Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.3.2009 18:03

Kaksitahti 125cc. Merkillä ei sinänsä väliä, tarjonnan mukaan, oli sitten japsi tai euro. Toisaalta tuo koneen luonne ei sovellu crosseissa parhaiten enduroon ja jousituskin on turhan kova. Jos enduron haluat suoraan niin helpoiten saatavilla on ktm exc:tä ja husqvarna wr:ää.

13.3.2009 19:59

Enso kirjoitti:Kaksitahti 125cc. Merkillä ei sinänsä väliä, tarjonnan mukaan, oli sitten japsi tai euro. Toisaalta tuo koneen luonne ei sovellu crosseissa parhaiten enduroon ja jousituskin on turhan kova. Jos enduron haluat suoraan niin helpoiten saatavilla on ktm exc:tä ja husqvarna wr:ää.


ja GasGas EC125

13.3.2009 20:01

Ostakaa --> http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=733473

18.3.2009 23:49

Ostakaa KX poies

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=741841

21.3.2009 21:30

Ei sillä hirveeesti tunnu olevan pyörän koolla väliä kun mm enskan ekana päivänä yleiskilpailun kolme parasta ajoi eri luokissa,kunhan vaan ei ole bemari....

22.3.2009 9:00

lerppa kirjoitti:Ei sillä hirveeesti tunnu olevan pyörän koolla väliä kun mm enskan ekana päivänä yleiskilpailun kolme parasta ajoi eri luokissa,kunhan vaan ei ole bemari....


E1:ssä ahola veivannu jo vuoden pari samalla pelillä. pitäis olla sille säädöissään
E2:ssa Aubertti sai suoraan salmisen vanhan pelin, joten ei pitäs olla ihan paska
E3:ssa IIvana nyt menee vaan muuten kovaa paikoitellen kotikentillään

Kyl Salminen ja muut Bemaristit sieltä vielä tulevat kunhan saavat jalat jne kuntoon

Ja onhan suomella tuo endurolupaus Seistola, ekassa kisassaan sijalle 22!

23.3.2009 1:34

No ei kauhene hyvältä näytä ei. Cervantes otti tulokaskaudellaan yksityiskuskina jo hopeaa ja oli yleisessäkin neljäs, sekä rakensi kotiinsa extreme-esteitä sitä mukaan kun niitä kisoissa tuli. Siitä huolimatta otti 3v. kehittyä voittajavauhtiin. Ellei Masa harjottele myös taitoa ja opettele pitämään ketjut kauempana kivistä, ei menestystä tule koskaan, vaikka olis kuinka nopee. Ja nopee se vissiin on, taidosta vaan puute, kun oli tänään eka EK:lla 4.

Toi bemari kyllä huolestuttaa ja toisaalta pistään miettiin kuin kova kuski se Kirssi oikein onkaan, jos vaikka sais Salmisen viime kauden pyörän alleen. Ei taida bemari olla vielä ihan iskussa, sillä luulis Tarkkalankin jo uuteen peliin tottuneen, eikös se sillä jo 5kk ole ajanu, ammatilaisena? Ja kun seuraavaan viikonloppuun tuskin kerkiää ihmeitä tapahtua, tulee Salmisella aika tiukkaa mestaruuden kanssa, ihan jo mahdollisuuksissakin. Sen verran omaa luokkaansa Aubert näyttäis nyt olevan ettei sitä muutkana pysty haastamaan. Harmi että näin, kaikkinensa. Kyllä Seistolallakin tuli niin paljon turpiin viime kaudella, että olis toivonu parempaa alkua endurouralle.

23.3.2009 14:41

Ei ole mulla mitään Seistolaa vastaa toivottavasti pärjää,mutta se hyvä puoli siinä on et näkee crossaritkin kuinka kova laji toi enska oikein onkaan.Monella tuntuu olevan semmonen mielikuva että jos ei crossissa vauhti riitä niin ajetaan sit enskassa pari maailmanmestaruutta.
Bemarin tilanne on kyllä huolestuttava,ei riittänyt Knightinkaan vauhti ja todellakin Kirssi syöttää Salmisen kans samaa vauhtia että kova sälli.No onneksi Mäkis Tommi näyttää päitsissä miten bemaria viedään...

24.3.2009 10:28

Toivottavasti Salminen ainakin teki sellaisen diilin Bemarin kanssa että takoo siitä hyvät eläkesäästöt olivat tulokset mitä hyvänsä.

25.3.2009 1:45

Kait se eläkerahansa teki jo Jenkkilävuosinaan tai tuskin sen edes tarvii, eiköhän se tuu kelpaa mihin tahansa tiimiin pomoks tai mihkä tahansa koutsiks, jahka ajóura loppuu. Ja tulee se Salmisellakin ikä vastaan, ei varmaan oo motivaatio enää samalla tasolla kuin Aholalla, kun on "muutama" mestaruus jo - eli voittanu kaiken mahdollisen.

Salminen tule kyllä oleen aina mun idoli (mikäli mä sen sanan merkitystä edes tunnen, mut ainakaan ketään muuta missään asiassa koskana en oo samalla alilla arvostanu), koska sen ajotaito on niin omaa luokkaansa. Just kattelin yhtä viime kauden maikkarin kisakoostetta, jossa Aubertti tulee pystöhieronta-asennossa mäkeen ja sit kolme äijää auttaa ylös. Sit tulee Salminen, tapeilta, nappaa reisillä pitoa paremmassa kohtaa ja nyppää kytkimellä mopon eteenpäin loikka seuraavana pitävään kohtaa, jee jee. Vitsi kun joskus ittelläkin olismopo hyppysissä tolleen, kuin hanska!

En tiiä muuten löytyskö vielä google-videoista semmonen Erzberg, missä kirssi vetää Pillarin renkaitten yli HP2:lla. Tais olla kolmas siinä kisassa. On se aika kova jätkä ja ihme kun ei käy voittamassa noista Endurance ja aavikkoralleja.

Samaa mieltä lerpan kans tapauksesta Seistola. Ihan kuin se Pichonin pikku enskailu viime vuonna. Eka päivänä vedettiin ihan täysillä "silmät kii" mut ei se enska sit niin helppoo ollukaan, toka päivänä nippa nappa starttas ja ekan pätkän sijotus tais olla tokavika, kun ei pystyny enää ajaan, et ei se enska sit ihan helppoo ollukaan ;). No ne rossarit pärjää keillä on tohon touhuun lahjoja, kuten Remes, vaikkei ne sen ekat kisat nyt niin mairittelevia ollukaan. Nikkilää kun katteli Himoksella niin siitä ei enskakuskia tulis kyllä ikuna. Taas Pitkähalmeen Jussin puolesta surku et ei ruvennu ajaan enskaa, sillä olis ollu ajotyylin puolesta edellytykset ja selvästi lajoja ajaa vaikeetkin kisat hyvin. Vaan olisko sillä ollu sit syynä esim. isukin jäärä-asenteet ettei koskaan ees koittanu?

25.3.2009 2:03

käytännössä pakkohan se on olla crossi pohja toho enskailuun. ja kö eihä sitä kilpaa saa edes saa ajaako vasta 16v.
mut siitä se salminen on kyllä ihme heppu et pystyy ajaan kovaa sekä crossia et enskaa! kovakaveri..

25.3.2009 9:00

Toi Remeksen lähtökohta oli kuitenkin vähän eri,eikös sen treeneihin kuulunut myös enska jo crossiaikoina,Seistolahan ei omien sanojen mukaan ollut eis lajia käynyt katsomassa.Salmisesta kans samaa mieltä,joskus sen piikkiaikoina jämsän mm kisassa ajo kivikkomäkee kans trial tyylillä kiveltä kivelle ylös missä muut lykkäs pyöriä,teki kyllä vaikutuksen ja kuitenkin pärjää joka lajissa maailman huipuille niin eihän mies voi olla muutakun legenda

Pyörän valinta?

26.3.2009 16:04

Joo itsekkin oon nyt kattellu noita piikkejä lähinnä ja kiinnostais kanssa saada vähän tietoja eri merkkejen eroista?
Hintaa ei sais paljoa yli tonnin olla ja ensipyöräksi on tulossa harrastetasolle.
Kiinnostais ehkä myös 250cc mutta ei oo löytyny oikeen hyvää (ja halpaa).

Menny aikalailla offtopiciks! Että jo vaihdettais takaisin aiheeseen? :paha:

26.3.2009 16:33

Jos pääomaa on tonni ni kannattaa kyllä miettii pariin kertaan kannattaako tähän touhuun ryhtyä.
Tonnilla saa jonkunnäkösen ritsan jonka kestävyys ei oo mitenkää merkkiriippuvaista. Pyörän hinta vaan tuppaa olemaan pelkkä murto-osa kokonaiskustannuksista.

26.3.2009 17:49

No tällasta palautetta odotinkin. Mitä oon tossa katellu noita pyöriä niin tollaseen 1500 rupee saamaan n. 2000 vuosimallin pyöriä joihin on remonttia jonkin verran tehty. Ja joka tapauksessa sen pitää tuohon hintaluokkaan sopia. Hyvä jos muilla on varaa laittaa monta tonnia itse pyörään :D

Eli en ihan tonnia tarkottanu. Ja tuo hinta on tosiaan pyörän hinta, tiedän kyllä että muitakin kustannuksia lajiin kuuluu.
Siispä jos nyt jotakuinkin tuohon hintaluokkaan kuitenkin on pyörä löydyttävä niin mitä porukka suosittelis? Kannattaako esim hyvin pidettyä 90-luvun puolivälin pyörää lähteä katsomaan?

...kylläpä noita vanhempiakin pyöriä tuolla porukka ajaa :s