Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta Keskustelua

24.8.2011 23:56

kumpis oli parempi/nopeempi laitos? :)

Re: Muuta Keskustelua

25.8.2011 10:26

Sanotaan näin että siitä Kawasta löyty tosi paljon poikkeuksellisen hyviä juttuja ihan suoraan paketista. Se sopi suoraan räpylään. Itse oon nelipuolikkaalla ajanut viimeksi muutaman kierroksen 5 vuotta sitten, mutta toisella kierrokselle teki jo mieli alkaa hyppimään hyppyreitä yli.

Se KTM vaatis vähän enemmän työtä jotta siitä sais mieleisensä, ja se kaasari... En tiiä sitten et onko siinä niin korkeapuristeinen mäntä vai mikä lie, ropattiin tyhjäkäyntiä isommalle että saatiin se ees jarruissa pysymään käynnissä. Mä sammutin sen ekalla ajokerralla kolme kertaa, se moottorijarru oli aika jäätävä. Yks oli vielä niin käsittämätön stumppaus että olin ihan varma että se hajos. Kerran sammutin sen pöytähyppyrin lähdössä minkä jälkeen olikin sitten luottamus mennyt. Kyllä kun sillä vaan väkisin puski niin alko pääseen jyvälle, mutta ei se siltikään tuntunut omalta. Se KTM:män runkogeometria tuntuu myös omituiselta. Stefan laittanu ni se on jämpti. Tuntuu että keula ui tosi syvällä, mutta isot pojat kerto et se on ollut jo pari vuotta sellanen.

Jos omalla rehellisellä (tai huijatulla) rahalla menis kauppaan ostamaan harrastepeliä niin kyllä toi Kawa ois ollut meikän valinta, pyöreesti 100-0.

Re: Muuta Keskustelua

25.8.2011 12:08

Amerikan mallisessa KTM:ssähän taitaa olla vähän lyhyempi iskari ja sitä myöten perä alempana.

Re: Muuta Keskustelua

30.8.2011 17:16

kaveri avas uuden nettikioskin !

http://motoservice.mycashflow.fi/

samassa korjaamo huoltoa !

Re: Muuta Keskustelua

7.9.2011 19:43

Mikä ois hyvä/kestävä takarengas kovapohjaselle radalle kun tuntuu kaikki kulahtavan niin äkkiä?

Re: Muuta Keskustelua

9.9.2011 22:33

Onko pysty ajoasento joku ongelma? Tuntuu, että tosi usein pyrkii ajoasento itekseen tosi suoraksi ja seisoville jaloille. Onko tämä vaan sitä, ettei käytä jalkoja pyörän puristamiseen tarpeeksi? Pitäiskö pyrkiä ennemminkin vähän hyökkäävämpään asentoon ja siihen, että penkin ja perseen välissä pieni rako?

Re: Muuta Keskustelua

10.9.2011 12:32

NeKi kirjoitti:Mikä ois hyvä/kestävä takarengas kovapohjaselle radalle kun tuntuu kaikki kulahtavan niin äkkiä?


Suosittelen bilteman rengasta halpa, hyvä ja kestävä! :)

Re: Muuta Keskustelua

10.9.2011 12:36

Laatuvaihteluaaa, itsellä bilteman takanakki kesti piikissä 5h kunnes oli täysin ajokelvoton.

Re: Muuta Keskustelua

10.9.2011 22:43

Hyvin lähtenyt taas kamaa...
Varastettu 3 kpl KTM Helsingistä

Re: Muuta Keskustelua

11.9.2011 11:20

Lueskelin tuossa suurta Motocross-aviisia (Tekniikka & Talous) ja siellä törmäsin juttuun... Onkos joku käynyt kokeilemassa?
http://www.quantyaparx.fi/

Re: Muuta Keskustelua

11.9.2011 16:30

En ole vielä käynyt mutta tarkoitus on käydä joku päivä testaamassa sähkökrossit kun toi on himasta tai duunista alle puolen tunnin päässä.

Re: Muuta Keskustelua

18.9.2011 21:41

tänään oli teeeveessä noista sähköpyöristä. iha ketterästi näytti liikkuvan.

Mites osaisitteko antaa neuvoja nopeaan kisalähtöön? Kyllähän ny lähteä kaikki osaa mutta semmone "lähes täydellinen" lähtö? Esim kuinka loppuun kierrätätte vaihteet? istutteko edessä vai takana? Paino eteen vai taakse? jne.??

Re: Muuta Keskustelua

18.9.2011 21:47

Painopiste ja istumakohta siten että ei ihan keuli pystyyn. Vaihteita ei paljon tartte miettiä, kakkosella alkuvauhti ja sitten kolmosella torvi auki jarrumerkkiin asti.

Re: Muuta Keskustelua

18.9.2011 22:01

Okei täytyy kokeilla, kiitoksia, kun ei oo ikinä oikeen tota lähtöä tullu treenattua.

Re: Muuta Keskustelua

18.9.2011 22:11

Ja yks aika oleellinen on se ettei hukkais siihen sutimiseen ihan kauheesti tehoja, eli ei kaikkia tehoja rataan heti liikkeelle lähtiessä. Jenkisti termi taitaa olla "jump". Eli liikkeelle liikaa sutimatta ja kun pyörä liikkuu eteenpäin kaasu selälleen.

Jos englanti luonnistuu niin Bailey selittää aika hyvin:

http://www.racerxvt.com/article/gary-bailey-trackside---traction-vs-reaction