Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.8.2010 9:53

38V olis mittarissa. Crossin aloitin alunperin 7-vuotiaana ja lopetin 16 vuotiaana. Seuran sisäisiä kisoja ajelin mutta oikeisiin kisoihin en mennyt. Homma kuivui kasaan 90-luvun laman alla kun rupes sponsorilla (faija) käymään raha vähiin.

Viimekesänä tuli aloitettua crossi uudelleen sen jälkeen kun lapset rupes ajamaan. Puoli kesää katsoin lasten menoa varikolta ja sitten oli pakko saada itselle pyörä kanssa.

10.8.2010 10:05

Kiva kuulla,että kuskeja on kaiken ikaisiä ja silti into ja palo tähän hommaan kaikilla sama :)
Sen vaan olen huomannut iän myötä,että pelko loukkaantumisesta on kasvanut.Vaikka onkin vakuutukset,niin sairaslomille ei ole yhtään varaa,varsinkin kun on yrittäjä.

10.8.2010 10:27

Ikää 15v, viitisen vuotta tullu kuramopoiltua, ens vuonna olis tarkotus kisata vähän enemmän tosissaan, kun tää kausi nyt meni ongelmiin pyörän ja kuskin kestävyyden kanssa. Mutta kehitys ollu pääasiassa nousujohteista, selvitty ilman kummempia loukkantumisia ja melkosesti tippuu kierrosajat kokoajan, niin kait tässä täytyy olla tyytyväinen vaikkei toi vauhti vielä päätä huimaa. Ja pääasiassa omalla duunilla oon nyt pystynyt touhun kustantamaan, siitä oon ylpee vaikka toi ajaminen vähän työnteosta kärsikin.

10.8.2010 10:36

ikää 16 vuotta ja ajoin alta vuoden kiitos todella heikon selän :( josko sitä vielä joskus nousis kunnon pyörän selkään ja lähtis käymään montulla :)

10.8.2010 10:57

18 vuotias ja enskaa mennään. 450 tuntuu sopivalta pyörältä kierrosaikojen ja mieltymyksien pohjalta.
Nyt on kuskilta pää paketissa pahojen lippojen takia, joten seuraava kisa lienee vasta Päitsi...

10.8.2010 11:51

17v, ajanu 2 vuotta. B125 luokassa enskaa ja MXB:ssä ens vuonna rossiakin. Kehitys ollu mielestäni ihan ok. Paremminkin voisi mennä, ehkä parin vuoden sisään voisi olla hyvä tavoite a-luokkaan endurossa. Joka varmaankin aika mahdollinen, kun saan hyviä neuvoja a-luokan kärki kuskilta. Kuka nyt on ollutkin "valmentajana" .

10.8.2010 14:40

OA243 kirjoitti:Ikää 15v, viitisen vuotta tullu kuramopoiltua, ens vuonna olis tarkotus kisata vähän enemmän tosissaan, kun tää kausi nyt meni ongelmiin pyörän ja kuskin kestävyyden kanssa. Mutta kehitys ollu pääasiassa nousujohteista, selvitty ilman kummempia loukkantumisia ja melkosesti tippuu kierrosajat kokoajan, niin kait tässä täytyy olla tyytyväinen vaikkei toi vauhti vielä päätä huimaa. Ja pääasiassa omalla duunilla oon nyt pystynyt touhun kustantamaan, siitä oon ylpee vaikka toi ajaminen vähän työnteosta kärsikin.


Hienoa!Mä arvostan sinua,että noin nuori pystyy jo itse kustantamaan harrastuksen!!Toki ei siinäkään mitään pahaa ole,että joku muu maksaa,mutta kaikilla ei ole yksinkertaisesti mahdollisuutta siihen.Tsemppiä ja kovaa ajoa.t.timppa

10.8.2010 14:44

No mä oon 13v ja oon ite joutunu maksamaan kaikki huollot,öljyt ym. Eipä se raha meinaa piisata itellä ylläpitämään tuota vehettä. En vakituisesti crossia aja, nyt oon suurimmaks osaks enskaa, välillä metässä ja joskus suollakin tullu uppoiltua :D. Isä on maksanut pyörän mutta ite huollot ja ajovarusteet.

E: Mankilla 3 vuotiaana ekan kerran ajellu ja tässä välillä ollu minicrosseja ja tää rm oli oikeastaan ensimmäinen kunnon crossi.
Viimeksi muokannut mikseri100 päivämäärä 10.8.2010 14:46, muokattu yhteensä 1 kerran

10.8.2010 14:45

Domizz kirjoitti:17v, ajanu 2 vuotta. B125 luokassa enskaa ja MXB:ssä ens vuonna rossiakin. Kehitys ollu mielestäni ihan ok. Paremminkin voisi mennä, ehkä parin vuoden sisään voisi olla hyvä tavoite a-luokkaan endurossa. Joka varmaankin aika mahdollinen, kun saan hyviä neuvoja a-luokan kärki kuskilta. Kuka nyt on ollutkin "valmentajana" .

Kyllä sieltä radalta/kisoista aina vinkkejä saa,kunhan menee reilusti kysymään.Mattilan Jari on hyvä esimerkki siitä,että vaikka hänellä on omat kiireensä,niin silti neuvoo ja opastaa aina vaan kun sattuu kohdalle.Huippu kaveri!

10.8.2010 14:47

mikseri100 kirjoitti:No mä oon 13v ja oon ite joutunu maksamaan kaikki huollot,öljyt ym. Eipä se raha meinaa piisata itellä ylläpitämään tuota vehettä. En vakituisesti crossia aja, nyt oon suurimmaks osaks enskaa, välillä metässä ja joskus suollakin tullu uppoiltua :D. Isä on maksanut pyörän mutta ite huollot ja ajovarusteet.

Joo,kyllä se on 50e pieni raha näissä hommissa,mutta iso summa tienata.Hyvä sinä ;)

10.8.2010 14:51

timpax41 kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:No mä oon 13v ja oon ite joutunu maksamaan kaikki huollot,öljyt ym. Eipä se raha meinaa piisata itellä ylläpitämään tuota vehettä. En vakituisesti crossia aja, nyt oon suurimmaks osaks enskaa, välillä metässä ja joskus suollakin tullu uppoiltua :D. Isä on maksanut pyörän mutta ite huollot ja ajovarusteet.

Joo,kyllä se on 50e pieni raha näissä hommissa,mutta iso summa tienata.Hyvä sinä ;)

Mennyt kyllä omista tässä 3kk aikana +500€ tohon pyörään :roll: sekin pieni raha aikuisille jotka töissä käy. Mutta näin pienenä ei oo helppoa saada rahaa. Ja olen kyllä töitä tehnyt sen eteen että saisin ajovarusteita ja ostaa osia ym. tuohon pyörään.

10.8.2010 14:56

mikseri100 kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:No mä oon 13v ja oon ite joutunu maksamaan kaikki huollot,öljyt ym. Eipä se raha meinaa piisata itellä ylläpitämään tuota vehettä. En vakituisesti crossia aja, nyt oon suurimmaks osaks enskaa, välillä metässä ja joskus suollakin tullu uppoiltua :D. Isä on maksanut pyörän mutta ite huollot ja ajovarusteet.

Joo,kyllä se on 50e pieni raha näissä hommissa,mutta iso summa tienata.Hyvä sinä ;)

Mennyt kyllä omista tässä 3kk aikana +500€ tohon pyörään :roll: sekin pieni raha aikuisille jotka töissä käy. Mutta näin pienenä ei oo helppoa saada rahaa. Ja olen kyllä töitä tehnyt sen eteen että saisin ajovarusteita ja ostaa osia ym. tuohon pyörään.

500e on iso raha,vaikka olisi töitäkin.On niin paljon muutakin maksamista,kuin pelkkä pyöräily.

10.8.2010 16:49

Itellä on ikää se 16 veetä ja ko. lajia tullut harrastettua about 6vuotta. Ajo on ollut semmosta harrastelua ja jos on alkanut joskus vituttaa, niin oon suoraan heittäny vähäksi aikaa pois. Eihän se ole kun tarkoitus pitää hauskaa, niin turha sitä on itteä kiusata. :D Radallakin tuntuu menevän noin puolet ajasta siihen paskanjauhamiseen sen ajamisen ohella.
Nyt viime aikoina vaan on loukkaantumiset häirinny ajoa, em viime vuonna löysin itteni leikkaus pöydältä 3kertaa ja melekeen vuosi meni tuossa kuntouttaessa paikkoja.
Tarkotus on itelläkin noita pyöriä omin rahoin operoida aina kun töitä kerkiää opiskelun ja muun ohella tekemään. Ja siitä on tullutkin sitten semmosta, että mitä tahansa meni pyörästä rikki niin sitä ei viedä minnekkään korjaamolle, vaan kaikki tehään ite. Jos ei osata, niin ei vaan kun auki ja opetellaan. Isäntä aina sanonu, että jos et ite korjaa niin ole ajamatta, hänhän ei ala käsiään likaamaan. :lol: Silleenhän sitä on opittukkin jotenkin korjaamaan näitä vehkeitä, eikä aina huudeta vaan että isi isi! :)

10.8.2010 19:03

19v ja joku nelisen vuotta tullut ajettua, 2vuotta vähän aktiivisemmin. Rossia enimmäkseen tullu ajettua, alkuaikoina hieman enskaakin. Jotain 2-400€ lukuunottamatta maksanut kaiken itse koko harrastuksesta ja kaiken siihen liittyvän. Aluksi ei porukat oikeen pitänyt harrastuksesta ja olivat sitä vastaan, nykyään kyllä jo ymmärtävät että ei tästä enään paluuta ole niihin "normaaleihin" lajeihin. :D Pääsis nyt vaan tienaan niin voisi vähän useemmin harrastaakkin, tammikuussa on vuosi lusittu intissä.

10.8.2010 20:13

täytyy kyllä sanoo että kuulostaa mukavalta kaikkien teijän asenne! itellä on menny sillei että teen töitä kotona vapaa ajalla ja sitte tulee aina sillon tällön palkkana bensaa,öljyä ym.ite makselen mitä pystyn ja porukat on sitä mieltä että vois ne illat mitkä tallissa vietän ni käyttää huonomminki ja ne rahat mitkä tähän palaa ni vois mennä paaljon huonompaan ja itelle isä sanoo yleensä jostai että se on kyllä aika vaikee tehä ite ja menee aikaa mut oon innokas oppimaan ja mikäs kiire tässä valamiissa mualimassa ;) ja vielä sen verra että oon luullu oa243:sta paljon vanhemmaks noitten sen juttujen perusteella ei sillä että se ois huono juttu :)