Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

19.2.2013 19:45

Mä en yleensä lue offroadprota kun Twmx:n saa samaan rahaan. Sieltä muistelen lukeneeni sitä testiä, saatto olla RacerX tai MXA:kin. Offroadpron testejä mä en oo ikinä ymmärtänyt, mm. pyörän kääntäminen kallistamalla tai pyörän kääntäminen tangosta kääntämällä on sellanen hämärä jako. Se pyörähän kyllä kallistuu kun stongasta kääntää, painonsiirrosta riippuu kumpaan suuntaan.

Kotareista oon samoilla linjoilla vaikken pyöristä muuten tykkää, menee raakana sisään helposti ja tuntuma on todella täsmällinen. Se on kun eri maailmasta verrattuna japsilaatikkoihin. Rattaisiin en ota kantaa kun en oo kotaria ikinä avannut.

Re: Pyörän Valinta

20.2.2013 0:56

ei kyllä itsellä ole silmään pistänyt rattaiden virheet kotareissa, ainoa minkä olen huomannut niin japseissa kytkentöjen kulmat kuluu nopeasti, kun taas kotareissa menee viistoksi koko kytkentähammas. ei tosin ikinä niin että olisi alkanut vaikuttamaan päälle menoon.

ehkä enemmän jäänyt ktmmästä mieleen sisuskalujen siisteys. Japseissakin alkaa kyllä jo uudemmissa olemaan nättiä jälkeä. 90-luvun pyörissä ainakin tuntui laatu olevan vähän rujoa koneen sisällä, tosin sen ikäistä kotaria ei ole tullukkaan avattua, ettei voi suoraan verrata.

Re: Pyörän Valinta

20.2.2013 9:55

Joo..Offroadpron koeajot parhaimmillaankin keskinkertaisia, lehden taso samalla linjalla. MXA:n pyörä ja testiraportit lehtien parhaimmistoa - joskin nekin lievästi asenteellisia :)

Re: Pyörän Valinta

20.2.2013 10:19

OP:n testit on aika perseestä suoraan sanottuna.
Ensin vähä mainitaan jotakin pientä sitä ja tätä, mutta yhteenvedossa ei pahaa sanaa, vain ympäripyöreitä kehuja.
Taktiikkahan on sinänsä ihan toimiva ettei haukuta pyöriä
niin niitä saadaan vielä ensi vuonnakin testiin.
Dirt Rider ainakin tuntuu olevan täysin samanlainen.
MXA:n testit on kyllä kärkkäitä ja palaute on kyllä niin suoraa kun vain voi olla, joskus jopa hieman liiankin kärkästä, mutta jos pitäisi valita kaikista jenkkien/euroopan/suomen MX-lehdistä niin kyllä se MXA on ihan ehdoton suosikki!

Re: Pyörän Valinta

26.3.2013 23:44

Nyt on itellä pyörän vaihto edessä ja GasGasia olen jonnin verran katellut, halvalla saa jo kohtuu hyviä. Se noissa ihmetyttää kun puhutaan 2002-2009 vuoden pyöristä, että minä vuonna tuli nuo uudemman malliset katteet? Ja tietääköhän joku jonkun sivuston tjms. mistä saa runkonumeron perusteella katottua tuon tarkan vuosimallin??? Maahantuojalta varmaan, mutta onko jotain nettisivua niinkun ainakin hondalla oli.

Re: Pyörän Valinta

1.4.2013 23:36

Terve! Mulla on tässä kesällä piikin hankinta edessä, ja päätin aloittaa enduron/krossin ajon. Mihkään kotariin ei ole varaa, niin mietin että mikä sopisi lajiin, silleen harrastelija tasolle. Ikinä en aio kilpailuihin mennä, että ihan hupikäyttöön tulee. Olen miettinyt näitä wanhoja (-90->) Kawasakeja, ne ois ainakin halpoja kaataa. Silleen että muuten olisi supermotot, mutta kun radalle/metälle lähtee niin krossirenkaat alle. Pyörähän pitää saada kilpiin, että sen verran rajataan vaihtoehtoja.

Re: Pyörän Valinta

2.4.2013 2:33

Paska on tilanne sillä noi 90 luvun kasawiat ja vastaavat todennäkösesti tuottaa sulle pidemmän päälle ellei jopa välittömästi vähän enemmän kuluja kuin mitä astetta parempi pyörä.
No ei ehkä muuten, mutta pahinta noissa on se että kun jotain yrität tehdä, huomaat että kaikki pultinkannat on nysvätty pyöreiksi tai kierteet mulkattu, johdot tehty 10 kertaa uusiksi eri väreillä ja teipattu yhteen, sekä yleensä kaikki jonka kuuluu olla tiivistä vuotaa, eikä niissä enää riitä pelkkä tiivisteen vaihto kun tiivistepintakin on kolhittu pilalle.
Tässä vain murto osa mahdollisista ongelmista ja tarkoitukseni ei ole pelotella vaan pyrin kertomaan harrastuksen realiteetit. Näitä on nähty kaveripiirissä useamman kerran.

Jos nyt ihan pakko on niinkuin varmaan on, suosittelisin ehkäpä jotain 2000 luvun wre hussea, ei enää kauheita maksa, tai miksei vaikka yamaha dt, saattaa olla hyviäkin myynnissä. Ihan yhtälailla noissakin voi niitä vikoja tosin olla. Ongelmana on että noista ns kisapyöristä pyydetään aivan liikaa sen perusteella että ne on kilvissä. Nelareista taas ei suoraan sanoen ole enska/crossi harrastukseen juurikaan iloa.

Re: Pyörän Valinta

2.4.2013 6:22

bjusmsix kirjoitti:Terve! Mulla on tässä kesällä piikin hankinta edessä, ja päätin aloittaa enduron/krossin ajon. Mihkään kotariin ei ole varaa, niin mietin että mikä sopisi lajiin, silleen harrastelija tasolle. Ikinä en aio kilpailuihin mennä, että ihan hupikäyttöön tulee. Olen miettinyt näitä wanhoja (-90->) Kawasakeja, ne ois ainakin halpoja kaataa. Silleen että muuten olisi supermotot, mutta kun radalle/metälle lähtee niin krossirenkaat alle. Pyörähän pitää saada kilpiin, että sen verran rajataan vaihtoehtoja.
pakko sanoa OMAmielipide että noi ns.kisacrossit/enskat ei kuulu kadulle. Osta vaikka sitten joku dt tai vastaava kadulle ja katsele metsä/rata pyörä erikseen ja tulee vielä luultavasti halvemmaksi

Re: Pyörän Valinta

2.4.2013 12:40

Vai hussen wre tai dt. Onhan nekin hyviä vaihtoehtoja. En muuten tullu ajatelleeksi noita ongelmia mihin wanhoissa törmää. Kahta pyörää en hommaa siksi, että sen hintalapun lisäksi on kuljettaminen ajopaikalle ongelma. Eli siis tiivistettynä useimmat enduromalliset pyörät kuten dt sopii kevyeen harrastamiseen, mutta vanhaa pyörää ostaessa pitää käydä pärrä tosi hyvin läpi ettei ole em ongelmia?

Re: Pyörän Valinta

2.4.2013 14:42

Mun mielestä sillä nyt ei oo mitään väliä ajaako joku 25 vai 35hp kakstahtiendurolla kadulla, joten "kisaenska"vihaajat voi vetäytyä koloihinsa parantamaan maailmaa ;)
Hussea suosittelisin siksi että on reilusti lähimpänä oikeaa pyörää näistä vaihtoehdoista ja harrastelijalle turhat osat kuten alumiininen takahäkki ja swingi sekä liika teho on karsittu pois joka näkyy hinnassa ja pidemmissä huoltoväleissä. Kokemuksesta sanon että alusta on aivan liian hieno pelkkään katukäyttöön ja pyörä tuntuu jalkojen välissä ihan siltä kuin enduron kuuluukin, yamaha dt taas tuntuu kuin sohvalla istuis sekä runkogeometrian että iskareiden kannalta, edustaa suunnittelultaan vanhempaa sukupolvea. Mutta yksilöstä se on paljon kiinni mitä joudut tekemään joten valitse huolella, yleensä mahdollisimman orkkis kuntonen peli on hyvä valinta.
Ite aikanaan kävin rohkeasti kattomassa nettimoton halvimman vm2006 sms hussen joka oli yltä päältä harmaan katupölyn peitossa, vasen etumuovi puuttui jne. Myyntikuvissa näytti aivan pommilta. Ruman ulkokuoren alta paljastui lähes uusi pyörä kun sen kunnolla pesi, ja sillä ajelin kevariajat ilman mitään isompia ongelmia.

Re: Pyörän Valinta

2.4.2013 16:36

Onko raadilla mielipiteitä kxf450 2011. Kellään ko. pyörää taikka kuullu juttua? Mulla on saman vuotinen 250.. Mahtaakohan olla samantuntunen peli? :s

Re: Pyörän Valinta

3.4.2013 17:01

Mulla -10 mallin 450. 11 mallissa on ainakin pehmeempi tehokartta, mut käytännös tietääkseni melko sama pyörä. Tehoa riittää ja koneet on ollu tosi luotettavia.

Re: Pyörän Valinta

4.4.2013 8:02

millainen pyörä on yamaha yz125 -01? kokemuksia ja millainen homma on korjata jämähtänyt kytkin? kytkinlevyt uusiksi? auttakaa tietämätöntä :lol:

Re: Pyörän Valinta

4.4.2013 8:31

Se kytkin vois alkaa pelaamaan kun lämmität koneen, huom vois :D ja sitte öljyt vaihtaisin heti

Re: Pyörän Valinta

4.4.2013 8:40

eli ei sen pahempaa? pääsee ehkä helpolla :D