Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: 4T vs. 2T

7.2.2013 23:56

Itellä oli tuo vanha kotari enska/katukäytössä. Kesälomilla oli välillä smotot alla ja välillä enskat. Ja ikää oli mittarissa 16wee niin pakulla ei radalle päässy. Ajokamat päälle kotona ja siitä radalle. Uus kotari sitte tuli vaan mettäkäyttöön ja kesällä ajelen koulumatkat sillä ku bussilla suoraansanottuna perseestä mennä koulumatkoja. Smototkin myin eilen :)

Re: 4T vs. 2T

8.2.2013 16:17

Tuo on se oikea linja, miten noilla voi kadulla ajaa. Itselläkin tulee samaan käyttöön, kuin Mmakkeella ja tuskin tulee mitään ylimääräisiä kylillä pärräilyjä. Mutta Makkee et kai tosissaan aio enskoilla mennä kouluun? 8o Sitähän joutuu viikottain vaihtamaan uudet kumit alle, jos ei ostele mitään kiinalaisia?

Edit: nyt ois varmaan jo aika jatkaa aiheella? :)

Re: 4T vs. 2T

11.3.2013 23:49

Millaset on tehoerot näiden 300cc 2tahtien (esim. KTM EXC) ja 500cc 4tahtien välillä? Kumpi halvempi huoltaa/ajaa? Entäpä sitte huollontarve? 2-tahti on jo tuttu, joten sen osalta olis helppo valinta...

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 12:59

Teho eroista en osaa sanoa, mutta onko nyt vähän kovat luulot itsestä jos noissa peleissä joutuu tehoja vertailemaan? Mutta sen voin sanoa että toi uusi porkkana exc 500 on varmaa siistein enska pyörä mitä oon ikinä metässä tai spoorissa ajanut :eek:

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 15:23

jos ollaan taas moposta siirtymässä, niin hohoijaa taas pyörävaihtoehtoja.

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 17:40

Lähetäänkö siitä, että montulla on tullu ajeltua 200cc pyörällä, joten olishan se ihan kiva tietääkin jotain ihan oikeaakin tietoa, eikä kuulla pelkkää vittuilua. Mulle varsinki tehot tärkeetä, kun ei jostain syystä iske tollanen n. 35-40 heppanen 200cc..

edit. Niin ja miten niin hohhoijjaa pyörä vaihtoehtoja, jepjep... Voisinpa sanoa, että huoltamisesta on kyllä sen verran kokemusta, että esimerkiksi 2-tahti pyörä kyllä hoituu ihan miten vaan ja kuinka helposti tahansa :s

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 18:14

:lol: :lol: , nyt on astetta kovempi kuski, tai ainakin itseluottamus on kohillaan :D

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 18:29

Kyllä munkin mielestä hyvin voi monttu pärräämisessä olla vaikka nelipuolikas bigbore kitillä eikä tunnu liian tehokkaalta, mutta crossiradalla riittää hyvin vaikka 125cc. :lol:

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 18:32

No itseluottamus on kohillaan, niin ja kadullehan tää on tulossa.... ehkä vittuilu vähenee nyt kun tajuun sen sanoa ?

edit. Joo näköjää tää on vähän väärällä puolella, joten hyväksyn vittuilun :D :lol:

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 18:39

Kadulle nuo molemmat on ihan paskoja. Sitä varten on katupyörät joilla ajelee huoletta ja pitkästi ja kovaa ja tehoa ja kaikkea. Iso 2t katuajoon, ei ole onneksi ikävä niitä aikoja enää itellä.

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 18:59

Eli iso 2t parempi ? Joo siis unohdin vielä mainita että ehkä enemmän tonne stunttipuoleen tulee sitte keskityttyä myöskin :D Vähän nyt jää kyllä kertomatta, mutta mikäs tässä hitaasti hyvä tulee. Joo ja tiedän huollon tarpeen, mut haluun mieluummin huoltaa enemmän ja ottaa enemmän tehoa ku huoltaa vähemmän ja ottaa vähemmän tehoja !

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 19:02

Osta sellanen stunttipyörä millä isotkin pojat ajelee eikä mitään 100kg 60hp vehjettä?

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 19:07

Siis jos mulla vaan olis mahdollisuus korttiuudistuksen myötä, niin ostaisin tottakai sellasen 600cc ninjan, yzärin tms. mutta kun se mahdollisuus multa vietiin....

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 21:47

En voi jatkaa vittuilua kun oon itekin kusessa noiden korttimuutosten kanssa, rahaa menee vaan kokoajan lisää ja Ajovarmalla on monopoli... Mutta samalla kortillahan niitä ajetaan?

Re: 4T vs. 2T

12.3.2013 22:29

OA243 kirjoitti:En voi jatkaa vittuilua kun oon itekin kusessa noiden korttimuutosten kanssa, rahaa menee vaan kokoajan lisää ja Ajovarmalla on monopoli... Mutta samalla kortillahan niitä ajetaan?

Aikakin et näihin saadaan joku tolkku. Itse ainakin ajoin auto/moottoripyöräkortin silloin kun se oli suorastaan halpa ku saippua. :lol: Jos auto kortti ajokoulussa ajettuna maksaa 3000 euroa ni kannattaa jo varmaan ruveta laskee kuinka ison sakon saa jos jää kiinni ainoastaa kortitta ajamisesta, vois niit varmaan jokusen tohon 3000 euroon ottaa, veikkaisin.