Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: iskarien säätäminen

29.4.2014 9:09

FMF kirjoitti:Pitää koittaa fiksailla noita liukuputkia. Jos ei onnaa, täytyy hommata uusi keula. Jos jollain on ylimääräisenä 2007-2009 hyväkuntoinen CR 250 tai CRF 250 keula, saattaisin olla kiinnostunut.


tuos on muutama seriffin keke
luulis lähtevän pariin sataan...
http://www.kisakone.com/etuiskunvaiment ... 11249.html

http://www.kisakone.com/etuiskunvaiment ... 11182.html

http://www.kisakone.com/etuiskunvaiment ... -9356.html

Re: iskarien säätäminen

29.4.2014 10:27

Juu olen nuo katellut läpi. Aika vanhoja keuloja, joten tuommoisen ostamalla voi mennä ojasta allikkoon. Pitäis päästä paikan päälle tutkimaan lähemmin.

Päätin nyt vielä yrittää tämän nykyisen keulan kanssa ja kävin eilen hakemassa marmoritiskiltä stefat ja liukuholkit. Seuraavaksi täytyy ryhtyä noita liukuputkia kunnostamaan. Saa nähdä, mitä tästä tulee.

Re: iskarien säätäminen

2.5.2014 17:57

Paljonkos nuihin etupumppuihin nyt tuota öljyä oikein menee? Ja olisiko mitään tippeja miten ne säädetään? Pyörä suzuki rm.

Re: iskarien säätäminen

2.5.2014 18:27

Pelkkä rm ei riitä oikein mihinkään. Tarttis tietää mallia ja vuosimallia...

Re: iskarien säätäminen

3.5.2014 8:32

litra ei riitä ja kaksi on liikaa..vaihtaessa pitää tietää se öljynpinnan korkeus. Youtubestakin löytyy vinkki videoita miten se homma toimii.

Re: iskarien säätäminen

20.5.2014 15:42

Nyt tarvis semmosta neuvoa ku oon ostamassa uutta jousta takaiskariin, kun vanha on ihan läsähtäny ja ei mun painoselle riitä.

Osaako joku sanoa esimerkiksi mitä Kawasaki käyttää vakiona, siis x.x kg/mm ?

Supermoto käyttöön tulee ja painoa löytyy 120kg kamat päällä. Jos sais jotain suuntaa antavaa tietoa nii pääsis tilaamaan. Ajo on sunnuntaisin kirkkoon ettei tässä todellakaan olla etes harrastelia motoilia :D

Re: iskarien säätäminen

20.5.2014 17:03

Racetech:In sivuilta löytyy ainakin kätevä jousilaskuri. Lajivalikoimasta ei löydy supermotoa, mutta varmaan flat track on melko lähellä.

http://racetech.com/VehicleSearch#genre ... X250&year=

Re: iskarien säätäminen

20.5.2014 23:22

Paljon kiitoksia! Ilmoitti myös alkuperäis jousen jäykkyyden, mikä on 5,2kg/mm. Taidan tilata 7 kilon jousen....

Re: iskarien säätäminen

6.6.2014 21:44

Pitäs piikkisestä -07 hussesta säätää takaiskari löysemmäks, edellinen kuski oli 85kg painava ja itse olen <70kg, eli miten säädetään se iskari meikäläiselle sopivaks ?

Re: iskarien säätäminen

7.6.2014 0:38

Säätäminen aloitetaan oikenjäykkyyksisen jousen asentamisella. Eli löysempää jousta pitäisi todennäköisesti saada, sen verran eroa on teidän kahden massassa.

Re: iskarien säätäminen

7.6.2014 18:40

Ihan ajovauhdista ja mieltymyksistä kiinni kyllä mun mielestäni, yks 15kg ero painossa kerro vielä mitään. Ite ainakin saanut aina alustan pelaamaan vakiojousilla, paino vaihdellut välillä 70-90kg kamat päällä mitä tässä aikuisten pyörillä tullut ajettua.

Mutta varmaan nyt alkuun kannattais huoltaa ne iskarit ja säätää tehdasasetuksiin, painuma kohdalleen takana ja lähtee sit siitä hakemaan.

Re: iskarien säätäminen

7.6.2014 19:57

Juu tämä on kyllä totta. Voihan tietysti olla että se painavampikin kaveri on ajellut ihan vakiojousella, joka on useimmiten 70-kiloiselle ihan hyvä.

Re: iskarien säätäminen

8.6.2014 9:45

Eka nyt ainakin kannattaa kattoo meneekö ne sag-asetukset yhtään kohdalleen ja toinen ni huollattaa se pumppu. Sit perusasetuksille ja ruveta kattomaan kuinka se pelaa.

Re: iskarien säätäminen

9.6.2014 21:01

Onko heittää mitään selkeitä ohjeita iskareiden monttusäätöihin?

Pyörä KTM 525 EXC -05, nyt on smotoille iskarit säädetty mutta montulla tuntu turhan jäykältä, perä varsinkin.

Eli perussäädöt hakusessa millä pääsee aloittamaan.

Re: iskarien säätäminen

10.6.2014 8:55

Kato manuaalista oletussäädöt ja napsuttele niille.