Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

17.6.2010 16:06

mikseri100 kirjoitti:Kyllä ei pyöri enää sitten millään! Laitoin spaymaalia tuppeihin ja tangon päähän ja rautalankaa vielä, odotin yön yli ja ei kyllä pyöri enää :D


Ei sitä nyt heti tiedäkkään, näkee sitten alkaako ajaessa pyörimäään. Ite kokeilin nyt rautalangalla ekaa kertaa, pyörii silti, täytyy kehittää jotain muuta kaveriks.

17.6.2010 17:10

itse olen spraymaalia käyttänyt jo noin 25 vuotta eikä ole kertaakaan tupit irronneet kuin mattoveitsellä vaihdon yhteydessä. ,..kummipoika laittoi 9 vuotiaana uudet tupit xr hondaan öljyn avulla kun menivät niin helposti! ,oli aika putsaaminen mutta saatiin ne lopulta pysymään..

17.6.2010 19:56

Miten tuo syyläri kannattaa tyhjentää ?
Kun ekaa kertaa olen tekemässä neste koneelle remppaa niin onko niissä yleensä joku tyhjennys ruuvi vai miten ne tyhjennetään ?

17.6.2010 21:03

murmeli39 kirjoitti:Miten tuo syyläri kannattaa tyhjentää ?
Kun ekaa kertaa olen tekemässä neste koneelle remppaa niin onko niissä yleensä joku tyhjennys ruuvi vai miten ne tyhjennetään ?

ruuvi löytyy useimmin vesipumpun kopasta.

17.6.2010 21:09

Jep zekkaa sieltä pultti jossa on kupari prikka alla. Avaa vielä syylärin korkki tyhjennyksen ajaks, niin tulee vedet pihalle.

17.6.2010 22:23

saattaa olla hieman tyhmä kysymys mutta kun näin aloittelia olen niin voisitteko kertoa tuosta hyppäämisestä. Esim. painatteko kytkintä ilmassa ja missä kohtaa.

17.6.2010 22:29

Eeeikai normaalisti sujuvassa hypyssä tarvii kytkintä painaa, ainoastaan jos perä laskee alas = kytkin pohjaan ja takajarrua.
Jos keula sukeltaa, niin kaasua = perä laskee.
Hypyn keulalla rohkeasti kaasua tarpeeksi, etei mennä heti kättelyssä tangon yli, takakorkeet ei oikeesti oo jees 8)

E: Ainii, varmaan haluut joskus myös laskeutua siitä hypystä:
Aina laskeutuessa veto päällä ja kaasua ! Ite tykkään laskeutua tälleen;
Kaasua jo sopivasti ennen laskeutumista, jotta takapyörä on maassa ennen etupyörää ( 10-20cm korkeudessa etupyörä kun takapyörä maassa.) Tolleen tulee (mielestäni) pehmein mahdollinen laskeutuminen.

18.6.2010 12:34

Joo alottelijalle ehkä paras vinkki on se ettei nosta kaasua hyppyrin nokalla, ite tuli opittua toi kantapään kautta muutaman kunnon takakorkeen muodossa :D

Mua kiinnostais kans kuulla pro-kuskeilta (jotka hyppii kaikki hypyt yli) tosta kytkimern käytöstä - laitatteko sen pohjaan joka kerta vai vaan etukorkeen uhatessa? Iteosaan painaa kaasua takakorkees mut toi takajarrun napsauttaminen on jotenki paljo vaikeempaa..

Asiasta kolmanteen... onko kukaan käyny kattoo Red Bull X-Fighters showta livenä? Alko kiinnostamaan toi Lontoon tapahtuma 14.8

18.6.2010 12:52

warr1 kirjoitti:Joo alottelijalle ehkä paras vinkki on se ettei nosta kaasua hyppyrin nokalla, ite tuli opittua toi kantapään kautta muutaman kunnon takakorkeen muodossa :D

Mua kiinnostais kans kuulla pro-kuskeilta (jotka hyppii kaikki hypyt yli) tosta kytkimern käytöstä - laitatteko sen pohjaan joka kerta vai vaan etukorkeen uhatessa? Iteosaan painaa kaasua takakorkees mut toi takajarrun napsauttaminen on jotenki paljo vaikeempaa..

Asiasta kolmanteen... onko kukaan käyny kattoo Red Bull X-Fighters showta livenä? Alko kiinnostamaan toi Lontoon tapahtuma 14.8

Ei siinä nyt mikään pro-kuski tarvi olla jos hyppyjä hyppii normaalisti yli. Miks kytkintä pitäs käyttää ilmassa? Ainoo mihin sitä tarvii on justiinsa se kun takajarrulla haluaa muuttaa pyörän asentoa.

Ja toi etukorkee on sinänsä ihan normaalia, koska mitä nyt vetomiehiä on seurannut niin jollain radoilla on yksinkertaisesti niin isoja hyppyjä ettei niitä pääse yli kun loppuun asti kaasu pohjassa vetämällä.

18.6.2010 18:53

Toi on muuten jännä, oman kokemuksen mukaan se pyörä kääntyy kyllä todella pystystä asennosta ihan vaan painonsiirrolla, ja oon kattellu kun jotkut tyypit klikkaa sitä jarrua joka hypyssä. Ite ajan nyt neljättä vuotta crossia ja ikinä ei oo tarvinnu takajarrua hypätessä käyttää, kumminkin +20m pöytiäkin ylitetty ja venytetty välillä hyppyjä yli keula pystyssä. Mutta jos tykkää käyttää niin mikäs siinä, itellä ei oo ikinä ollu tarvetta. Tosin ehkä oon saanu vaikutteita tuolta pyöräilypuolelta, missä siitä ei oo mitään apua.

18.6.2010 20:35

Onkos foorumilaisia menossa tonne lauantaiseen (19.6, siis huomenna!!) harrastecrossi tapahtumaan Mäntyharjulle?

19.6.2010 0:52

J!gs@w# kirjoitti:Uutta piti pistää tilalle.

Mites kun ajelee vähän aikaa niin alkaa oikean käden peukalo ja etusormi puutua ? iskareita säätämään vai tankoa ostelemaan ? mikä auttaisi ?

jos pyörässä on ylimääräistä tärinää, niin on selvä tapaus.., ensimmäisiä alumiinirunkoisia hondia vaivasi ainakin. ,jos on kampurassa/laakereissa tai moottorin kiinnityksessä vikaa niin korjaus auttaa.

19.6.2010 7:29

Opettelet ajamaan puristamatta kaasukahvaa niin tiukasti

20.6.2010 10:44

En tiedä onko väärä topikki mutta itse asiaan. Käykö Ktm 125 sx, 125 exc kotarin äänenvaimentaja ?

20.6.2010 12:28

HeeBoF kirjoitti:En tiedä onko väärä topikki mutta itse asiaan. Käykö Ktm 125 sx, 125 exc kotarin äänenvaimentaja ?


Selaileppa hiukan,niin löydät ktm sx 125 topicin