Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta Keskustelua

19.8.2012 11:04

Kahdesta kohtaa meni vasen ranne ja nyt kipsi kädessä vähintään kuukauden. Kisakausi varmaan aikalailla taputeltu, tilin saldo ja näytöt jäi sen verran huonoks että jatkossa mennään varmaan harrastu


powerball on erittäin hyvä ja tehokas kuntolaite millä saa käsiä vahvistettua tauon jälkeen

Re: Muuta Keskustelua

20.8.2012 21:56

Moro.

Olisin halukas alottaan ihan omaksi iloksi harrastuksen. Mopoilla ja piikeillä on tullu jo ajeltua 3v. Nyt on aika kovat kuumotukset motocrossiin, supermotoon tai enduroon päällänsä. Porissa asun eli Yyterin motocross rata löytyy. On täällä Luotsinmäen ratakin mut ei tietoa kenen omistuksessa se alue?
Motocrossiin/mökkimopoiluun olis siis hyvät mahikset.

Ongelmana on etten tunne tyyppejä krossipiireistä. Haluaisin keskustella vähän miten Yyterin radalla asiat hoidetaan.

Sitten tietty pyörän valinta... Oon aika isokokonen että, isoo pyörää tarvisin. Merkillä ei niinkään väliä mutta mikään rimpula ei saa olla, itellä tällä hetkellä 125cc GG SM kisamalli. Se on semmonen lelu etten tahtoisi uutta enään. Vaan joku vähän raskaampi olisi parempi mulle.
Jelppii vähän et millaseen pärrän valitsen?

Re: Muuta Keskustelua

20.8.2012 22:45

Muutamaa rossia testanneena ja CR:n omistajana voin hyvin suositella 125cc tai 250cc Honda CR ;) Itelläki tommone 250cc ekana rossina, tietenki tullu ajettua muitten vehkeillä nii hyvin se pysyy lapasessa

Re: Muuta Keskustelua

21.8.2012 7:03

Se gg 125ec/sm mikälie, on aivan saman kokoinen kun muutkin vastaavat pyörät, tosin piikeissä on akseliväliä yleensä hieman vähemmän kun isommissa. En nyt tiedä miten jättiläinen oot mutta kyllä joku 450cc 4t pitäs olla ihan tarpeeksi raskas pyörä kelle tahansa. Isommilla ns katuenskoilla ei sitten teekkään enää mitään ratahommissa.

Re: Muuta Keskustelua

21.8.2012 13:36

pecu_83 kirjoitti:Onkos kellään tällä foorumilla kokemuksia pikakaasuista? Itellä tuntuu ajaessa, että on suuria vaikeuksia kääntää kaasua auki asti edes levänneillä käsillä, tulee käytettyä lähinnä puoleen kaasuun asti. Vaikka nyt kaasu pohjassa en jaksa/osaa edes ajaakaan, niin olisi se kiva edes suorilla saada käännettyä auki asti. :D Ajattelin ensiksi tehdä itse pikakaasun, mutta ajatus siitä että omavalmiste hajoaa ja kaasu hirttää kiinni, pelotti sen verran että pistin tilaukseen tuommoisen:

http://www.g2ergo.com/g2-quick-turn-thr ... ube-1.html

Toi on ainoa valmistaja miltä noita pikakaasuja crossipyöriin edes löysin. Saas nähdä kauan se viipyy matkalla, halvin (=hitain) toimitus Suomeen maksaa 29$.


Otetaas vanha probleema uudelleen käsiteltäväksi. Olen nyt siis reilu vuoden ajellut tuolla G2 pikakaasulla 450 RM-Z:lla ja ollut siihen erittäin tyytyväinen. Saisi vain olla vieläkin pikkuisen pikaisampi, mutta ei tuohon vakiorunkoon mahdu.

Nyt tuli hommattua sitten RM125 ja siinä mulla on sama ongelma, eli en saa kaasua käännettyä auki asti. Ja pikkupyörässä se vaikuttaa vielä enemmän kuin 450. Onko täällä joku oikeasti käyttänyt noita hinnat alkaen pikakaasuja? (esim. http://www.24mx.fi/motocross/p/pikakaas ... ahvat/k31/) Uskaltaako niillä ajaa ja vähentääkö se edes selkeästi kaasukahvan liikettä? Vai onko taas turvauduttava Amerikan postiin ja tilattava G2: http://www.g2ergo.com/dirt-bike-g2-ergo ... ottle.html ??

Re: Muuta Keskustelua

21.8.2012 15:05

noo sparewheelillä on tuo yks pikakaasukahva, https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/14867 kaverilla oli tommonen ja liike oli tosi lyhyt, en tiiä miten rossin kans mutta mopoon meni ihan heittämällä. Ja se oikeesti oli ihan erillaine ku vakiokahva

Re: Muuta Keskustelua

21.8.2012 19:01

Luistimen liike on vähä eri crosseissa mitä jossain mopoissa :roll: Ja jos kaverin mopossasi ei ollut alunperin pikakaasukahvaa niin tietenki tuommonen pikakaasukahva vaikuttaa jos vertaa ei pikakahvaan. Että rosseissa on alunperin pikakaasukahvat ja luulen että tuo kromi yypertuninngsaissse ei vaikuta yhtää mitää missää muisako ei pikakahvasissa mopoissa.

Re: Muuta Keskustelua

21.8.2012 20:33

Niinpä.. :lol: Hah mäkin unelmoin tollasest pikakaasust, oon funtsaillu et varmaan 30 sekuntia saisin nopsemman kierros ajan jos olis joku pikakaasu, mut ku en raaski ostaa, tai oon kyl ostanukki pari joista vakuuteltiin et on nopsempi, mut ei todellakaan ollut nopeempi, vaan sama liike ku vakios et joo :D Mä en tajua miks nois on vakiona niin pienet rullat ku se on kuitenki enemmän et tarvii yleensä vaan saada auki tai kiinni se kaasu :s

Re: Muuta Keskustelua

22.8.2012 7:31

Piikeissähän tosiaan saattaisi toimia pelkkä sähköinen on/off vipukytkin kaasukahvan tilalla, mitäs niitä kierroksia turhaan tarkemmin säätelemään kun välissä ei tapahdu mitään :lol:
Joo töissä on aamuisin tylsää, sori..

Re: Muuta Keskustelua

22.8.2012 10:43

ilexxx kirjoitti:...tai oon kyl ostanukki pari joista vakuuteltiin et on nopsempi, mut ei todellakaan ollut nopeempi, vaan sama liike ku vakios :s


Minkä merkkisiä ja mistä ostettuja nää "pika"-kaasut oli?

Re: Muuta Keskustelua

22.8.2012 12:02

pecu_83 kirjoitti:
ilexxx kirjoitti:...tai oon kyl ostanukki pari joista vakuuteltiin et on nopsempi, mut ei todellakaan ollut nopeempi, vaan sama liike ku vakios :s


Minkä merkkisiä ja mistä ostettuja nää "pika"-kaasut oli?

no yks oli ku tilasin indystä sellasen Wirtz-merkkisen ja kysyinkin asiasta, no se kahva on kyllä nyt paikoillaan, mut vaan koska ei jaksa laittaa vakioo takas ja se on sillattii ihan hyvä, mut ei vaan vedä vaijeria pienemmäl liikkeel.. :s ja toista en nyt tässä muista, mut se oli sellanen jos sai jonkun palankin laittaa et liike lyhenis tai pitenis ja siin oli enska ja rossi, mut molemmat oli hitaita kuiteskin.. ja sen piti kyllä olla kans sellanen pikakaasu, saatto olla merkiltään domino tai joku vastaava. Enää en kyl viitti tilailla noit vaiks koko aikahan se on mielessä et jos pääsis ees koittaa tollatteel pikakaasul ajaa... :lol:
Ja kun tosiaan jos pyörä olis joku 450 ni sitten en niin tiiä hyödyistä, mutta eiköhän ton 125 ihan lyhyellä kaasun liikkeellä ja kytkimellä hallitsis crossitouhussa... :lol:

Re: Muuta Keskustelua

23.8.2012 11:38

pecu_83 kirjoitti:
pecu_83 kirjoitti:Onkos kellään tällä foorumilla kokemuksia pikakaasuista? Itellä tuntuu ajaessa, että on suuria vaikeuksia kääntää kaasua auki asti edes levänneillä käsillä, tulee käytettyä lähinnä puoleen kaasuun asti. Vaikka nyt kaasu pohjassa en jaksa/osaa edes ajaakaan, niin olisi se kiva edes suorilla saada käännettyä auki asti. :D Ajattelin ensiksi tehdä itse pikakaasun, mutta ajatus siitä että omavalmiste hajoaa ja kaasu hirttää kiinni, pelotti sen verran että pistin tilaukseen tuommoisen:

http://www.g2ergo.com/g2-quick-turn-thr ... ube-1.html

Toi on ainoa valmistaja miltä noita pikakaasuja crossipyöriin edes löysin. Saas nähdä kauan se viipyy matkalla, halvin (=hitain) toimitus Suomeen maksaa 29$.


Otetaas vanha probleema uudelleen käsiteltäväksi. Olen nyt siis reilu vuoden ajellut tuolla G2 pikakaasulla 450 RM-Z:lla ja ollut siihen erittäin tyytyväinen. Saisi vain olla vieläkin pikkuisen pikaisampi, mutta ei tuohon vakiorunkoon mahdu.

Nyt tuli hommattua sitten RM125 ja siinä mulla on sama ongelma, eli en saa kaasua käännettyä auki asti. Ja pikkupyörässä se vaikuttaa vielä enemmän kuin 450. Onko täällä joku oikeasti käyttänyt noita hinnat alkaen pikakaasuja? (esim. http://www.24mx.fi/motocross/p/pikakaas ... ahvat/k31/) Uskaltaako niillä ajaa ja vähentääkö se edes selkeästi kaasukahvan liikettä? Vai onko taas turvauduttava Amerikan postiin ja tilattava G2: http://www.g2ergo.com/dirt-bike-g2-ergo ... ottle.html ??


Tuolta löytyy keskustelua samasta aiheesta: http://twostrokemotocross.com/forum/gen ... z125-2012/

Re: Muuta Keskustelua

23.8.2012 23:22

http://vurbmoto.com/news/geico-honda-rider-bell-sidelined/10818/

Ei selkäsuojaa, selässä murtumia. Jännä : o
Ymmärränhän mä sen että tolla tasolla koitetaan maksimoida liikkuvuus ja lämpimillä keleillä ilmankierto ja ajorutiini on näillä jätkillä aivan yliluonnollista luokkaa, mutta kun konttaa lähes yhtä paljon kun allekirjottanut niin luulis että vetäis nyt sen selkäsuojan päälle.

Re: Muuta Keskustelua

23.8.2012 23:40

Yhtään suojautumista vähättelemättä, nuo puristusmurtumat syntyvät selkärangan suuntaisten iskujen seurauksena, suomeksi silloin kun tulee maahan pää tai perse edellä. Selkäsuoja ei niihin auta, toisin kuin siihen jos tulee selkä edellä maahan tai jotain (esim. oma tai jonkun muun pyörä) osuu selkään.

Itse hankin juuri Leatt Adventure Lite Vest-syndin jossa siis kevyt rintapanssari ja solarien suojat yhdistettynä aika tukevaan selkäsuojaan(josta saa Leattia varten palan irti). Selkä tietysti hikoaa mutta muuten ei ihan yhtä tukala kuin suojapaita(tosin käsille ja olkapäille ei sitten ole mitään suojaa).

Re: Muuta Keskustelua

24.8.2012 8:33

Totta joo, tuli luettua pikkusen pikasesti. No ei ihan paras esimerkki siinä tapauksessa. :D Itellä on käytössä Leatin Adventure Lite ja alaselällä suojana Thorin tukivyö, mukavin kombo minkä mä oon löytänyt.