Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

3.12.2009 21:05

Jay_|P kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Px57iuqkirQ

Ei ollenkaan hassummin. :eek:


taitaa olla enemmän kun viikko harjoitusta takana :eek:

3.12.2009 21:10

köyhyys opettaa kun ei ole edes etupäähän varaa :lol:

5.12.2009 16:04

Nelarissa ei vissii haittaa jos käy laihalla? Kesäsäädöt tossa mopossa - ryypyllä pitää käynnistää ja meinaa sammua jos ilman ryyppyä antaa kaasua ilman että kone on ollu jonku aikaa käynnissä. Ihan lämpimällä koneella ei booaa.

5.12.2009 17:21

Jay_|P kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Px57iuqkirQ

Ei ollenkaan hassummin. :eek:



Astetta taitavampi kaveri.

6.12.2009 17:23

Messico kirjoitti:Nelarissa ei vissii haittaa jos käy laihalla? Kesäsäädöt tossa mopossa - ryypyllä pitää käynnistää ja meinaa sammua jos ilman ryyppyä antaa kaasua ilman että kone on ollu jonku aikaa käynnissä. Ihan lämpimällä koneella ei booaa.


No ihan samanlailla haittaa kun kakstahdissakin.Moottori käy kuumempana ja tehojakin on vähemmän.

7.12.2009 23:03

http://www.youtube.com/watch?v=TO6hizv80yM

Nyt löyty kunnon oldschool pätkää Bubbasta 125cc:llä, ei sillekään oo näköjään kaikki aina helppoo ollu, kun kattelee noita whoopseja. :D

8.12.2009 22:34

OA19 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=TO6hizv80yM

Nyt löyty kunnon oldschool pätkää Bubbasta 125cc:llä, ei sillekään oo näköjään kaikki aina helppoo ollu, kun kattelee noita whoopseja. :D


Vanha kunnon Terrafirma pätkä, aika varmasti kuvattu 01, just ennen kuin Stewart siirty ammattilaiseks. Kovaa se veti jo silloin 8)

edit. Meneepä taas vuodet nopeesti. Tuntuu että just ostin Racer-X:n missä kannessa oli Bubba ja sisällä juttu miten kovin jätkä sitten RC:n on juuri tullut ammattilaisareenoille. Stewart on ollu jo vuosia enemmän tai vähemmän dominoiva kuski ja ikää ei tosiaan oo kuin 24v...

9.12.2009 14:25

Suiza_88 kirjoitti:Oon aika uus rossailia ja pitäis kysyä pari tyhmää kysymystä:

Käytättekö kytkintä vaihtaessa vaihteita vai laiatteko raakana sisään? Kun jotaki jenkkifoorumeja selailin niin olin lukevinaan että pyörä ei kärsi yhtään tuosta raakana vaihtamisesta, kunhan höllää kaasua.

Ja oonko jotenkin kummallinen jos käytän kytkintä koko kädellä, kuten esim mopolla ajaessa? Ei tunnu luontuvan oikeen mitenkään tuo yhdellä sormella vaihtaminen monien mopovuosien jälkeen.



Jos aiot nopeaan vauhtiin tähdätä, niin ensimmäinen opettelun aihe on kytkin ja etujarrukahvan käyttäminen, yhdellä tai kahdella sormella!

Vihteita kannattaa vaihtaa kytkintä käyttäen, mutta kaasua ei kannata höllätä siinä tilanteessa ollenkaan.

20.12.2009 23:20

http://www.racerxonline.com/article/5-m ... ainen.aspx

22.12.2009 15:18

Mistä materiaalista kannattaisi hyppyri tehdä jotta se olisi tarpeeksi pitävä?? Metalli/puu runko mutta mitä kanneksi??

22.12.2009 15:35

rä-xä kirjoitti:Mistä materiaalista kannattaisi hyppyri tehdä jotta se olisi tarpeeksi pitävä?? Metalli/puu runko mutta mitä kanneksi??

Jos ramppia meinaat, niin vaneria ja siihen päälle jotain jämerää metalliverkkoa.

22.12.2009 16:57

Metalliverkko ei oo pakollinen. Jos talvella meinaa piikeillä hyppiä niin ei kannata välttämättä edes laittaa sitä. Kattohuopa on aika kätevä sen vanerin päälle. Ja se ramppi kannattaa tehdä metallista jos haluaa siittä pidempi aikasen huvin.

22.12.2009 20:52

Kun laittaa tuntimittaria eihän ole väliä kuinka lähellä tulpanhattua johto on kääritty, kunhan vaan on tulpanjohdossa? Ja 4-5 kierrosta käärii niin varmaan riittää?
Ostin tuohon Hondaan tuollaisen Kotarin tuntimittarin, vissiin ihan kestäviksi/luotettaviksi todettu :D

22.12.2009 21:00

mulla ainakin pelannut 180h että kyllä se kait kestää :) Joillakin kyllä ollut huonojakin yksilöitä

24.12.2009 2:33

Hyvää joulua mototin väelle ja muistakaahan ajella paljon ettei kinkut jää vyötärölle! :D