Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.10.2009 19:03

Jääratapiikit jääradalle niin rupee pitoja löytyy! Kattele vaikka nää sivustot:

www.kisarengas.fi
www.satapiikki.fi
www.motorengas.fi

28.10.2009 20:03

Ne jääpiikit ei sitte kestä ajoa muualla ku jäällä. ;)

28.10.2009 20:27

Kyllä mä sen tiedänkin. On mulla jo yhdet 19/16 enskapiikit merkkiä cheng ching oon ajanu niillä yhden talven (honda crf 100f:äffällä) Ja hyvä pito oli. En oo sitten näillä 85 koittanu et mitenkä onnistuu enskapiikeillä tollasella 85 ajo et onko kuinka hyvä pito?

28.10.2009 22:06

tuli kesällä koitettua pari sarjaa shinko?? merkkisiä laguja hinta n.100e sarja mallia en muista mut holeshot luki ainaki kylessä =DDD hiekka mallia kuitenkin. eka takanen kesti alkuun tosi hyvin ihmettelin et eihän tää kulu kulumallakaan kunnes jossain reippaan viiden tunnin kieppeillä yhen ajokerran aikana "räjähti" koko nakki eli lähti ainaki 10 nappulaa :S! ihan juurineen siis kun ainakin misukasta mulla on lähteny nappuloista yleensä kulmat tai puolikas nappula käveleen. Seuraava takanen alko antautua jo eka kerralla! muutama nappula per reissu eli se oli jo iha roskis kamaa 5h kohalla! (jos edes niin kauaa ajoin koko renkaalla) enemmän oli siis monttuja renkaassa ku nappuloita eli nuiden kahden renkaan perusteella vois sanoo et laatu vaihtelee ja joka tapauksessa kuluu nopeasti loppuun. uutena pito on minun mielestä jopa sairaanloinen tai ainakin muihin mun ajamiin merkkeihin verrattuna mutta tätä lystiähän ei piisaa kuin 1-2h kuten ei kyllä millään muullakaan renkaalla.. 2h jälkeenhän se on kaikista paraspito pois..
no nuo kaksi nakkia sain suurena yllätyksenä takuusta uudet : ) eli nyt on ensi kesäksi vielä 2 shinkoa ajettavana! etunen pitää pehmeällä hyvin kovalla ei niinkään hiekkakumi kun on ja kuluminen mielestäni normaalia.

28.10.2009 22:53

Kummat enskapiikit on paremmat Kings vai Metzeler? Kun niillä ei juuri hintaeroo oo satapiikissä.

28.10.2009 23:15

No älä ainakana Metzeleriä osta, jos rengaskoko on normaali aikuisten niin Kings on ihan kohtuullisen kestävä aihio.

Renkaat

29.10.2009 10:17

Mun mielestä metzeler on parempi. mm. samuli aro, juha salminen, Johny aubert, Mika ahola, petteri silvan ja muut hyvät kuskit käyttävät metzeleriä ja ruotsin enduro kilpailussa samuli aro totesi todella hyviksi nuo metzelerin nastarenkaat, mut rippuu toki et jos jotkut halvat metzelerit on niiin niistä en sitten osaa mennä sanomaan.

29.10.2009 10:46

WP Jousi kirjoitti:Mun mielestä metzeler on parempi. mm. samuli aro, juha salminen, Johny aubert, Mika ahola, petteri silvan ja muut hyvät kuskit käyttävät metzeleriä ja ruotsin enduro kilpailussa samuli aro totesi todella hyviksi nuo metzelerin nastarenkaat, mut rippuu toki et jos jotkut halvat metzelerit on niiin niistä en sitten osaa mennä sanomaan.


Just joo ja jälleen oma kokemus pelissä. Se millä ammattilaiset ajaa ei paljon normaalia harrastajaa lohduta. En tiedä enduron rengas sääntöä, mutta liekö siellä se kesto kovinkaan kriittinen asia, jos uutta voi laittaa alle joka huollossa. Tärkeintä ammattilaisille lienee se hyvä pito. Toinen asia mikä vaikuttaa on, että noilla kavereilla saatetaan ne rungotkin valita melko tarkkaan ja nastoitus ym. on testattu todella huolella. Nämä siis mun omia mielipiteitä ja arvailua.

Tärkein asia mikä tuossa SMK:n kommentissa tuli jo esiin harrastajan näkökulmasta on "Kings on ihan kohtuullisen kestävä aihio".

29.10.2009 21:15

Enskassa sa vaihtaa joka huollossa uudet renkaat ja niin ne MM:ssä tekeekin. Lisäksi niiden on pakko ajaa sillä merkillä millä käsketään ja kyllähän nyt mikä vaan nastanakki yhden tunnin kestää pelimiehelläkin. Metzeleristä ei harrastajalle tule kuin harmaita hiuksia, nappula ei kestä -> nastat lähtee juurineen repien vielä nappulankin siihen kuntoon ettei tilalle saa uuttakaan nastaa enää.

Jos nyt lähdetään siitä, että pyritään mahdollisimman pieneen määrään euroja/harrastustunti, aloitetaan rajaamalla rungot vain hyviin aihioihin, nastoittajat vain varmasti hyviin valittujen runkojen kohdalla ainakin, sekä menetelmät ja emmeet vain parhaisiin mahdollisiin. Jos taas lähdetään siitä, että mahdollisimman pienellä budjetilla hankitaan renkaat, ei ole varaa paljon kestoikää miettiä.

29.10.2009 22:59

Mitäs mieltä ootte noista välikelin enska nastoista? Kestääkö hyvin ja millasta pitoo on talvella kun on aika hintavia kunnon nasta renkaat harrastelijalle.

29.10.2009 23:07

Ite en oo ees löytäny mistään myytävän välikelin nastoja huom. ei piikkirenkaita.. Itelle menee noi trelleborgit alle talvella harrastekäyttöön, saa nähä kui hyvin ajaa asiansa :)

29.10.2009 23:12

Välikelin nastarenkaita myy ainakin Satapiikki ja Kisarengas.

29.10.2009 23:14

Ne ns. välikelin nastarenkaat kestää, mitkä on tehty pienemmällä nastalla (esim. 15mm) harvaan, mutta ne mitkä on isolla nastalla harvaan, ei kestä. Pikkunastanen ei pidä talvella lumessa juuri nastatonta enempää, normaali kisanastalla taas vähän liposta kivikossa.

29.10.2009 23:19

Eli mun ei kannata ostaa noita välikelin nastoja, kun ajaisin enskaa suurimman osan ajostani? vain siottaa vaan kunnon nastoihin ja SMK suosittelee??

29.10.2009 23:27

Mitkäs teijjä mielestä kohtuu halvoista renkaista hyvät? enskapiikkejä siis tarkotan.