Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kawasaki Kx

30.7.2012 13:03

Crossi käyttöön en suosittele laittaan tapponarua! Todella vaarallinen!!

Re: Kawasaki Kx

5.8.2012 16:42

xQ kirjoitti:Crossi käyttöön en suosittele laittaan tapponarua! Todella vaarallinen!!


Mikä siitä tekee niin vaarallisen mielestäsi? Minusta siitä olisi ollut hyötyö tilanteessa jossa kaasu jää pohjaan ja jalka joutuu renkaan ja takahaarukan väliin.

Re: Kawasaki Kx

5.8.2012 19:37

Mä väitän että jalka ei sinne kovin isolla todennäkösyydellä joudu ja kun joutuu niin saapas suojaa. Itseä ainakin ärsyttäis polkee pyörää käyntiin joka lippojen jälkeen. :D

Re: Kawasaki Kx

5.8.2012 22:40

en kyllä pyörään pistäisi.

Re: Kawasaki Kx

5.8.2012 23:01

J00ntte kirjoitti:Mikä siitä tekee niin vaarallisen mielestäsi? Minusta siitä olisi ollut hyötyö tilanteessa jossa kaasu jää pohjaan ja jalka joutuu renkaan ja takahaarukan väliin.


Olen nähnyt "pari" krossierää, enkä ihan heti muista tilannetta jossa takapyörä olisi jäänyt jyrsimään jalkaa. Veikkaisin että on n. 100 kertaa todennäköisempää että systeemi pettää tai naru sotkeutuu jotenkin niin että pyörä sammuu kesken hypyn tms.

Re: Kawasaki Kx

5.8.2012 23:31

Anssi_L kirjoitti:
J00ntte kirjoitti:Mikä siitä tekee niin vaarallisen mielestäsi? Minusta siitä olisi ollut hyötyö tilanteessa jossa kaasu jää pohjaan ja jalka joutuu renkaan ja takahaarukan väliin.


Olen nähnyt "pari" krossierää, enkä ihan heti muista tilannetta jossa takapyörä olisi jäänyt jyrsimään jalkaa. Veikkaisin että on n. 100 kertaa todennäköisempää että systeemi pettää tai naru sotkeutuu jotenkin niin että pyörä sammuu kesken hypyn tms.


No tuossa on järkeä. :) Tuttu endurokuski vaan kertoi tuosta, mutta se onkin varmaan eri juttu enduro puolella. Unohtui ottaa huomioon noi hypyt motocrossissa. :s

Re: Kawasaki Kx

6.8.2012 0:17

No kyllähän siinä endurossakin ilmassa käydään, ne hypyt vaan on pahimpia paikkoja missä sammuttaa se kone, sen takia varmaan esimerkkinä. Mutta en oo kyllä minäkään nähnyt että kellään ois jalka jäänyt oman pyörän takarenkaan väliin, tai ketään crossiradalla tapponarun kanssa.

Re: Kawasaki Kx

6.8.2012 23:04

Oon ollu aika monta kertaa pyörän alla, välissä ja päällä nii tiedän kokemuksesta et ei se kovin kipeetä tee yleensä :D Jääradalla eri juttu josta muistuukin mieleen ku kaverilla oli naru talven jäljiltä paikallaa nii eihä siitä tullu mitään...

Re: Kawasaki Kx

5.9.2012 14:32

Tallistani löytyy vm.03 Kawasaki kx 125. Männän vaihto aikaan huomasin että petareissa on väljää? Elikkäs magneeton puolelta heiluttamalla testasin, tuloksena että laakeri on väljä ylhäältä alas päin heiluttaessa, kun taas sivuttais suunnassa ei välystä olekkaan. Magneettoa pyörittäessä välys tuli eri kohtiin että esim. puolen kierroksen pyöräytyksen jälkeen välys olikin sivuttais suunnassa, mutta ei ylhäältä alas heiluttaessa. Tämä tuskin on kunnossa olevan laakerin merkki? Ja sitten itse huoltoon. Olen ollut mukana koneen avaamis- ja kasausvaiheessa, onkos kawan kone kuinka vaikea kasata avauksen jäljiltä? Avausvaiheessa leviääkö esim. loota käsiin kun ottaa lohkot irti toisistansa? Tarvitsenko muita "erikoistyökaluja" kuin ulosvetäjän magneetolle? Hinnallisestihan nuo laakerit eivät ole kalliit? Jollain sivustolla oli wisecon runkolaakerit n.30e, eikös runkolaakeri ole synonyymi sanan petari kanssa? Ja tottakai parhaat sänkikelit alkoivat juuri ja sitten tulee tämmöinen takapakki. Mahdollisia räjäytyskuvia, hyviä vinkkejä etc, otetaan vastaan ! :D

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 13:49

200€ saat uuden kampuran, kannattaako maksaa 100 egee veivistä, siihen vielä vaihtotyö päälle? Varmista kuitenkin moposi vuosimalli, -02 ja -03 on ihan eri mopot, kun taas -03:sta -08 samoja pyöriä. -02 on Keihin kaasari, uudemmissa Mikuni, helppo tarkistaa.

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 16:04

Niiin. Mutta entäs sitten nämä muut kysymykset? :D

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 18:18

Mistä ihmeestä löydän kx125 vm95 uuden imukaulan?
Olen selannut jo monta nettikauppaa läpi mutta ei ainakaan silmään ole sattunut ensimmäistäkään.

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 18:20

Jos otat puhelimen käteen ja soitat lähimmälle kawasakin orkkisosien myyjälle?

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 18:30

näin se täytyy tehdä huomenissa kun liikkeet aukeaa. mutta jos joku ois tiennyt jonku nettikaupan niin ois tilannu ja katellu samalla muutakin rompetta.

Re: Kawasaki Kx

6.9.2012 18:53

Huomattavasti halvemmalla pääsee kun keskittää ostokset paikalliseen liikkeeseen ja lopettaa näiden 24mx:ien tukemisen. Ne liikkeet kuitenkin ostaa sponsoritilaa kerhoilta, tapahtumilta ym. ja tukee lajia.