Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

20.1.2009 19:49

20hp jonnekki hiekka radalle.. hyi vittu ku on kamala ajatus

20.1.2009 23:34

[quote="Toni ITervetuloa testaamaan ja tekemään hintalaatusuhde vertailua ;)

anteeksi OT.....[/quote]
kyllä mä tyyypit ihan mielenkiinnosta haluun kun tollaiseen törmään! Ties vaikka olis ihan käypä peli... Hyvä vaihtoehto varmaan monelle joka haluu ajaa ja harrastaa, mut syödä muutakin, kun näkkärii ja torstaisin rokkaa!!

21.1.2009 1:14

zeby kirjoitti:Onko isokin ero tolla bigbore kitillä, onko hintansa veronen ?

On kyllä selkee ero ja omasta mielestäni hintansa väärti! :D

21.1.2009 8:18

Peltsi990 kirjoitti:Rupee pikkuhiljaa menee yli tää Tonin mainostaminen lähes jokasessa topicissa :s

Buhaaa.... Hyvä että meidän kiinapeli aiheuttaa tunteita niinkuin 4T ja 2T vertailu :lol: :lol: Täytyy myöntää että meni vähän mainostamisen puolelle, kun siitä kysyttiin.

Tosimiehet eivät aja alle 700cc ja alle 70hp crosseilla oli ne sitten 2T tai 4T. Sitä pienemmät on mopoja!!!! Pitäsköhän haalia 700cc ATK Intimidator maahantuonti oikeudet......Suomessa ainakin tuntuisi olevan ostajakuntaa :lol: :lol: :lol: :lol:

Mutta nyt takaisin aiheeseen.

21.1.2009 9:27

pecu_83 kirjoitti:
zeby kirjoitti:Onko isokin ero tolla bigbore kitillä, onko hintansa veronen ?

On kyllä selkee ero ja omasta mielestäni hintansa väärti! :D


En menis moiseen rahoja laittamaan ellei vanha sylinteri ole entinen. Samalla rahalla kansi pajalle ja lisäksi esim. JD:n sytkä ja säätö perään. Ajettavuus sekä kaasunvaste paranee selvästi. Ite kyllä jättäsin pelin vakioksi, jos käyttö olisi pelkkää crossin ajoa.

22.1.2009 1:21

Mikes kirjoitti:
pecu_83 kirjoitti:
zeby kirjoitti:Onko isokin ero tolla bigbore kitillä, onko hintansa veronen ?

On kyllä selkee ero ja omasta mielestäni hintansa väärti! :D


En menis moiseen rahoja laittamaan ellei vanha sylinteri ole entinen. Samalla rahalla kansi pajalle ja lisäksi esim. JD:n sytkä ja säätö perään. Ajettavuus sekä kaasunvaste paranee selvästi. Ite kyllä jättäsin pelin vakioksi, jos käyttö olisi pelkkää crossin ajoa.

en mä ainakaan lisää tehoa tai vääntöä kaipaa! nyt jo tuntuu et veri pakenee päästä, kun kaasukahvaa kääntää!! ennemmin kyl rahat laittaisin pyörän muiden ajo-ominaisuuksien parantamiseen\kestävyyden parantamiseen.

20.2.2009 16:16

Mielestäni tälläisessä rauhallisessa enskailussa nelari vie voiton. 2t:tä pitää koko ajan ajaa "täysillä" että saa pidettyä kierrokset oikealla alueella. nelarissa saa väännöllä pompottaa menemään, eli vaihteella on huomattavasti pienempi merkitys kuin 2t:s.
väittäisin myös että nelari on PALJON kuluttaja ystävällisempi. oma 400 kotka vie bensaa n.½ siitä mitä edellinen 250 2t exc vei. Koneremppaa pitäisi muka tehdä nelariin n 80-100h välein viimeistään, mutta ajokaverini on nyt päästellyt 360h vakio männällä eikä oireile juurikaan määnän vaihdon merkeistä.
kaiken kaikkiaan makuasia sanoi koira kun pallejansa nuoli.

20.2.2009 17:46

Se konerempan tarve on ihan ajotyylistä kiinni, mutta tolla 360h samalla männällä alkaa oleen jo varmasti sitä mummojen jahtaamis vauhtia.

20.2.2009 18:02

Melko hyvin jos 360h päästelty yhellä männällä :lol:


Oli muuten musti joka muniansa nuoli... ;)

20.2.2009 18:25

Eipä siihen 360h tarvita kuin perus enduro ajoa. hän ajaa kyllä yleensä aina isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. ei kisaa eikä teillä revittämistä.

20.2.2009 20:08

Mää oon just tätä miettiny paljon. Miten voi olla mahollista, että 4t tulis kalliimaksi hyvin lepposella ajolla mettäteillä ja pelloilla/ojissa ajamisella vrt. 2t? Kun juuri vajaatahtista joutuu kierrättämään koko ajan että "liikkuu" eteenpäin, niin nelari menee huomattavasti vähemmillä kierroksilla. Sillon ymmärtää nelarin kalleuden jos ajetaan radalla ja kilpaa missä mennään täysiä koko ajan -> nelarissa paljon liikkuvia osia -> paljon kulutus osaa... Mutta eikö tuollasella nelarilla sitten muka ajele parisataa tuntia ilman remppaa? (Ja nyt puhutaan ajoa radan ulkopuolella...)

Ja sitten se öljyjen vaihto... Mikä sitä öljyä oikeen kuluttaa? Kun eihän missään esim. kyykyssäkään tartte noin usein öljyjä vaihtaa? Vai onko se vaan se öljyn pieni määrä, että se kuluu sen takia suhteellisen äkkiä? Valaiskaa ny ihmeessä... :|

20.2.2009 20:19

Kylläkai se edelleen riippuu ajosta ja huollosta mikä tulee kalliiksi ja mikä vielä kalliimmaksi.Iso nelari metsässä hyvällä hoidolla kestää kyllä kauan mutta joku pikkunelari hiekkalaarissa taas sitten ei.Siinä vaiheessa ne suurimmat hintaerot tulee jos nelarista sattuu pannu leviään.Että mitä opimme tästä...ei kannattais meidän köyhien vaivautua

20.2.2009 20:20

kummeli II kirjoitti:Ja sitten se öljyjen vaihto... Mikä sitä öljyä oikeen kuluttaa? Kun eihän missään esim. kyykyssäkään tartte noin usein öljyjä vaihtaa? Vai onko se vaan se öljyn pieni määrä, että se kuluu sen takia suhteellisen äkkiä? Valaiskaa ny ihmeessä... :|


Pahemmin en moottoritekniikasta tiiä, mutte eikös ne pienet metalli-hiukkaset jotka siihen öljyyn tarttuu niin sitävarten ne mustuu ja pitää vaihtaa.

20.2.2009 21:34

öljy muuttuu mustaksi kun se lämpenee tarpeeksi ja menettää samalla ominaisuuksiaan,näin muistan jostain lukeneeni.

20.2.2009 22:45

öljyn kulutus saattaa enteillä siitä että mäntä kaipaisi vaihtoa patsi jos vedot on tallella ja lähtee käyntiin ongelmitta. jotkin pyörät kuluttavat öljyä, eli se on pikemminkin ominaisuus kuin vika.