Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.7.2010 16:06

Itekkin oon kuuminpina päivinä ottanu veden lisäksi juurikin tuota gatorade -juomaa. On ihan hyvän makuista ja ainakin itsestä tuntuu, ettei se ainakaan yhtään huonompi vaihtoehto ole kuin esim. mehu. Kannattaa myös tutustua dexalin energiageeleihin. Pakkauksessa suositellaan nautittavan pitkäkestoisen rasituksen aikana. Hiilareita on ko. mömmössä on 65g/100g. Tuon geelin olomuoto vaikuttaa myös siihen, ettei se rupea kyllä kovin helposti hölskymään mahassa, mikä on tietysti hyvä homma kun ei jaksa enää seistä tapeilta ;)

19.7.2010 21:51

wolvie kirjoitti:
h0m3r kirjoitti:Kiitos paljon Anssi_L vinkeistä. Pyörähdin tuossa paikallisessa luontaistuote putiikissa ja mukaan tarttui Gutzy Sports Drink suorituksen aikaiseen nesteytykseen, sekä Leader After palautusjuoma. Kovin ovat mielestäni tyyriitä nuo Gainomaxin palautusjuomapakkaukset (250ml) kun reilua kahta euroa olivat vailla per purkki.


Seuraavalla kerralla ei välttämättä kannata käydä luontaistuotekaupassa, vaan jossain "oikeassa" urheiluravinnekaupassa. Esimerkiksi go4fit:n verkkokaupasta 2kg extreme recovery -pönttö lähtee 29.90e ja siitä saa 33 annosta.

Itse aikanaan kun treenasin aktiivisesti (en crossia), niin käytin pääasiassa tuota extreme recoveryä vastaavaa tuotetta ja välillä gainomaxia. Gainomaxin etu on sen kätevyys, tölkki laukkuun ja menoksi eikä tarvitse sekotella. Ganomaxia saa melkein kaikista ruokakaupoistakin, eli saatavuus on taattua.

Gainomax on makeutettu sokerilla, ei hyvä

20.7.2010 12:17

Jep.
Ja kun luin noista palautusjuomista, isojen poikien sivuilta "pakkotoisto.comista", niin Gainomaxia siellä haukuttiin...
Gainomax

20.7.2010 14:58

Mutta taasen toisaalta, eipä hirveän heikostakaan tuotteesta voi olla kyse koska suomen olympiajoukkuekkien käyttää. Vai piilisikö tässä juuri suomalaisten heikko menestys olympialajeissa ;)

20.7.2010 16:22

h0m3r kirjoitti:Mutta taasen toisaalta, eipä hirveän heikostakaan tuotteesta voi olla kyse koska suomen olympiajoukkuekkien käyttää. Vai piilisikö tässä juuri suomalaisten heikko menestys olympialajeissa ;)


Vai piilisikö gainomaxin näkyvyys sponsori rahoissa :)
EN tiiä yhtään, eikä oikeastaan kiinnostakkaan.
Juuri ostin 2 purkkia gainomaxia ihan kokeilumielessä, voi olla, että itselläni se toimii. Tavoitteet ja toiminta kun on vähän erilaista vert. pakkotoisto.comin lihaskimput :)

20.7.2010 20:33

minkälaisia kiinnikkeitä kannattais laittaa omatekoiseen pohjapanssariin...mistä mahtais löytyä?
enskapyörään tulis panssari ja polyeteenistä.

20.7.2010 20:43

Tommiselli kirjoitti:minkälaisia kiinnikkeitä kannattais laittaa omatekoiseen pohjapanssariin...mistä mahtais löytyä?
enskapyörään tulis panssari ja polyeteenistä.

Itse tullut käytettyä laadukkaita klemmareita. Panssariin juuri klemmarin levyiset reiät. 2kpl sivuille ja yksi taakse väliputkeen. Rungon ja klemmarin väliin ohut kuminpala estämään liukumista/hankausta. Ei tyylikkäin vaihtoehto, mutta toiminut useissa pyörissä.

20.7.2010 23:33

Hyvinkäällä on myös se hyvä puoli, että junnuvuorolla vanhemmat saa mennä radalle peesailemaan ja vahtimaan omia lapsiaan. Muuten todella hyvä idea, mutta mä en oikeen tahdo pysyä enään meidän lasten vauhdissa mukana :D

onko tästä mustaa valkoisella :roll:

24.7.2010 21:14

umppa kirjoitti:Hyvinkäällä on myös se hyvä puoli, että junnuvuorolla vanhemmat saa mennä radalle peesailemaan ja vahtimaan omia lapsiaan. Muuten todella hyvä idea, mutta mä en oikeen tahdo pysyä enään meidän lasten vauhdissa mukana :D

onko tästä mustaa valkoisella :roll:


Ei tuosta omien lasten peesailusta taida missään olla virallista kommenttia, mutta joka kerta kun ollaan siellä oltu niin ratamestari on kysellyt ketkä lähtee pace-careiksi lapsia nostelemaan.

Minun mielestäni sama käytäntö saisi olla monessa muussakin paikassa.

Muutenkin hyvinkäällä tuntuu junnuvuorot toimivan todella hyvin. Hyvin saatu aina sovittua ajovuoroja nopeammille ja hitaammilel kuskeille niin kaikki saa ajella omaa vauhtia ilman että tarvii varoa nopeampia tai hitaampia.

25.7.2010 20:57

voiko nuita x pelejä katella netistä livenä mistään??

25.7.2010 21:12

highfive kirjoitti:Olen itse tottakai lapsien turvallisuuden puolella, mutta pk-seudun radat eivät ole mielestäni mitenkään vaarallisia vaikka ratojen huollossa välillä lipsutaankin. Kaikki nuo mistä olet maininnut kuuluu kuitenkin olennaisena osana tähän lajiin johon olet lapsesi tutustuttanut. Tuliko se yllätyksenä että radat eivät ole aina lanattuja ja niillä pitäisi silti osata ajaa? Se ei ole crossia jos se on aina helppoa.


Mietin hetkisen josko vielä kannattaa vääntää tästä aiheesta, mutta eiköhän jatketa kumminkin kun kerran ollaan vauhtiin päästy.

Ratojen vaarallisuuteen vaikuttaa monta asiaa, kuten radan kunto, pyörä ja kuskin osaaminen. Esimerkiksi jos rata on kovasti urilla, niin osaavalle isolla pyörällä ajavalle kuskille se ei välttämättä ole vaikea, mutta pienipyöräiselle aloittelevalle kuskille se voikin olla jo vaarallinen.

Aina välillä ollaan lasten kanssa oltu radalla, jossa esimerkiksi hyppyrin nousurinne on vieriviereen uraa joista pahimmat on 65cc pyörän puolen renkaan syvyisiä. Nämä alkavat jo olla vaarallisia aloittelevalle kuskille. Itseaisassa välillä on radat olleet sellaisessa kunnossa että minullakin renkaat uppoavat melkein puolen renkaan verran.

Me emme oleta pääsevämme aina lanatulle radalle, emmekä edes halua aina päästä lanatulle radalle. Välillä lanatulle radalle pääseminen on hieno homma. Esimerkiksi pojalla oli aikaisemmin kovasti ongelmia pehmeissä mutkissa ja kun kertaalleen päästiin juuri lanatulle radalle, niin hänellä selkeästi loksahti pari juttua kohdalleen ja ajo rupesi sujumaan paljon paremmin kuin aikaisemmin.

Kävästiin lasten kanssa hyvinkäällä Supercrossin jälkeisenä maanantaina ja rataa ei oltu sunnuntain kisojen jäljiltä lanattu. Ei ole kertaakaan meille sattunut yhtä hyvää rataa hyvinkäällä ollessa, oli oikeasti mukava ajaa.

Onneksi on kahden kesän aikana alkanut oppimaan aika hyvin eri ratojen ominaisuudet ja huoltosysteemit. Tämän tiedon pohjalta on helpompi valita rata jolle menee.

Esimerkiksi Siuntion rata on todella mukava, mutta siellä ei ole kastelujärjestelmää, joten kuivalla säällä siellä pölyää. Vesisateen jälkeen rata on todella mukava ajaa.

27.7.2010 16:38

Onko kellään kokemusta noista Bud:in 2-tahti vaimentimista? Lähinnä minkälaisia desipelejä on tullut

29.7.2010 21:06

noniin auttasitteko miestä mäessä?ku olis semmone homma että, aattelin kalakukko cupissa ajaa kilpaa ja katoin kmk:n sivulta vapaan numeron ja liimasin pyörään noh sitte katoin liiton sivulta mxj kohdasta minun numero on varattu. oon pannu kmk:lle mailia mut ei oo vastattu(varmaan soitettava huomenna),että jos ajan kalakukko cupissa ni meneekö se numero sinne liittoon ja sitte se onki varattu ja oon vähän niinku puun ja kuoren välissä?

29.7.2010 21:15

Noi on jäsenten välisiä, älä sekota esim. sml "virallisiin" kisoihin, johon joutuu varmaan numeron sml kautta.

29.7.2010 21:25

taas nähtiin tämä motot.netin hyvä puoli asiallinen vastaus ja nopeasti,kiitos.elikkä voin ajaa tolla näissä jäsenten välisissä vaikka numero on varattu mxj ja jos siinä meinaan ajaa ni sitten varmaanki vaihan?