Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 21:08

yamari kirjoitti:Niiin. Mutta entäs sitten nämä muut kysymykset? :D

Sulla oli tämä sama juttu tuolla huolto ja korjaus puolella, ja joku kehoitti vaihtamaan kiertokangen ja laakerin, joten mun vastaus tuli väärälle puolelle...

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 21:36

tietääköhän joku että mikä minun kx85 on? tulppa kastuu tosi usein kun ajaa jonki verra? onkoha siinä jossain joku bensan annostelu vipu? ja sitte aina ku kone on kylmänä nii joutuu yrittää polkea ja kaikkia muitakin konsteja monta kertaa ennen kun lähtee käyntii? siihenkin voisi olla jonkinlainen säädin? :)

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 22:50

ssamis kirjoitti:tietääköhän joku että mikä minun kx85 on? tulppa kastuu tosi usein kun ajaa jonki verra? onkoha siinä jossain joku bensan annostelu vipu? ja sitte aina ku kone on kylmänä nii joutuu yrittää polkea ja kaikkia muitakin konsteja monta kertaa ennen kun lähtee käyntii? siihenkin voisi olla jonkinlainen säädin? :)

Annatko sille tarpeeksi runtua? Eli ajatko riittävän kovilla kierroksilla? Mites kaasarin säädöt?

Siis ei käynnisty kunnolla? Mitä muita konsteja sä käytät, kuin polkemista?

Re: Kawasaki Kx

7.9.2012 20:50

FMF kirjoitti:
ssamis kirjoitti:tietääköhän joku että mikä minun kx85 on? tulppa kastuu tosi usein kun ajaa jonki verra? onkoha siinä jossain joku bensan annostelu vipu? ja sitte aina ku kone on kylmänä nii joutuu yrittää polkea ja kaikkia muitakin konsteja monta kertaa ennen kun lähtee käyntii? siihenkin voisi olla jonkinlainen säädin? :)

Annatko sille tarpeeksi runtua? Eli ajatko riittävän kovilla kierroksilla? Mites kaasarin säädöt?

Siis ei käynnisty kunnolla? Mitä muita konsteja sä käytät, kuin polkemista?


kyllä ainakin tarpeeksi kovilla kieroksilla ajan mutta ehkä tota kaasaria pitäis säätää mitä siitä kannattais säätää? :D no mäkistarttia oon koittanu :D mutta kyllä se sitten lähtee ku vähä aikaa koittaa :)

Re: Kawasaki Kx

7.9.2012 23:17

sun pyörä taitaa olla niin riikkaalla että tukehtuu. Ihan ensin avaa kaasari ja kato mitkä suuttimet sielä on ?

Re: Kawasaki Kx

8.9.2012 14:12

vai voiskoha se johtuu siitä et tyhjäkäynti ois liian kovalla?

Re: Kawasaki Kx

11.9.2012 20:02

aremirp00 kirjoitti:Mistä ihmeestä löydän kx125 vm95 uuden imukaulan?
Olen selannut jo monta nettikauppaa läpi mutta ei ainakaan silmään ole sattunut ensimmäistäkään.

Jos et välttämättä uutta tarvitse niin löytyisi ehjä käytetty. Sopii KX125 94-98. Pistä yv.jos kiinnostaa.

Re: Kawasaki Kx

12.9.2012 15:07

APUA, meneekö 03 kampiakseli 02 vm kx 125? Ja mistä on mahdollista selvittää oikea vuosimalli!

Re: Kawasaki Kx

12.9.2012 19:46

yamari kirjoitti:APUA, meneekö 03 kampiakseli 02 vm kx 125? Ja mistä on mahdollista selvittää oikea vuosimalli!

Ei käy, mä sulle jo kertaalleen asian selvitin huolto ja korjaus puolella!

Re: Kawasaki Kx

12.9.2012 20:14

Mitkäs näissä -04 ja -05 kawasakeissa on vikana kun tuolla toisessa topicissa puhuttii pahoista suunnittelu- ja valmistusvirheistä? 8o

Re: Kawasaki Kx

12.9.2012 20:21

jukke96 kirjoitti:Mitkäs näissä -04 ja -05 kawasakeissa on vikana kun tuolla toisessa topicissa puhuttii pahoista suunnittelu- ja valmistusvirheistä? 8o

Moottorin ongelmiin ei ole ole yhtä syytä. Moottorissa on lukuisia suunnitteluvirheitä ja yksi asia johtaa toiseen. Alla muutamia ongelmia:
- Ylikuumeneminen aiheuttaa monesti alkusysäyksen ongelmille. Kytkimen luistaminen aiheuttaa lisää lämpöä.
- Väärin suunniteltu venttiilikoneisto -> Nokat väärällä profiililla ja karkaisu huono -> paininkupit kuluu puhki -> moottori tuhoutuu
- Imunokan rattaan lämpösovite luistaa ylikuumenemisen / muiden ongelmien seurauksena -> venttiilit kiinni mäntään
- Heikot venttiilit kummastakin päästä ja heikot seetit
- Heikko öljynkierto ja öljypumpun sihtiin kertynyt epäpuhtaus pahentaa tilannetta -> nokat leikkaa kiinni ja täystuho valmis
- Heikko kampiakseli ja kiertokanki, eivät kuitenkaan olleet moottorin heikoin lenkki
- Huono vaihteensiirtomekanismi -04 pyörissä.
- Heikot virtavehkeet, varsinkin CDI boksi

Osaa ongelmista oli yritetty korjata jo -05 mallissa, mutta kaikista ei oltu päästy eroon. Kx250f -06 -> ovat sitten jo ihan soivia pelejä, Suzuki RMZ250 oli samaa roskaa vielä -06.

Re: Kawasaki Kx

12.9.2012 22:03

pyörästä löytyy kyllä mikunin tmx38 kaasari.Mutta swingi runko ja katteet ovat 02 mallin

Re: Kawasaki Kx

13.9.2012 8:24

yamari kirjoitti:pyörästä löytyy kyllä mikunin tmx38 kaasari.Mutta swingi runko ja katteet ovat 02 mallin
Ilmanohjaimet eivät käy 03-08 malleihin, laita valokuva koneesta eturattaan puolelta, niin kerron kumpaa mallia se on.

Re: Kawasaki Kx

13.9.2012 17:54

Missähän vika kun -00 KX ei lähre käyntiin oikein millään?
Eilen poljin, vähän lupaili ryyppy päällä, mäkistartista sitte lähti 2. vaihteella oikeinkin hyvin. Muutamisen minuutin konetta lämmittelin, ja lähin ajelee, täysin normaalisti toimi.

Tänään mopo ei sitten edes luvannut, vaikka kuinka olisi polkenut. Mäestä pieni lupaus mutta siihen se jäikin.. Eli kannattaa se tulppa varmaa sit ensteks vaihtaa?
Kaasutinta en ekana jaksais alkaa purkamaan.

Kaasutin avattu, ei mitään häikkää, ja suuttimen koko on 175, ihan hyvä ?

Vika on ilmeisesti se, että TPS piuha irronnut liittimestä.. Kipeenä en oo viel kasaan laittanu, mut eiköhän vika ole löytyny
Viimeksi muokannut Tuhhe päivämäärä 18.9.2012 15:19, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Kawasaki Kx

13.9.2012 18:03

Onko vika ilmestyny kelien viilenemisen jälkeen? Aattelin että jos löis isomman suuttimen nii vois toimia paremmi