Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.10.2009 0:04

meikä kannataa trelleä!
pito on krossiin helvetin hyvä ja jäälle muihin enskanastoihin verrattuna helvetin hyvä etenki siinä enempi nastasessa etusessa. "kestää kestää ja kestää" : )

30.10.2009 23:05

.jpg kirjoitti:Eli mun ei kannata ostaa noita välikelin nastoja, kun ajaisin enskaa suurimman osan ajostani? vain siottaa vaan kunnon nastoihin ja SMK suosittelee??


No ei.
Suosittelen tietty, että otat 600e rahaa mukaan ja tuut hakeen markkinoiden kestävimmän enskaan nastotetun sarjan ja markkinoiden paksuimmat sisägummit :D

Mut jos ihan omaan pussiin vetämättä sanon niin T-444 on eteen SE kaikkein kestävin rengas, 244 taakse, myös 454 ok. 434:sta ei kannata enskaan ottaa eteen, hyi kamala mikä nakki ajaa mettässä. Kaikkien hyvien nastottajien renkaita voi harkita. Jos halua parhaan pidon ja ajomukavuuden, ottaa AC-10:t, näissä Motorengas on selkee kingi. Itselleni tulee eteen se 262-nastanen, jotta kestää kunnolla tän talven ja seuraavaa alkuun, taakse 279-nastanen, koska se kestää tämmösen kevyen paketin alla ainakin kahden etusen verran ja pitää harvempana kuitenkin paremmin kuin 315-nastanen.

31.10.2009 11:27

SMK) kirjoitti:
.jpg kirjoitti:Eli mun ei kannata ostaa noita välikelin nastoja, kun ajaisin enskaa suurimman osan ajostani? vain siottaa vaan kunnon nastoihin ja SMK suosittelee??


No ei.
Suosittelen tietty, että otat 600e rahaa mukaan ja tuut hakeen markkinoiden kestävimmän enskaan nastotetun sarjan ja markkinoiden paksuimmat sisägummit :D

Mut jos ihan omaan pussiin vetämättä sanon niin T-444 on eteen SE kaikkein kestävin rengas, 244 taakse, myös 454 ok. 434:sta ei kannata enskaan ottaa eteen, hyi kamala mikä nakki ajaa mettässä. Kaikkien hyvien nastottajien renkaita voi harkita. Jos halua parhaan pidon ja ajomukavuuden, ottaa AC-10:t, näissä Motorengas on selkee kingi. Itselleni tulee eteen se 262-nastanen, jotta kestää kunnolla tän talven ja seuraavaa alkuun, taakse 279-nastanen, koska se kestää tämmösen kevyen paketin alla ainakin kahden etusen verran ja pitää harvempana kuitenkin paremmin kuin 315-nastanen.


SMK kerros mitkä sisuskumit suosittelet enskojen sisään itteä kiinnostais ku oisin semmosii hommaamassa :) Ja paljo hintaa suunnillee.

31.10.2009 18:18

Noi Vee Rubber'n norsunnahat on ainakin vielä paksummat kuin Misukan, mutta itse en niillä kyllä viitsi ajaa. Sitä virkaa hoiti Päitsille lähtiessä saman merkin pykälää ohkasemmat, suunnilleen misukan paksuimpien paksuset ja sen jälkeen Cheng Shin'n paksuimmat = vielä noistakin ohkasemmat, muttei mitkään Mitroc't sentään. Mulla ei tule juuri rengasrikkoja, näin kevyen kuskin alla saa mpon kivikostakin ajamalla pois ilman vanteen lommoja, eikä tarvi teettää rengastöitä toisilla, niin en viitti millään möykyillä ajella. Jos nää asiat on just päin vaston, kannattaakin ottaa noi fillarin päälirenkaitakin paksummat nahat sinne ja niitä tuskin saisi rengasraudoillakaan rikottua.

31.10.2009 19:03

Ite ajan vee rubbereilla, noilla paksuimmilla. Toiminu hyvin kyllä ja tosiaan aika hyvin saa sorkkia niitä, jos aikoo raudoilla reijjän saaha.

2.11.2009 14:42

SMK) kirjoitti:Noi Vee Rubber'n norsunnahat on ainakin vielä paksummat kuin Misukan, mutta itse en niillä kyllä viitsi ajaa. Sitä virkaa hoiti Päitsille lähtiessä saman merkin pykälää ohkasemmat, suunnilleen misukan paksuimpien paksuset ja sen jälkeen Cheng Shin'n paksuimmat = vielä noistakin ohkasemmat, muttei mitkään Mitroc't sentään. Mulla ei tule juuri rengasrikkoja, näin kevyen kuskin alla saa mpon kivikostakin ajamalla pois ilman vanteen lommoja, eikä tarvi teettää rengastöitä toisilla, niin en viitti millään möykyillä ajella. Jos nää asiat on just päin vaston, kannattaakin ottaa noi fillarin päälirenkaitakin paksummat nahat sinne ja niitä tuskin saisi rengasraudoillakaan rikottua.


Pitääpi käydä katsomassa kyiseisiä merkkejä ;)

Kisarenkaat kingsit

14.11.2009 18:56

Onko noi kisarenkaat kingsit hyviä hinta- ja laatu-suhteeltaan?

Piikit

14.11.2009 18:57

Niin ja kysymyksessähän on piikkirenkaat

14.11.2009 19:28

Kingsit vähän sattumankauppaa, toisinaan kestävät hemmetin hyvin, toisinaan taas aika huonosti...ittellä ei valittamista mutta trellikoita suosisin jos ajaisin

Paksuista sisäkumeista kokeilin kerran kingssei ja olivat aivan kuraa, venttiilit repeili irti jne.. Siksi suosinkin soluja kesät talvet! Ei tarvi pelätä rengasrikkoja kisoissa ja voi huoletta päästää mistä huvittaa:) Tietty tällanen harrastelija ei edes huomannut "eroa" ilmakumien ja solujen välillä, muutakuin ilmakumit hajoili useammin;)

14.11.2009 20:13

Minulla ei ainakaan ole mitään valittamista kisarenkaan nastoittamista Kingsseistä. Mielestäni kingsin piikkirenkaat on erittäin hyvä vaihtoehto hinta/laatusuhteeltaan harrastelijalle. Tälläkin hetkellä löytyy omasta pyörästä Kingsin piikkirengas takaa.

Piiikit

15.11.2009 11:20

Itselläni on kotaris cheng ching piikit. Oon ajanu niillä viime talven tolla ex hondalla ja ei lähteny yhtään piikkiä mut vähä takarengas kulu se kumi pikkusen.

metzeler mc5

23.11.2009 15:04

hei mitenköhän toi metzeler mc5 kestää piikki rengas kyseessä?

23.11.2009 22:33

Eetu, mulla kävi samoin 70/100-19" paksun Kingsin kanssa. Enpä muista mistä sen ostin, mutta myyjä väitti koskevan vaan tota kokoo. Epäilinkin vähän jo silloin / en ole niitä ostanut toiste.
Sitä en kyllä ymmärrä miten et huomaa eroa. Etenkin pakkasella, kun ne solut on ihan hirveet pompulat alla, sielä sen raskassoutusuuden päälle mitä ne jo kesällä tekee ilman nastojen painoo. Mä en tykkää edes noista paksuista sisärenkaista, tosin painoerohan ei soluun nähden ole enää iso. Ja tää tuskin mitenkään liittyy vauhtiin, jo ekana harrastukseni keväänä huomasin kuinka höyhenenkeveeks mopo muuttu kun pääs nastoista eroon (ja vauhtiakin tuli parissa viikosa 20% lisää / jakso ajaa koko lenkin selkeesti kovemmalla tempolla). Syksyllä sitä ei silloin niinkään huomannu, mutta mitä enempi ajokokemusta on tullu, sitä herkemmin huomaa pienetkin erot, kaikessa.

23.11.2009 22:51

Onkos kellään kokemusta noista NueTechin Tublisseistä? Sehän on vähän niinkun tubelessin ja sisärenkaallisen väliltä. Ainakin painossa ois hurja ero noihin norsunnahkoihin verrattuna. Hiukan kyllä epäilyttää toi tiiveys pakkaskeleillä...
Viimeksi muokannut hp199 päivämäärä 24.11.2009 1:08, muokattu yhteensä 1 kerran

23.11.2009 23:10

Mä olisin valmis koittaan melkeen mitä vaan päästäkseni painosta ja rengasrikon vaarasta samalla kertaa. Nyt mulla on ohkanen sisägummi edessä ja 237ml "limaa" sisällä, jos toimii niinku litkut filalreissa parhaimmillaan, ni noilla mennään. Tai sit koitan fillarityyliin tubeless-vannetta ja normirengasta saada pitään trialin vannenauhalla ja tolla limalla, ilman sisärengasta!