva ktm 525.

13.3.2010 16:25

Kaverin kanssa tuossa kävimmä vähän enskailemassa kun kerran komia kelikin oli, niin panin merkille että todella nopeissa täyskaasu avauksissa ja isommalle vaihdettaessa tuntuu hetken että pyörä tukehtuu ennen ku lähtee vetämään. Mikähän lie...liian pieni pääsuutin? :roll: