Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.4.2010 8:53

Nyt en ymmärrä. Eikös tämä sama mies oo ajanu Kotarilla ja nyt se sanoo pitävänsä tallis suzukia? :O ookko isonki kotkan jo laittanu pois vai?

24.4.2010 9:15

jamperi kirjoitti:Nyt en ymmärrä. Eikös tämä sama mies oo ajanu Kotarilla ja nyt se sanoo pitävänsä tallis suzukia? :O ookko isonki kotkan jo laittanu pois vai?


Kotarilla ajoin vuoden, nyt vaihdoin Suzukiin kun pitäis MXJ-luokkaa kokeilla ja halusin testata toista merkkiä. Mitä sä et ymmärrä? :) Iso kotka on vielä faijalla, sekin on kyllä myynnissä, mutta vähän vaikeesti tuntuisivat yli 450cc nelarit menevän kaupaks vaikka hintakin pitäis olla suunnilleen kohdillaan.

24.4.2010 18:02

tuo selvitti paljon. sitä mä en ymmärtäny, että miksi vaihdoit kotarista suzukiin ;)
onnea ja menestystä vaan MXJ luokkaan :)

24.4.2010 22:13

Näyttää uhkaavasti siltä et meikä avaa huomenna ajokauden Kokemäellä. Viiminen merkintä ajopäiväkirjassa on syyskuun lopulta. Ah, sitä nautintoa taas kun on ihan pihalla.

25.4.2010 15:56

JayDaddy kirjoitti:Näyttää uhkaavasti siltä et meikä avaa huomenna ajokauden Kokemäellä. Viiminen merkintä ajopäiväkirjassa on syyskuun lopulta. Ah, sitä nautintoa taas kun on ihan pihalla.


Itse itseäni komentaen: jumaliste että oli rata viimisen päälle kunnossa. Ei silee, mut ei älyttömällä patillakaan. Ja just bueno, pintakuiva. Eli kun ei ajanu, ni hiekka kuivu pinnasta ja sitten kun siitä kerran tuuppas ni märkä nousi alta. Täytyy myös todeta et ne pienet muutokset mitä siihen on tehty ni oli mun mieleen. Rata siis loistava, pyörä hyvä, mies huono. Kokonaisuutena ihan jeppiskamaa.

25.4.2010 20:23

JayDaddy kirjoitti:
JayDaddy kirjoitti:Näyttää uhkaavasti siltä et meikä avaa huomenna ajokauden Kokemäellä. Viiminen merkintä ajopäiväkirjassa on syyskuun lopulta. Ah, sitä nautintoa taas kun on ihan pihalla.


Itse itseäni komentaen: jumaliste että oli rata viimisen päälle kunnossa. Ei silee, mut ei älyttömällä patillakaan. Ja just bueno, pintakuiva. Eli kun ei ajanu, ni hiekka kuivu pinnasta ja sitten kun siitä kerran tuuppas ni märkä nousi alta. Täytyy myös todeta et ne pienet muutokset mitä siihen on tehty ni oli mun mieleen. Rata siis loistava, pyörä hyvä, mies huono. Kokonaisuutena ihan jeppiskamaa.
Yhdyn myös siihen että se on paljon mukavampi kun se pieni muutos tehtiin, voi hypätä sen pienen hyppyrin huolella yli. Ennen sai heti painaa jarrua kun kurvi oli vastassa.

26.4.2010 16:05

Keijo-crossi kirjoitti:Yhdyn myös siihen että se on paljon mukavampi kun se pieni muutos tehtiin, voi hypätä sen pienen hyppyrin huolella yli. Ennen sai heti painaa jarrua kun kurvi oli vastassa.


Tarkoitatko sitä minkä jälkeen jatkettiinkin suoraan, kun aikasemmin käännyttiin vasemmalle aika pian? Tavallaan se kohta missä oli ensimmäinen muutos? Jos tarkoitat ni
a) soot pro
b) se kärki oli kulunu
c) sulla oli maansiirtokone alla

Pääsin sen alamäkeen asti kun sattu natsaan kiihdytys (osu vanhaan uraan ni ei uponnu), ja silti piti vetää seat bouncilla et pääsi kunnolla yli. Tässä sun rainassa @1:40.
http://www.youtube.com/watch?v=D_-QAt96naQ

Tosta mä tykkäsin eniten, @2:10, se vasuri. Ajoin sinne ulkovalliin: mitä kovempaa, sitä kovempaa. Aivan törkeen lujaa pystyy vetään, alkuun se valli kantaa ihan kohtalaisesti, ja sitten kun jyrkkenee lopussa ni sinne uppoo. Se on niinku loppupeleissä ihan sama kuinka kovaa vedät sen alun kun se pysähtyy kuitenkin.

26.4.2010 18:13

kesttäkös näiin kuramopoihin laittaa oktaaniboosteria bensan sekhaan? Olis yks NOS merkkinen pullo hyllyssä ylimääräsenä niin vois käyttää sen pois jos pyörä kestää

26.4.2010 19:17

Tuskin siitä boosterista ihmeellistä haittaakaan on, mutta ei myöskään mitään hyötyä jos kone ei nyt nakuta. Jättäisin itse laittamatta ihan vain välttääkseni sen minimaalisenkin ongelmien mahdollisuuden.

26.4.2010 19:29

Olikohan tuolla panssari cc kisassa entisiä päitsin ajanottajia kun noi tulokset ei ihan natsaa..vai eikö harrasteessa ollut tosiaan kun 2 kuskia?

26.4.2010 20:01

JayDaddy kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:Yhdyn myös siihen että se on paljon mukavampi kun se pieni muutos tehtiin, voi hypätä sen pienen hyppyrin huolella yli. Ennen sai heti painaa jarrua kun kurvi oli vastassa.


Tarkoitatko sitä minkä jälkeen jatkettiinkin suoraan, kun aikasemmin käännyttiin vasemmalle aika pian? Tavallaan se kohta missä oli ensimmäinen muutos? Jos tarkoitat ni
a) soot pro
b) se kärki oli kulunu
c) sulla oli maansiirtokone alla

Pääsin sen alamäkeen asti kun sattu natsaan kiihdytys (osu vanhaan uraan ni ei uponnu), ja silti piti vetää seat bouncilla et pääsi kunnolla yli. Tässä sun rainassa @1:40.
http://www.youtube.com/watch?v=D_-QAt96naQ

Tosta mä tykkäsin eniten, @2:10, se vasuri. Ajoin sinne ulkovalliin: mitä kovempaa, sitä kovempaa. Aivan törkeen lujaa pystyy vetään, alkuun se valli kantaa ihan kohtalaisesti, ja sitten kun jyrkkenee lopussa ni sinne uppoo. Se on niinku loppupeleissä ihan sama kuinka kovaa vedät sen alun kun se pysähtyy kuitenkin.
Joo juuri tuota kohtaa 1:40 tarkotan. Seat bouncilla yli? Elikkä suomeks jouduit rajotin paikkuen, keskittymällä hyppäämään ja vielä oikee ponnistaa et pääsit just yli :D Kyl siinä hiukan tekemistä on jos se nirkko on kulunut.

26.4.2010 20:50

lerppa kirjoitti:Olikohan tuolla panssari cc kisassa entisiä päitsin ajanottajia kun noi tulokset ei ihan natsaa..vai eikö harrasteessa ollut tosiaan kun 2 kuskia?


Offroadprossa tästä on myös ketju olemassa. Ei se vissiin ihan vahvasti menny? :)
http://www.offroadpro.net/forum/topic/9707

Keijo-crossi kirjoitti:Joo juuri tuota kohtaa 1:40 tarkotan. Seat bouncilla yli? Elikkä suomeks jouduit rajotin paikkuen, keskittymällä hyppäämään ja vielä oikee ponnistaa et pääsit just yli :D Kyl siinä hiukan tekemistä on jos se nirkko on kulunut.


Ehei, meikällä ei peli rajottimelle asti mene. :) Mut joo, kyllä siinä piti ottaa kaikki (se ei ole paljon) vanhat superiskillsit naftaliinista että sen pääsi puhtaasti yli. Eikä ihan joka kierros tarvinnu yrittääkään, jos ei sattunut osumaan sopivasti vanhoihin uriin. Sitten kun se lähtee siinä höttöhiekassa vähän kiemurteleen ni ei puhettakaan.

26.4.2010 21:47

lerppa kirjoitti:Olikohan tuolla panssari cc kisassa entisiä päitsin ajanottajia kun noi tulokset ei ihan natsaa..vai eikö harrasteessa ollut tosiaan kun 2 kuskia?


Tulipa siellä käytyä itekin ajamassa. Viime vuonna Joutsan cc:ssä sama ongelma, tarviikohan tuon tarraponderin olla suorassa yhteydessä tuohon lukulaitteeseen vai miksei niitä voi esim. sijoittaa numerokilven taakse..? Reittihän oli hieno mutta silti hieman harmittaa 110e maksaa kun ei aikoja saa.

26.4.2010 22:10

rjm kirjoitti:
lerppa kirjoitti:Olikohan tuolla panssari cc kisassa entisiä päitsin ajanottajia kun noi tulokset ei ihan natsaa..vai eikö harrasteessa ollut tosiaan kun 2 kuskia?


Tulipa siellä käytyä itekin ajamassa. Viime vuonna Joutsan cc:ssä sama ongelma, tarviikohan tuon tarraponderin olla suorassa yhteydessä tuohon lukulaitteeseen vai miksei niitä voi esim. sijoittaa numerokilven taakse..? Reittihän oli hieno mutta silti hieman harmittaa 110e maksaa kun ei aikoja saa.


sama homma tuli ajettua mutta harmittaa tuo aika hommia mainio rata siitä ei pääse mihinkään

27.4.2010 12:31

mulla on ainaki toiminu se tarraponderi siellä numerokilven takana