Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 19:53

Kotarin manuaalin mukaan kakstahdeissa vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 40h välein...

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 20:58

rossipoika kirjoitti:Kotarin manuaalin mukaan kakstahdeissa vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 40h välein...


Lukeehan siellä että pitää vaihtaa ennen jokaista kilpailua.

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 21:06

Nyt ollaan samoilla linjoilla OA kanssa. Pitkällä juoksulla tulee 4t halvemmaksi koska remontin tarve on huomattavasti harvempaa. 2t männän vaihtovälin voi huoletta kertoa 2:lla nelarissa ja jos mäntä maksaa 200e 4t ja 2t 150 niin siitäkin voi jo vähän laskea. Huom. Aika karkea esimerkki.

Ja juupeli on hyvä esimerkki miksi en osta yleisesti käytettyjä pyöriä... ja mitä tarkoitat että ei kansi kestä yhtäkauan? Onko kansi olevinaan muka joku kulutus osa?

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 21:48

Noo yks ajaa 250 sx-f:llä kisaa ja ne vaihtaa kannen 60h välein, eli harrasteajossa kestää jotain toistasataa tuntia?

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 21:50

Jaa koko kannen??? Eiköhän sillä harrastekäytössä aja jonkun 300-400h.

E: Tajunnukkaan aamuyöstä eksyneeni tähän eipäs juupas aiheeseen...

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 22:56

Ei ihme et 2-t poikien männät on vähän väliä piukassa ku ei nee muista ostaa sitä 2-t öljyä ollenka.

Aika hyviä pelejä nee kotarit jos koko kansi moro 60 tunnissa. kyl mää sen oon tienny et kotarit surkeita on mut et nee olis nois huonoja.

Re: 4T vs. 2T

3.2.2013 23:16

Ihan kummasta tykkää, sanon minä. Mutta tuo "kotarit on surkeita"? Kisamiehet vaihtaa kaikki yliaikaisin ihan "varmuuden vuoksi" ja että saa parhaan suorituskyvyn.

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 2:37

Kyllähän siellä manuaalissa lukee 40h mutta todettu on että 15h jälkeen alkaa jo ainakin 300exc:ssä takkuilemaan loota sen verran että ihan oma mukavuudenhalu viimeistään pistää jo vaihtamaan ne öljyt. Mut ei nyt sentään ihan viiden tunnin välein kannata niitä vaihdella imo.
Kovinkaan moni ei varmaan ole yhtä tyhmä kuin minä ja aja kotarin tuntimittaria yli viidensadan, sitten vasta yrittää myydä sitä. Ja voin sanoa että ploota pelas ihan niinkuin pitääkin vaikka öljyt vaihdettu koko pyörän historian ajan 10-20h välein. ;)

Tää on kyllä aivan mahtava ketju. Mäkin oon ajanu kisaa, nimeltään kerhokisa.

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 10:28

Kun näitä kisakuskit vaihta aosia xh välein keskuteluja lueskelee niin kannattaa muistaa että nuo pyörät saa yleensä paljon enemmän sikaa kuin normi harrastajan pyörä. Aika moni kisakuski vielä lisäksi hienosäätää pyöräänsä, joten sekin vaikuttaa osien kestävyyteen.

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 12:37

Vähän menee esson baari puheiks. itellä tunteja 260 ja konetta ei ole edes avattu. kaikki alkuperäistä ja kisaakin tulee b-luokassa väännettyä. yhdestäkään pyörästä ei ole jouduttu kantta vaihtamaan. oli sitten 2-t tai 4-t. Venttiilit kun muistaa säätää niin pärjää jo aika pitkälle. Tulee harrastuksesta turhan kallis jos alkaa noita osia ihan jatkuvalla syötöllä turhaan vaihtamaan :D

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 13:01

itellä nyt mittarissa 80h konerempan jälkeen, ja selvästi puristukset pudonnu (2t). Pitää jokupäivä tilata uusi mäntä ja laitella kiinni, ei kehtaa enää tolla männällä ajaa jos vaikka helman tiputtaa :/

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 15:04

80h on ihan järkyttävä ajomäärä männälle puolikkaassa koneessa, joten ei mikään ihme, että on puristukset hävinny.

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 17:40

Pattes798 kirjoitti:80h on ihan järkyttävä ajomäärä männälle puolikkaassa koneessa, joten ei mikään ihme, että on puristukset hävinny.
riippuu taas sitä että mitä ja miten ajetaan. Tiedän yhden 250 rm suzukin millä enska käytössä ajettiin männällä 180h,mikä on kyllä jo hullua mutta silti kesti sen

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 18:03

Tiedän piikkisen kotarin jolla katuajossa 200h männällä.

Re: 4T vs. 2T

4.2.2013 21:16

mantsapoika kirjoitti:
Pattes798 kirjoitti:80h on ihan järkyttävä ajomäärä männälle puolikkaassa koneessa, joten ei mikään ihme, että on puristukset hävinny.
riippuu taas sitä että mitä ja miten ajetaan. Tiedän yhden 250 rm suzukin millä enska käytössä ajettiin männällä 180h,mikä on kyllä jo hullua mutta silti kesti sen


Pointti ei yleensäkkään ole kuinka kauan kestää vaan kuinka kauan puristuksia löytyy.
Mmakkee kirjoitti:Tiedän piikkisen kotarin jolla katuajossa 200h männällä.

Katu ajo on katuajoa ja pitäisi kaikki ns.kilpapyörät kieltää lailla tuolla kadulla...