Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.4.2011 0:16

näkyi olevan lista puutteellinen, eiköhän se pohjoisen kierros ajeta tänäkin vuonna.

4.4.2011 11:27

mikähän luokka olisi sitten mulle oikea, olen 21 vuotta ja ajan 250 2-tahdilla

4.4.2011 12:51

PKS kirjoitti:mikähän luokka olisi sitten mulle oikea, olen 21 vuotta ja ajan 250 2-tahdilla

MX B

4.4.2011 15:12

selvempi homma, jos joku vielä jaksais selventää minulle että mitä kaikkea pitää hommata kun osallistuu kilpailuun (kertalisenssi, hinta) yms. :)

4.4.2011 15:26

Liikennevakuutus pitää olla pyörässä, kertalisenssi ja transponderivuokra 10€. Nää nyt on aika helposti selvitettäviä juttuja.

4.4.2011 16:11

PKS kirjoitti:selvempi homma, jos joku vielä jaksais selventää minulle että mitä kaikkea pitää hommata kun osallistuu kilpailuun (kertalisenssi, hinta) yms. :)


-Kertalisenssi (hinta moottoriliiton sivuilta)
-Liikennevakuutus (hinta riippuu yhtiöstä)
-Virallinen numero (saa varattua moottoriliiton sivujen kautta)
-ponderi pitää vuokrata (ei ole kallis)
-Sammutin varikkopilttuuseen
-Matto pyörän alle

Loppukesästä kuulemma tiukensivat kypärien tarkistusta ja jos kypärä on kovasti kulunut ja varsinkin jos siinä on kolhuja niin se ei välttämättä mene läpi.

Äänimittaukseen kannattaa kanssa varautua. Ennen kisaa kannattanee ainakin tarkistaa missä kunnossa äänenvaimentimen villat on ja jos yhtään epäilyttää niin vaihtaa tai ainakin ottaa villaa mukaan.

4.4.2011 19:29

missä vuosimallissa ktm:stä vaihtui maguran kytkin bremboon?

4.4.2011 22:10

kittos paljon vastauksista :)! vielä semmosta että koskahan näitä virallisia numeroita kannattaa alkaa hakemaan ja voiko kertalisenssin ostaa paikanpäältä kisoista vai pitääkö hommata ennakkoon? olen aivan täysin pihalla näistä kisatouhuista, mutta hinku olisi kova päästä kokeilemaan :) ja mitä pyöriä ajaa samaasa luokassa 250 2t kanssa, 450 nelarit?

4.4.2011 22:37

mikäs tuo ponderi on?? en ole ikinä kuulutkaan :P

4.4.2011 22:38

Kisanumeron voit varata vaikka heti, se ei maksa mitään ja on voimassa koko vuoden.

Kannattaa oikeasti pikkasen panostaa tiedon etsimiseen. Moottoriliiton sivuilta läytyy kaikki tarvittava tieto. SML / lisenssin ostaminen
Kansallisen kertalisenssin voi lunastaa kaikissa kotimaan kilpailuissa kilpailupaikalta. Kansallinen kertalisenssi on voimassa siinä tapahtumassa, jota varten se on myönnetty. Kansallinen kertalisenssi on siten kilpailukohtainen: yksi lisenssi jokaista kilpailua/ SML:n kilpailulupanumeroa kohden.


Kannattaa myös lukea säännöt läpi, sielläkin on jotain oleellista kerrottuna.

4.4.2011 22:39

eunikki kirjoitti:mikäs tuo ponderi on?? en ole ikinä kuulutkaan :P


Pyörään laitettava "majakka" jonka perusteella ajanottolaitteisto tietää mikä pyörä milloinkin meni maaliviivan yli ja sen perusteella osaa laskea ajat ja sijoitukset.

5.4.2011 9:38

PKS kirjoitti:kittos paljon vastauksista :)! vielä semmosta että koskahan näitä virallisia numeroita kannattaa alkaa hakemaan ja voiko kertalisenssin ostaa paikanpäältä kisoista vai pitääkö hommata ennakkoon? olen aivan täysin pihalla näistä kisatouhuista, mutta hinku olisi kova päästä kokeilemaan :) ja mitä pyöriä ajaa samaasa luokassa 250 2t kanssa, 450 nelarit?

joo, sml ry:n sivuilta löytyy kaikki tarvittava tieto. ,mxb -luokassa saa ajaa kaikilla "täysikokoisilla" pyörillä, "piikistä" yli viissataseen nelariin.

5.4.2011 11:38

no nyt on kisanumero hommattuna, seuraavana pitää liittyä tuohon pellon moottorikerhoon ja ottaa pyörään liikennevakuutus :) kyllä tämä tästä :D #190 :D

6.4.2011 23:37

Kaikki KRIITTISESTI pyörän toimintaan suhtautuvat olis nyt enempi kun tervetulleita testaamaan uusia öljytuotteita, ettei kukaan vedä herneitä niin jatko: http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Hyötyy parhaimmillaan vuoden öljyn kohteeseen, eikä maksa mitään, mutta ehdot rajaa kaikki huollan-kun viitttinjaksan-tapaukset pois!

7.4.2011 19:39

Kuinka moni on tilannu 24mx.fi:stä tavaraa? Ite tilailin tavaraa ja palautin yhden tuotteen ja rahoja on nyt odoteltu 5 viikkoa. Maanantaina soitin sinne ja neitokainen puhelimessa ihmetteli että miten rahoja ei ole vielä palautettu ja koska kaikki näyttää olevan kunnossa lupasi että rahat maksetaan tililleni tämän viikon kuluessa mutta yllätys yllätys ei ole rahoja näkynyt :paha: Häätynee vissiin kilautella kuluttajavirastoon :roll: