Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Muuta Keskustelua

4.8.2011 16:08

Minkä takia Honda lopetti kaksitahtisten pyörien tekemisen niin aikaisin? Mikä niissä oli huonompaa, kuin muissa pyörissä?

Re: Muuta Keskustelua

4.8.2011 18:43

Eine nyt periaatteessa sen huonompia, joskin koneen luonne piikkisessä ei kaikkia miellyttänyt, huomattavasti vähemmän alatehoa kuin muissa piikeissä.

Ilmeisesti halusivat vain keskittää kaiken kehitystyön nelitahtisiin kun silloin 2007 alkoi tulemaan noita ruiskunelareita.

Re: Muuta Keskustelua

5.8.2011 7:09

FMF kirjoitti:Minkä takia Honda lopetti kaksitahtisten pyörien tekemisen niin aikaisin? Mikä niissä oli huonompaa, kuin muissa pyörissä?

Nelarit on parempi bisnes.

Re: Muuta Keskustelua

8.8.2011 11:42

Noni rämeho...hurjastelijat. Onko Sixiltä "live timingia" jossain? En tunne tätä enskapen...mopoilun maailmaa niin en tiedä "alan sivuja" :nörtti:

E: Jaa, ne onkin taas jotkut kyläkilpailut... Erkki Poutasen analyysi Sixin nykytilasta ja huippukuljettajien pois jääneistä.
"Tänä vuonna tilannetta kärjistää se, ettei selvä ennakkosuosikki Ranskan Trophy-joukkue ole mukana lainkaan. Ranska sentään on kolmen edellisvuoden mestari."

Re: Muuta Keskustelua

8.8.2011 12:27

http://www.fim-isde-live.info/ Tuolta löytyy tuloksia. Remeksellä näyttää olevan aika hyvä asento kaasulla .

Re: Muuta Keskustelua

12.8.2011 22:18

olipa pitkästä aikaa siistiä käydä tolla yz:talla enskapolkuja koluamassa:P , himottas vaan ostaa rossiajovarusteet ja alkaa käydä ihan radallakin mutta ei raaskis tuhlailla:D

Re: Muuta Keskustelua

12.8.2011 23:26

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:olipa pitkästä aikaa siistiä käydä tolla yz:talla enskapolkuja koluamassa:P , himottas vaan ostaa rossiajovarusteet ja alkaa käydä ihan radallakin mutta ei raaskis tuhlailla:D

Kannattaa ehdottomasti kokeilla, ei varmasti tunnu tuhlaamiselta enää kokeilemisen jälkeen!

Re: Muuta Keskustelua

13.8.2011 0:24

Kertaalleen kun heittää lipat ilman niin ei tunnu tuhlaamiselta. Saappaat nyt ois ainakin ihan hyvät olla, sitten ku löytyy polvisuojat ja kypärä nii ollaan jo jenkkikuskien tasolla ton suojauksen osalta. :D Ihan vakavasti niin äkkiä tulee tollanen enskailu kalliiks kun pikkusen polvee taittaa huonosti tai jalan luut vetää pieniin osiin kun ei löydy varusteita. Puhumattakaan selkä ja niskavammoista.

Re: Muuta Keskustelua

13.8.2011 1:20

OA243 kirjoitti:Kertaalleen kun heittää lipat ilman niin ei tunnu tuhlaamiselta. Saappaat nyt ois ainakin ihan hyvät olla, sitten ku löytyy polvisuojat ja kypärä nii ollaan jo jenkkikuskien tasolla ton suojauksen osalta. :D Ihan vakavasti niin äkkiä tulee tollanen enskailu kalliiks kun pikkusen polvee taittaa huonosti tai jalan luut vetää pieniin osiin kun ei löydy varusteita. Puhumattakaan selkä ja niskavammoista.
Mitäs pienistä, saa sitten saikkua joko vähäksi aikaa, tai sitten lopullisesti? xD Itse en tiedä auttavatko ne varusteet tasan tarkkaan yhtään kaatuessa mitä itse käytän, mutta en aja ollenkaan ilman kypärää, saappaita ja hanskoja. Enkä myöskään mielelläni aja ilman polvisuojia ja niskajuttua, tosin niskajutun tärkein funktio minulle on hiljaisempi kyyti, ku ei pääse niin paljon moottorista tulevaa melua kypärään. :lol:

Re: Muuta Keskustelua

13.8.2011 18:14

itsellä olisi ainakin varpaat mennyt pariin kertaan uusiksi ilman kenkiä. Nilkka ollu paskana vaikka on nivelletyt kengät jossa liike on rajoitettu. Alkukeväästä kylkiluu murtuma vaikka oli panssari. Tällä hetkellä polvi odottaa tuomiota vaikka aina on polvisuojat.

Ja en tosiaan tarkota että iha sama käyttääkö niitä varusteita vai ei, vaan että kuinka paljon olisi sattunu enemmän ilman niitä.

Re: Muuta Keskustelua

13.8.2011 18:49

ilexxx kirjoitti:Mitäs pienistä, saa sitten saikkua joko vähäksi aikaa, tai sitten lopullisesti? xD Itse en tiedä auttavatko ne varusteet tasan tarkkaan yhtään kaatuessa mitä itse käytän, mutta en aja ollenkaan ilman kypärää, saappaita ja hanskoja. Enkä myöskään mielelläni aja ilman polvisuojia ja niskajuttua, tosin niskajutun tärkein funktio minulle on hiljaisempi kyyti, ku ei pääse niin paljon moottorista tulevaa melua kypärään. :lol:


Niin no.. itselläni oli ihan kohtuulliset varusteet ja vieläkään yli 3v lipoista en pystyisi ajamaan..Kunnolla kun lippaa niin eipä se enää nauratakaan jos siitä muutaman viikon saikkua saa ja loppuelämän homma haittaa toimintaa

Re: Muuta Keskustelua

14.8.2011 10:49

mitäs on mennyt rikki?

Re: Muuta Keskustelua

14.8.2011 17:51

Onko ns. raakana vaihtaminen ylöspäin haitallista, vai jopa suositeltavaa? Niinhän kisakuskit tekee.

Re: Muuta Keskustelua

14.8.2011 18:14

Jos hölläät vähän kaasua, ei hirveen haitallista. Mutta kaasupohjassa rattaitten kytkennät kuluu helvetin nopeasti.

ylöspäin kytkimellä ja alaspäin ilman. näin ainakin Gary Semics opettaa. Uskoakseni yksi parhaista valmentajista.

Mutta, iha samahan se on miten kovimmat kuskit vaihtaa kun kone avataan joka kisan jälkeen...

Re: Muuta Keskustelua

14.8.2011 18:23

tapoja on monta, jotkut vaihtaa raakana, toiset käyttää pikkusen kytkintä apuna ja jotkut pikkusen höllää kaasua kun vetää raakana vaihteen. Mä taidan eniten käyttää kaasun hölläämistä. Kytkintä käytän vaihtaessa todella harvoin.

Ei taideta suomen tasolla kenenkään kärki kympissä ajavan moottoria availla kisojen välissä huvikseen. Eri asia on nuo mx1 ja MX2 huiput joilla on tehtaan koneet pyörissä.