Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kawasaki Kx

20.5.2013 21:08

Siittä en oo ihan varma.

Re: Kawasaki Kx

20.5.2013 23:03

On se laatikko CDI. Ja kyllä siitä menee piuha sytytyspuolalle.

Re: Kawasaki Kx

21.5.2013 16:15

Joo kiitos tiedosta! Onko teillä muute kokemuksia ebaysta tilaamisesta? Ku ajattelin sieltä sähköt ostaa.

Re: Kawasaki Kx

21.5.2013 16:57

On kokemusta, siitä vaan jos myyjän palautteet kunnossa.

Re: Kawasaki Kx

22.5.2013 21:32

Mites onko tietoa että käykö minkään muun laitteen sähköt tuohon?

Re: Kawasaki Kx

23.5.2013 18:38

Paljonko kawasaki kx 65 ilma ja seosruuvin pitää olla auki?

Re: Kawasaki Kx

23.5.2013 19:02

http://www.kawasakimotorcycle.org/forum ... tting.html

Katoppa tossa jottain.
Anyways, start with the air screw at 1-1/2 turns out.

Eli jottain ton verta, netistä kyl löytyy ko vähän selailee varmasti enemmänki tietoo.

Ja riippuu kyl vuos mallistaki, tos näky olevan 03

Re: Kawasaki Kx

24.5.2013 17:42

Koitin selailla mutta en löytänyt oikein mitään.. Ja se vuosimalli on 2009

Re: Kawasaki Kx

24.5.2013 21:38

No alota tolla minkä sanoin.

Re: Kawasaki Kx

29.5.2013 22:21

Hei nyt joku oikeesti kertoo jos löytyy nurkista pyörimästä -89 kx 125 pakoaukonsäätimeen sellasta akselia joka pyörii pakokanavassa avaten sitä.

Olisi huutava tarve!!

Osanumero kuvassa: 12005A
http://www.kawasakipartsnation.com/oemp ... d-cylinder

Re: Kawasaki Kx

29.5.2013 22:27

Kato oisko ebayssä?

Re: Kawasaki Kx

20.6.2013 23:11

Noniin, vika on nyt siis sähköissä, kipinää tulle mut ei niin että saisi muuta aikaan kun joka kymmenes polkasu kerralla ison taikka pienemmän pamaukset putkesta. Epäilen kondensaattoria. Ilmotan sitte kun vika löytyy!

Ei taida olla konkassakaan vikaa. Pyörä lähtee HETI käyntiin kun 10 metriä sitä hinaa, joskus jos sen sammuttaa lämpimänä, ei se välttämättä tahdo lähteä enään käyntiin, -paitsi hinaamalla. Sytytys myöhäisellä?

Pitkästä aikaa taas täällä :) 2000 vuoden 125 kawassa taas kummalista vikaa,
mukavasti heti täydellisen koneremontin jälkee.

Vika liittyy siis sytkään, tai bensan saantiin.. Enkä todellakaan ymmärrä kumpaan ;D

Onko kellään tarkkaa käsitystä miten kyseisessä härvelissä kaasuttimen Throttle Power Sensor toimii ja mitä se tekee? -Säätää sytkää kierrosten mukaan, miksi?
b) ja mitä kaasarin kyljessä johdon päässä oleva solenoidi duunaa?

Vika ilmeni kun olin ajanut koneen lämpimäksi ja ehtinyt muutenki vähä päristellä, kun yhtäkkiä hidastaessani ja päästäessäni kaasun alkoi koneesta kuulua lievää kolinaa tjms, joten annoin hieman häppää, jolloin outo "kolina" lähti, kiekat nousi normaalisti, mutta sitten sammui kuin seinään, -ihan kun ei olisi bensaa saanut. Yritin tietenkin polkasta pärrää käyntiin, mutta ei herännyt, paitsi vähä väliä poksautti putkesta!?

Kolina oli ilmeisesti siis, jotain "trollausta" vain, en tiedä, mutta ei sielä koneessa mitään kuitenkaan tapahtunut.

Kipinää tuli (kahdella eri tulpalla tuli koitettua kipinää sekä käynnistämistä), mutta tulppa oli kuiva. Otin sitten tulpanhatun irti ja poljin kaasu täysillä useamman kerran jotta selviäisi kasteleeko tulpan. Sitä se ei tehnyt, joten metsästin sitte bensa vikaa. Kaasuttimessa ei ollut tukon tukkoa, tai muutakaan joka olisi estänyt bensan kulun. Eli käytännössähän soppaa pitäisi mennä siis ihan kampikammioon asti kiltisti, kerta se suuttimien läpi virtaa sillä bensaletkussa ei ole tukkoa.

Tässä vaiheessa heräsi ihmetys nimenomaan TPS:stä & solenoidista.

Toitovasti saitte jotain selvää ja osaatte auttaa! :]

edit: Kaasuttimesta pääsee varmastikkin bensaa, mutta tulppa se ei kastu eikä prätkä pärähdä. Voiko olla että kytkimen puoleinen stefa on lähtenyt matkan päälle? Männässä tai sylinterissä tuskin mitää on, kun puristuksetkin tuntuu olevan kohillaan.

2.
Kolinaa aiheutti kampiakselin irronnut mutteri joka pitää holkkiratasta stefan sisällä. Onneksi ei vahinkoa isommin tullu. Prätkässä ei kuitenkaan tapahtunut MITÄÄN muutosta vaikka stefa on tarkistuettu, holkki on tiivis ja mutteri kireällä. Mihin helvettii mun bensat katoo kun ei ne tunnu tulevan tulpalle asti? :( Mg stefa oli myös täysin virheetön. Kohta tiputan tulitikun kampikammioo, jos vaikka sitä bensaa olisi siellä vähäsen ja kone heräis.. :roll:
Viimeksi muokannut Tuhhe päivämäärä 30.6.2013 15:02, muokattu yhteensä 4 kertaa

Re: Kawasaki Kx

21.6.2013 8:57

Jos sä polet kaasupohjassa, sillonhan se just kuivaa sen tulpan.
Ainaki näin mulle on opetettu märän tulpan kuivaus.

Ooks varma ettei sattunu jotain outoo.. kaverilla kawa poksautteli putkeen ko leipo.
Ja itellä taas poksauttaa sillon myös jos saa liian rikkaan seoksen.

Jos ei muu auta ja epäilet bensan saantia lyö bensaa tulpan päälle suoraan/ tai läppien päälle ja koikeile.

Ite en ymmärrä sitten yhtään mitään sähöistä niin siks en osaa vastata niihin.

Re: Kawasaki Kx

23.6.2013 20:49

Mitenkä jos haluaisin käyttää piikkistä kooäksääni enduro reiteillä niin minkälaisia kaasari asetuksia te suosittelisitte kun tulppa kastuu noin 1-1,5h ajon jälkeen, tällä hetkellä on vakio eli 40 tyhjäkäyntisuutin, 420 pääsuutin, neula 3-lovessa ja ilmaruuvi 1-kierros auki.

Kastuneista tulpista voi varmaankin mönjät poltella pois puhalluslampulla surutta ja käyttää uudelleen.

Halavatun enska innostus tuli eikä viitti ihka oikeaa enskaa nyt tänä kesänä ainakaan ostaa joten KX saa nyt väliaikasesti toimia sotaratsuna.

Re: Kawasaki Kx

23.6.2013 22:24

Eli ostin muutamapäivää sitten 250cc KXän vm-89, huomasin kotosalla että vuotaa vetoakselilta öljyä melko runsaasti. Stefan ja vetoakselin välissä on semmoinen metallinen holkki, niin ilmeisesti siitä holkin ja vetarin välistä heittää öljyä. Kun moottorin sammuttaa niin kuplii öljyä eturattaan ja vetarin välistä. Eli olisko tietoa miten tuollaisen vuodon saa korjattua? Koska stefasta ei pitäisi vuotaa, ja se holkki lähtee vetämällä irti siitä.
Kuva selventää mitä meinaan
Kuva .

Missäs tämmöisessä pelissä on huohotus vaihteistolta? Voisiko se olla tukossa ja päästää paineet siitä vetarin välistä ulos :s ?

Kiitos jo etukäteen! ;)