Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: iskarien säätäminen

29.10.2013 10:10

Moi, RMZ aiheen alle kirjoittamani kysely jousista, ajatellen talvista spooriajoa ja enskailua muutenkin taisi tulla väärään paikkaan. Eli 73kg rossiossi (kamat päällä n.+10kg=83-84kg) haluaisi tietää millaisia jousia pitäisi vaihdella 2009 vuoden pikkunelariin vakioiden tilalle? (etu 44 taka 54) :nolo:

KIITOS :)

Re: iskarien säätäminen

31.10.2013 11:38

Mitäköhän öljyä kannattaisi laittaa Showan takaiskariin (Honda CRF 250R '09)? Käykö ihan haarukkaöljy vai pitäisikö olla takaiskarille suositeltua öljyä? Mielellään laittaisi laadukasta kamaa, jotta ei tarvitse heti olla uudelleen huoltamassa.

Re: iskarien säätäminen

1.11.2013 1:15

Kyllä sinne takaiskariin on ihan omat öljyt. Jonkun asteinen seppä on kyllä jo mun kirjoissa jos saa oman takaiskarinsa tehtyä ja ilmattomaksi.

Re: iskarien säätäminen

1.11.2013 19:12

Öljyksi joo ihan iskarille tarkoitettua öljyä, nyt testissä itsellä Denicol. Mutta loppupeleissä hyvin simppeli homma. Hakee vaikka kaasut sitten jostain prätkäliikkeestä tai iskarinlaittajalta, kuten itse teen. Tästä vaikka videota neuvoksi http://www.youtube.com/watch?v=tu85Fnx8UPU

Re: iskarien säätäminen

6.11.2013 20:48

Yleensä kaasut on saanut ilmatteeksi kun on öljyn ostanut samasta paikasta. Itse olen kokeillut takaiskarissa myös Bilteman keulaöljyä, vitosta ja mineraalina. Sunnuntai kuskina en huomannut eroa. Pakkasta oli enimmillään -16astetta eikä mitään moitittavaa toiminnassa. Paremmat kuskit varmaan olisi eron huomanneet? Kokeilin myös tietoisesti jättää hiukan ilmaa öljyn joukkoon eikä sekään mikään katastrofi ollut, hiukan huomasin pientä tyhjää kepin yläpäässä eli pitkänä ollessa. Tämäkin ilmeni vasta kun ajokertoja oli takana useampia. Mikäli itse huoltaa on touhu aika huoletonta ja testiä kiva tehdä. Toki pro ukoilta ja naisilta tulee sitten se vimpanpäälle oleva iskari ja sehän on tietty parempi kuin itsetehty. Luonnollisesti. Kaasun paineilla meinasin ruveta seuraavaksi testailemaan josko sillä sais jotain havaittavaa muutosta aikaan. Vai pitäsiköhän käyttää vaihteeksi omat iskarini jollain ammattilaisella, josko eroat tulisi sitten esiin? Kun on jonkin aikaa itse turannut on voinut tottua huonoihin ja toisella teettäminen saattaisi avata silmät omaan järjettömyyteen.

Re: iskarien säätäminen

7.11.2013 16:20

rescue73 kirjoitti:Moi, RMZ aiheen alle kirjoittamani kysely jousista, ajatellen talvista spooriajoa ja enskailua muutenkin taisi tulla väärään paikkaan. Eli 73kg rossiossi (kamat päällä n.+10kg=83-84kg) haluaisi tietää millaisia jousia pitäisi vaihdella 2009 vuoden pikkunelariin vakioiden tilalle? (etu 44 taka 54) :nolo:

KIITOS :)


Suzukilla ei ilmeisesti pysty ajamaan enskaa, ainakaan talvella :roll:

Re: iskarien säätäminen

25.11.2013 20:47

Kyselisin joltaki iskari gurulta näitä hommia. Eli sähköpostia tai soittoa menemään. Esim Silvanin petteri ku on suzuki miehiä nii varmasti tulee järkeviä vastauksia.

Mut ite omaan kysymykseen. Mitähän kannattais lähtee säätää/korjaan kuskissa, kun jarrutuksissa etu rengas tahtooo alkaan pompottelee sivuttai?

Re: iskarien säätäminen

25.11.2013 21:21

weeto269 kirjoitti:Kyselisin joltaki iskari gurulta näitä hommia. Eli sähköpostia tai soittoa menemään. Esim Silvanin petteri ku on suzuki miehiä nii varmasti tulee järkeviä vastauksia.

Mut ite omaan kysymykseen. Mitähän kannattais lähtee säätää/korjaan kuskissa, kun jarrutuksissa etu rengas tahtooo alkaan pompottelee sivuttai?


Moi, kyselylläni hain infoa millaisia muutoksia porukka olisi ominpäin tehnyt ja kuinka "vähillä" muutoksilla=euroilla pärjänneet. Tieto millaiset jouset pitäis olla, oli jo kysellessäni tilattukin ja tieto tuli Gustafsson racingistä itse Petteriltä myös Moto Racing Companystä vinkkejä asiaan. Keulan simmejä muutin Offroadpron keskusteluista lukemillani Oittisen Jukan vinkeillä ja nyt keula syö kivikot/juurakot hienosti. ;)
>tekemieni muutosten jälkeen ymmärrän että endurotouhukin voi olla hauskaa :lol:

Re: iskarien säätäminen

25.12.2013 22:54

Kuinka paljon öljyä kannattaa varata ktm sx125 -12 pyörän etuiskareiden öljynvaihtoon? Riittääkö litra?

Re: iskarien säätäminen

28.12.2013 12:43

8ade8 kirjoitti:Kuinka paljon öljyä kannattaa varata ktm sx125 -12 pyörän etuiskareiden öljynvaihtoon? Riittääkö litra?


Muistelen jotta pahimoilleen ei riitä litran purkki, olipahan tavallinen tai 2-kammiokeula niin öljyä menee noin 6desiä per pumppu.

Re: iskarien säätäminen

28.12.2013 17:40

Mistä löytyy lähimpänä Vantaata oleva iskarivelho?

Re: iskarien säätäminen

3.1.2014 10:25

Tere
onkos kukaan kokeillut laittaa eri jäykkyydellä olevia jousia etuiskarin eri putkiin?Onko ehdoton NO NO temppu vai voiko semmosta viritelmää kokeilla?Mietin josko talveksi koittais vähän löysentää etujousia,ei raaskisi kuitenkaa uutta paria löysempiä jousia ostaa,kun tallissa olis pari superlöysää vieteriä joista sais toisen nykyisen jousen kans toivotun "laskennallisen" jäykkyyden
((0.4kg/mm+0.47kg/mm)/2 ~0.44kg/mm) vs. nykyinen setuppi (0.47*2)/2=0.47kg/mm .

Alamäkipyöräilyssä on ihan yleistä laittaa keulaputkiin eri jäykkyiset jouset sopivan jäykkyyden saavuttamiseksi,mutta kuinkas kurapyörissä mahtaa asian laita olla..

Re: iskarien säätäminen

3.1.2014 14:29

Ihan yleinen käytäntö, nou problem, paljon suurempi rasitus kolmiopaloihin ym. kohdistuu esim. Marzocchi keuloissa joissa toinen putki vaimentaa sisään ja toinen ulospäin.

Re: iskarien säätäminen

4.1.2014 16:40

Millasta öljypinnan korkeutta ootte käyttäny kotarin kaksikammio keulassa? Neuvoja miten sen saa kohdilleen?
Ohjekirjassa lukee:
360ml oil capacity fork leg without cartridge.
Tuuppaanko mä sit ton verran siihen ulompaan putkeen ja sillä selvä?
Siihen sisempään putkeen en kajonnut. :)

Re: iskarien säätäminen

2.3.2014 14:31

Kun halutaan takaiskarin esijännitys jäykemmäks niin kumpaan suuntaan niitä renkaita säädetään?