Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

10.2.2013 1:57

Nyt tarvittas kokemuksia honda crf x 250 mallista !

Re: Pyörän Valinta

12.2.2013 19:18

http://www.nettimoto.com/honda/cr/1449942 mitä pojjat sannoo käynkö hakkee poisa? :D

Re: Pyörän Valinta

12.2.2013 22:37

Eiks toi oo ylihinnoteltu? Tai siis esim. 2006 pyörän saa kun laittaa pari satkua lisää.

Re: Pyörän Valinta

13.2.2013 20:00

No tinkitinki, tosta öljyropusta voi hyvin tinkiä ko kierteet kummiski paskottu :D 1900€ vaikka tarjois ko käy kattoo

Re: Pyörän Valinta

13.2.2013 21:41

eipä kyllä oikeastaan kannata tuota ainakaa ostaa. jos öljy ropusta on kierteet paskana niin luultavasti koko pyörä on täysi pommi. Varsinkin kun ei kerran ole edes vaivautunut korjaamaan ja aivan varmaan muitakin kierteitä paskana.

Re: Pyörän Valinta

13.2.2013 22:16

....
Viimeksi muokannut EDU96E päivämäärä 2.3.2013 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Pyörän Valinta

17.2.2013 20:24

Nyt olen ensinnäkin täältä, sekä ulkomailtakin kuullut paljon juttua rm suzukin vaihteiston huonosta kestävyydestä.
Mikä niissä tarkalleen ottaen hajoaa tai aiheuttaa ongelmia? Entä minkälaisella käytöllä pelit on olleet?
Koskeeko tää vain piikkejä vai onko puolikkaissa myös samaa ongelmaa?
Vahvasti näkyy olevan noita suzukeja myynnissä joten harmittas jättää väliin mahdollisesti hyvä yksilö sen takia.

Re: Pyörän Valinta

17.2.2013 20:45

Tässä taloudessa menossa 12 suzuki rossipyörä ja näistä löytyy kaikkea koko luokkaa ja ei vielä ensimmäistäkään laatikkoa ei ole mennyt rikki. Joten tuota "merkki kohtaista vikaa" en kyllä voi allekkirjoittaa. Kyllä itsekkin on tullut kuultua valittelua että joka vehkeestä laatikot paukkuu mutta aika nettihuuteluiden luokkaan nämä menneet. Ainut pyörä mihin laatikkoon kajottu on ollut k8 125rm 240 tunnin kohalla 2 ja 3 rattaat :lol:

Re: Pyörän Valinta

17.2.2013 21:07

_Jre_ kirjoitti:Nyt olen ensinnäkin täältä, sekä ulkomailtakin kuullut paljon juttua rm suzukin vaihteiston huonosta kestävyydestä.
Mikä niissä tarkalleen ottaen hajoaa tai aiheuttaa ongelmia? Entä minkälaisella käytöllä pelit on olleet?
Koskeeko tää vain piikkejä vai onko puolikkaissa myös samaa ongelmaa?
Vahvasti näkyy olevan noita suzukeja myynnissä joten harmittas jättää väliin mahdollisesti hyvä yksilö sen takia.
ne vaihteiston kytkentähampaat on pehmeät,korjaantuu vaihtamalla se rataspari eikä hajoita mitään. Vaihteet vaan hyppää päältä. Sen takia ei kannata jättää ostamatta

Re: Pyörän Valinta

17.2.2013 23:15

itselläkin kerkesi olla jonkin aikaa 125 rm eikä ollut minkäänlaista ongelmaa ;)

Re: Pyörän Valinta

18.2.2013 21:41

Kuinkas paljon suurinpiirtei tarttee olla mittaa ajajalla että voi siirtyä 85:sta piikkiin ?

Re: Pyörän Valinta

18.2.2013 22:59

mantsapoika kirjoitti:
_Jre_ kirjoitti:Nyt olen ensinnäkin täältä, sekä ulkomailtakin kuullut paljon juttua rm suzukin vaihteiston huonosta kestävyydestä.
Mikä niissä tarkalleen ottaen hajoaa tai aiheuttaa ongelmia? Entä minkälaisella käytöllä pelit on olleet?
Koskeeko tää vain piikkejä vai onko puolikkaissa myös samaa ongelmaa?
Vahvasti näkyy olevan noita suzukeja myynnissä joten harmittas jättää väliin mahdollisesti hyvä yksilö sen takia.
ne vaihteiston kytkentähampaat on pehmeät,korjaantuu vaihtamalla se rataspari eikä hajoita mitään. Vaihteet vaan hyppää päältä. Sen takia ei kannata jättää ostamatta


Niin jos ei vituta se että vaihtaessa hyppää vapaalle ja heittää kovat pannut tai tulee stopparista alas ja rintakehä kolahtaa tankoon ja iskee ilmat pihalle. Ja kyllähän siellä vähän kaikki kuluu kun kytkentähampaat kuluu. Mulle ei ikinä toista suzukia sen laatikon takia tule. Kun uuden pyörän koeajossakin kirjotetaan että vaihteet kytkeytyy huonosti niin nousee karvat pystyyn.

Re: Pyörän Valinta

19.2.2013 0:51

jos kytkennät on kuluneet niin alkaa siirtäjäkin kulumaan nopeasti. saattaa jopa hajottaa koko roskan yhestä välivapaasta. kaikista parhaiten vaihteet tuntuu kytkeytyvän päälle kotareissa.

Re: Pyörän Valinta

19.2.2013 14:47

Kottaraisissa taas paljon valuvikoja rattaissa. Kun jo pelkästään kattoo uutta ratasta niin tekis mieli heittää roska koriin...Tosin se kotarin laatikko toimii suht hienosti ja ei väliä miten niitä vaihteita sisään tyrkkää niin tuppaa päälle menemään.

Ja siitä offroadin testistä en osaa sanoa niistä vaihteiden kytkeytymisestä. Omassa laitteessa huomasin että "raakana" menee vaihteet sisään ihan törkeän hienosti, suorastaan imasee pykälän sisään ilman minkään laista takertelua. Mutta kytkintä käyttäessä saa olla jotenkin ns. tarkempi että vetää kunnolla polkimen ylös.

E.muistu tossa mieleen että noissa vikoissa kaasari pikkunelkuissa tuppas olemaan liian löysä vaihteen siirtäjän jousi, tämä epäiltiin olevan syynä pariin laatikon rikkoutumiseen. Vika loppui vaihtamalla 10E osan...

Re: Pyörän Valinta

19.2.2013 19:19

Juu onhan se yllättäen näin että ajon pitää olla myös hauskaa sen lisäksi että pyörä kestää. Tiedän aikoinaan kiinalaisen omistaneena mitä ajamisesta tulee kun vaihteet ei mene/hyppii pois.
Lisäksi toi lohkojen availu on semmonen homma joka ei oo kyllä suositeltavaa ihan turhan takia, vehkeet pelaat parhaiten uutena kun koneeseen ei vielä ole koskettu.