Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta Keskustelua

16.11.2012 18:09

Muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen kysymys, joka koskee 2-tahti krosseja Eli miksi joillakin merkeillä kaasarin imukurkku on istutettu sylinteriin ja toisissa taas moottorin lohkoon? :) Esim. Honda, kotari lohkossa ja, kawasaki, yamaha sylinterissä.

Kumpi on parempi, onko kummassakin hyvät ja huonot puolensa?

Re: Muuta Keskustelua

16.11.2012 19:58

muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen vastaus: ainakin männän vaihto on helpompaa "case reed "-moottoriin ,molemmilla moottorityypeillä on voitettu joka tasolla tasavertaisesti, itse ostaisin pyörän jonka väri miellyttää..

Re: Muuta Keskustelua

16.11.2012 21:36

ainakin meidän kawoissa läppärunko on lohkossa.

Re: Muuta Keskustelua

17.11.2012 0:23

Niinhän tuo on ja tuli joskus junnuaikoina kiireessä laitettua piikin kawassa pytty väärinpäin paikalleen ja männänrengas tarttu pakoaukkoon kiinni.,siinä sitten ihmeteltiin että mitenkäs pytyn saisi pois??no pihdeillä pakoaukon kautta rengas ulos,uus männänrengas tilalle,romut kasaan ja menoksi!

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 1:00

CRhonkkeli kirjoitti:Muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen kysymys, joka koskee 2-tahti krosseja Eli miksi joillakin merkeillä kaasarin imukurkku on istutettu sylinteriin ja toisissa taas moottorin lohkoon? :) Esim. Honda, kotari lohkossa ja, kawasaki, yamaha sylinterissä.

Kumpi on parempi, onko kummassakin hyvät ja huonot puolensa?

Läpät sijaitsee lohkoissa, ja jos kaasari menee pyttyyn niin siellä ei tietenkään läppiä ole :) ja läpät on hyvä asia! :)

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 9:52

JayDaddy kirjoitti:Supercrossia ja enduroa TV:ssa


--> http://areena.yle.fi/tv/1715275

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 15:14

jukke96 kirjoitti:
CRhonkkeli kirjoitti:Muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen kysymys, joka koskee 2-tahti krosseja Eli miksi joillakin merkeillä kaasarin imukurkku on istutettu sylinteriin ja toisissa taas moottorin lohkoon? :) Esim. Honda, kotari lohkossa ja, kawasaki, yamaha sylinterissä.

Kumpi on parempi, onko kummassakin hyvät ja huonot puolensa?

Läpät sijaitsee lohkoissa, ja jos kaasari menee pyttyyn niin siellä ei tietenkään läppiä ole :) ja läpät on hyvä asia! :)


Kyllä ne läpät useimmiten löytyy vaikka imukaula olisikin sylinterissä eikä lohkoissa.
Tuppaa olemaan aika merkki/malli kohtaista kumpaa ratkaisua käytetään.

Esim suzkin k8 250 pytyssä ja k8 125 lohkoissa, ja molemmat siis läpillä...

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 20:51

Minkälaista treeniä teette punttiksella esim. talvella miettien hyötyä ajohommiin? Minkälaisia sarjoja?

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 22:15

Ykkösiä, maksimi painot vähän toistoja....eiku :nörtti:

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 22:26

No punttisali ei juuri innosta, mutta lautailtua tulee n. joka toinen viikonloppu ~12h 2 päivän aikana, se on iha sopivasti :) ja parkkia ja freerideä pelkästään nii kyllä se kunto pysyy hyvänä !

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 23:01

http://www.moottoriliitto.fi/valmennus/ ... sohjelmat/

Sieltä valitset vasemmalta kauden ja sitten lajisi ja tasosi ohjelman jos haluat ihan säännölliseksi tuon homman tehdä, ei ainakaan mennä perse edellä puuhun jos tuota toteuttaa :)

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 23:15

välzy kirjoitti:http://www.moottoriliitto.fi/valmennus/harjoitusohjelmat/

Sieltä valitset vasemmalta kauden ja sitten lajisi ja tasosi ohjelman jos haluat ihan säännölliseksi tuon homman tehdä, ei ainakaan mennä perse edellä puuhun jos tuota toteuttaa :)


No enpä noin kattavaa pakettia oo nähny, tattis vaan.

Re: Muuta Keskustelua

19.11.2012 23:59

jukke96 kirjoitti:No punttisali ei juuri innosta, mutta lautailtua tulee n. joka toinen viikonloppu ~12h 2 päivän aikana, se on iha sopivasti :) ja parkkia ja freerideä pelkästään nii kyllä se kunto pysyy hyvänä !


No nyt täytyy kyllä väittää että ei pysy.. Joskus kun tuli vielä laskettua aktiivisesti ennenkuin crossi vei kokonaan mennessään niin tuli sitä streettiä tahkottua helposti 4-5 päivääki viikossa.. Ja ajokuntoa ei kehitä ei sitte yhtää. Peruskuntoa nyt ylläpitää paremmin kun tyhjänpanttina oleminen tottakai mutta eipä juuri muuten.

Mutta joo, itellä oli suunnitelmissa YRITTÄÄ tänä(kin) talvena ylläpitää ja ehkä jopa kohottaa kuntoa ens kautta ajatellen kuntopyörällä ja kahvakuulatreenillä himassa. Juokseminen pakkasessa ja liukkailla teillä ei juuri nappaa ja kuntosali olis kyllä hyvä mutta ainakin omalle lompakolle nää Helsingin kuntosalien kuukausimaksut on tähtitieteelliset...

Re: Muuta Keskustelua

20.11.2012 0:21

kuntosalia 3x viikossa, juoksu 2x viikossa ja kerran jääkiekkoa. Salilla pääasiassa voima harjoittelua, tammikuussaa sitten täys saliohjelman muutos kestävyyspainotteisemmaksi, samalla sitten alottaa intervallit ynnä muu yltiöpäinen rääkkääminen. Tällä yritetään tämä talvi mennä. Ajoa piikeillä sitten aina kun on mahdollisuus, että pysyy jonkin näköinen tuntuma.

Ei ihan kerran tai pari kerran kahessa viikossa harjoittelu riitä. Tai riippuu siittä mitä hakee. Kannattaa tietenkin tehdä mahdollisimman monipuolisesti kaikkea, siitä on motocrossissa paljon hyötyä kun koko kroppa on kovalla rasituksella. Perusharjoitukset kuten vatsat,selät ja punnerukset tehdä mieluiten joka päivä.

Re: Muuta Keskustelua

20.11.2012 0:25

kannattaa koittaa juoksemiseen erinäköisijä "kumipohjia" jossa on nastat löytyy parilla eurolla, jotkut niistä on susia jotkut vähän parempia.

hyvät on ollu, voin suositella -5 asteessa juoksemista noilla nastoilla. pidän ainakin kovasti, pitoakin melkein enemmän kuin hiekkatiellä kesällä.