Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta Keskustelua

28.5.2012 0:02

Tietääkö joku onko tuossa 11 mallin kawassa sama penkki kun 06-08 malleissa? Ois kovempi satula hankinnassa mutta kun ei tunnu löytyvän esim. SDG:n satuloita kuin 06-08 malleihin.. Ja jos joku tietää verkkokauppoja missä niitä olis niin saa ilmoittaa. Euroopan sisältä ois jees.

Re: Muuta Keskustelua

31.5.2012 10:01

Terveisiä taas vaan foorumille! Long time no see!

Tosiaan, parin vuoden breikki ollut motocrossitouhuista ja nyt viimein on taas mopo tallissa ja hymy herkässä. On ollut aivan hirveet kaks vuotta kun on koittanut vieroittautua lajista (ja parannella paikkoja). Ois pitänyt tajuta ettei se vieroitus ole mahdollista. Muutama nyrpeä läheinen "comebackin" suhteen ei haittaa, kunhan itellä on hauskaa ;)

Ja mitäs tähän pariin vuoteen sitten sisältyikään? Pohjola ja vakuutustaistelut! Oikea ranne on leikattu nyt yhteensä neljä kertaa ja lääkärin ennusteen mukaan mulla on kolmekymppisenä vaikeata tehdä sillä yhtään mitään. Eli ajetaan nyt vielä kun pystyy, niin kauan kuin pystyy ja toivotaan ettei hajoa uudelleen. Edellisestä leikkauksesta on tänään vuosi täynnä. Sen kunniaksi lastataan mopo autoon ja mennään Paraisten Lommeliin ajamaan..tai siis. Opettelemaan uudelleen :D Sitä on myös koitettu muita harrastuksia, laskuvarjohyppykurssista lähtien, muttei se ole mitään verrattuna motorossiin!

Ja Jay ainakin näyttää vaikuttavan vielä täälläkin foorumilla. Löytyykö Wannabe kuvioista? Vois mennä ajelee tossa jossain välissä äijät! 8)

Re: Muuta Keskustelua

31.5.2012 10:23

Paappis kirjoitti: Sitä on myös koitettu muita harrastuksia, laskuvarjohyppykurssista lähtien, muttei se ole mitään verrattuna motorossiin!

Joo, meikäläinenkin on viimeiset kymmenen vuotta yrittänyt löytää korvaavaa harrastusta (juurikin laskuvarjo, drag racing, drifting ym.) mutta ei ole crossia voittanutta. Samalla olen kuitenkin ajanut aina sarjacrossit ja sen muutaman kisan vuodessa niin ei pääse lähipiiri valittamaan, kun toi crossi on aina kuulunut pakettiin mukaan :lol:

Jäähdyttimen suojista: Mulla on Hondassa noi Works Connectionin suojat ja juuri toissa päivänä ajoin sarjacrosseissa puuta päin. Suojat ja syylärin kiinnike vääntyivät, mutta syyläri on suora ja kiinnike helppo väätää nomaaliin asentoon. Suosittelen ehdottomasti!

Re: Muuta Keskustelua

31.5.2012 11:53

Paappis kirjoitti:Sen kunniaksi lastataan mopo autoon ja mennään Paraisten Lommeliin ajamaan..tai siis. Opettelemaan uudelleen :D Sitä on myös koitettu muita harrastuksia, laskuvarjohyppykurssista lähtien, muttei se ole mitään verrattuna motorossiin!

Ja Jay ainakin näyttää vaikuttavan vielä täälläkin foorumilla. Löytyykö Wannabe kuvioista? Vois mennä ajelee tossa jossain välissä äijät! 8)


Oon mä täällä vielä, tai ainaki käyn lukemassa! Mulla myös luultavasti tänään suunta Paraisille!

Re: Muuta Keskustelua

3.6.2012 11:08

Paappis kirjoitti:Ja Jay ainakin näyttää vaikuttavan vielä täälläkin foorumilla. Löytyykö Wannabe kuvioista? Vois mennä ajelee tossa jossain välissä äijät! 8)


Se on wanha kaarnakin tullut järkiinsä. No, nyt kelpaa sit taas suditella kun on uudet pelit ja vehkeet alla! :) Aloitin perjantaina KESÄLOMAN, joten tarkoitus olis nyt jonkin verran aktiivisesti käydä ajamassa. Toki, siitä asti kun ohviisin ovesta ulos kävelin ni vettä on satanut enemmän tai vähemmän, mut eiköhän se tuosta sitten taas. Tällä hetkellä targetti on laitettu torstaille. Rapiat pari viikkoa taas ajotaukoa alla. Kyllä se tästä.

Re: Muuta Keskustelua

3.6.2012 14:43

JayDaddy kirjoitti:Se on wanha kaarnakin tullut järkiinsä.


Älä prkl tommosta sano, mulla on jo ihan hirvee ikäkriisi kun vieläkin päivät on ihan samanlaisia kuin oli 16 vuotiaana eikä saa mitään aikaseksi :lol:

Mutta, eipä sitä itekkää tullu saatua kolmatta ajokertaa alle viikonloppuna. Täytynee alkaa myös henkisesti valmistautumaan, jos torstaina sitten taas koittaisi eksyä tuonne Paraisten motocrossmekkaan. On vaan niin pahuksen haastavan tuntuista tällee tauon jälkeen kaikki mitä ton pyörän selässä tekee vaikka sitä nyt olevinaan muistaakin mitä pitäisi tehdä :D Jos sitä illalla kattoisi Thunder Valleyn jälkimmäiset erät ja ottais pojista mallia...

M-Racer kirjoitti:Joo, meikäläinenkin on viimeiset kymmenen vuotta yrittänyt löytää korvaavaa harrastusta (juurikin laskuvarjo, drag racing, drifting ym.) mutta ei ole crossia voittanutta


Mä vielä meinasin että jos nyt saan pyörän makseltua kivasti "sponssille" takaisin niin pitää käydä koittamassa sitä semmosta liitovarjohommaa kun varjon kanssa lähdetään maasta ja liidellään kunnes nosteet loppuu. Tuossa laskuvarjohypyssä kun ne maisemat kuitenkin houkutti enemmän kuin itte putoominen :roll:

Re: Muuta Keskustelua

3.6.2012 23:46

JayDaddy kirjoitti: Rapiat pari viikkoa taas ajotaukoa alla. Kyllä se tästä.


Mulla ajotaukoa n. vuosi, viime kesänä 2 kertaa Salossa.
No, 17.6 sitten tärähtää, kyllä se tästä. :D

Re: Muuta Keskustelua

8.6.2012 12:53

Nyt pitää jo viisaammilta kysyä kun oma matikkapää ei ole ihan sieltä parhaasta päästä. Joten lueskelin vähän tuosta twentyn tuntimittarista ja se pieni asennusohje pahvinpala mikä siinä mukana tuli että mittari kertoo ajan 1/10 tunnista. No sen verran sain selville että 1/10 osa tunnista on 6min. Miten tuota mittaria nyt siis pitäis lukea kun taulussa on 13.7?

Re: Muuta Keskustelua

8.6.2012 14:24

Se on 13 h 42 (=6*7) min.

Re: Muuta Keskustelua

8.6.2012 19:05

Asia eri selvä, nyt vielä tiedustelen että mahtaako olla johdon laitossa jotain päin mäntyjä koska kilsoja on n. 600km tullut ja tunteja tuon verran. Ei vaan itestä tunnu olevan ihan ajan tasalla tuo tuntimittari joten voisko olla kytkennässä vika? Vai liekkö sitten näyttääkin oikeata, ajo on ollut lähinnä katu-ajoa ja välillä kevyttä vingutusta metän puolella.

Re: Muuta Keskustelua

8.6.2012 19:32

ihan kohdallaan se mun mielestä on? keskituntinopeudeksi tulee 45kmh.

Re: Muuta Keskustelua

8.6.2012 21:21

Luultavasti sulla on sama mittari kuin mullakin. Muistaakseni kun pistää pelit käyntiin niin tiimalasin kuva vilkkuu vähän aikaa ja jää sitten palamaan. Se tarkoittaa että mittari pyörii.

Re: Muuta Keskustelua

13.6.2012 14:45

Onkos porukoilla kokemusta KTM:n eri rungoista kuinka paljon? Vertailussa siis enduromalleista vanhan mallin '08-'11 ja uusi '12. Osa kertoo, että ero olisi aika isokin, vaikka muodoiltaan rungot ovat hyvin lähellä toisiaan.

Entäs, onko kukaan päässyt koittamaan uutta '13 Six dayssiä? Keulana toimii ilmeisesti uusi nelikammioinen keula (4CS), ja OP:n testiajossa oli kuulemma herkkääkin herkempi...

Re: Muuta Keskustelua

13.6.2012 19:23

Näin näppituntumalta kun muutamaan otteeseen ajanut, niin itse ainakin tykkään, itellä tosin vielä tuo vanhemmalla rungolla oleva -11. Uudella rungolla oleva on kyllä vakaampi suorilla ja huomattavasti kapeampi koko olemus ja sitä kautta ainakin lyhyemmille kavereille parempi, itse +190cm niin ei haittaa että hiukan leveämpikin onkin toi oma pyörä. Kaveri ainakin kehu että kääntyy paremmin ja on silti vakaampi suorilla, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, vähän kuitenkin vastailmiöitä on nuo :)

toi uus keula juttu kuulostaa aika herkulliselta

Re: Muuta Keskustelua

14.6.2012 14:22

Osaisiko joku auttaa?
Starttia painaessa kuuluu vain naps, pyörä lähtee polkasemalla käyntii. Ei oo koskaan tehny tällästä vielä eilen toimi loistavasti ja pyörähän oli Husqvarna te 450cc