Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

iskarien säätäminen

28.10.2008 21:02

ei pistänyt silmiin moista aihetta niin ajattelin kysäistä...olisiko kellän mitään nyrkkisääntöä mistä aloittaa säätämään...kauheat hypyt ei kuulu mun ajotyyliin mutta olishan se kiva olla säädöt kohdallaan ettei ihan päälleen alas tulla...itellä nyt kaikki puolessa välissä..ei kova muttei pehmeinkään...

28.10.2008 21:05

eiköhän niitä aleta säätämän siltä osaalueelta mihin ei ole tyytyväinen(esim.meno- ja paluuvaimennus). Mikä nuissa sinun iskareissa sitten on häikkänä?

28.10.2008 21:07

kysytään nyt itsekkin kun kerran tällänenkin on kyhätty :) mulla olis takajousen huolto edessä. eli onko vaikea homma tehdä ite vai pitääkö viedä liikkeeseen huollettavaksi. pitäisi se itse jousikin vaihtaa, mutta sehän tarvii ihan omat työkalunsa, vai? :|

28.10.2008 21:08

Yks ainakin on että kun istut pyörän päälle ajovarusteet päällä perä painuu taka-akselista takalokariin mitattuna n.10cm

28.10.2008 21:10

WannaB Bomber kirjoitti:kysytään nyt itsekkin kun kerran tällänenkin on kyhätty :) mulla olis takajousen huolto edessä. eli onko vaikea homma tehdä ite vai pitääkö viedä liikkeeseen huollettavaksi. pitäisi se itse jousikin vaihtaa, mutta sehän tarvii ihan omat työkalunsa, vai? :|

Sen jousen kyllä vaihtaa itekki, mutta jos meinaa alkaa iskarin huoltoon niin kannattaa jättää se sellaiselle joka todellakin tietää mitä on tekemässä. Eli kannattaa viedä se alan liikkeeseen.

28.10.2008 21:15

nokun nyt olis mielenkiintoa ja motivaatioo lähtee itekkin sitä huoltaan, mutta onko se kuinka vaikeeta. onko se nyt muka niin että se PITÄÄ viedä sinne huoltoon, säästäis samalla rahaakin, vai säästänkö ihan väärässä asiassa?

28.10.2008 21:20

WannaB Bomber kirjoitti:nokun nyt olis mielenkiintoa ja motivaatioo lähtee itekkin sitä huoltaan, mutta onko se kuinka vaikeeta. onko se nyt muka niin että se PITÄÄ viedä sinne huoltoon, säästäis samalla rahaakin, vai säästänkö ihan väärässä asiassa?

Luulen että säästät väärässä paikassa. Onhan se välillä iha mukavaa värkkäillä. En oo ite kyllä koskaa ite huoltanu kummankaan pään iskareita enkä aio tehdä sitä jatkossakaan.

28.10.2008 21:26

noinhan moni tekee. itse huolsin vähän aikaa sitten etupään ja siinä ei mitään vaikeeta ollut, niin ajattelin että onko takapäässä samanlainen homma. noh, täytyy katsoa mitä teen sille.

28.10.2008 21:28

joo sen verran suurinpiirtein se perä painuu kun päälle istun...tarvii vissiin vaan kokeilla kummalla säädöllä tuntuu paremmalta itelle..pehmeä vai kova vaimennus...

28.10.2008 21:30

Löytyykö sulta nestemäistä typpeä tallista? Saatko sinne n.13bar paineen? Saatko iskarin ilmattua?

28.10.2008 21:32

WannaB Bomber kirjoitti:noinhan moni tekee. itse huolsin vähän aikaa sitten etupään ja siinä ei mitään vaikeeta ollut, niin ajattelin että onko takapäässä samanlainen homma. noh, täytyy katsoa mitä teen sille.
Noh, eka hankit vehkeet, sitten sua vituttaa kuinka paskaa puuhaa tää olikaan sekä ei raaskisi viedä enää huoltoon kun vehkeet on ostettu. Itte joskus myös selvitin tätä hommaa niin ei siinä loppupeleissä järkeä ollut, ainoo hyvä puoli että saa iskarin heti huollettua.

28.10.2008 21:39

hjuuuuu, jääpä sit väliin. tätä mää hainkin, että mitä laitteita se homma tarvii, tietämätön kun on. viempä iskarin keitaaseen, siellä niillä taitaa olla vähän enemmän asiantuntemusta ja jonkin näköset laitteetkin :)

28.10.2008 21:40

marcus32 kirjoitti:joo sen verran suurinpiirtein se perä painuu kun päälle istun...tarvii vissiin vaan kokeilla kummalla säädöllä tuntuu paremmalta itelle..pehmeä vai kova vaimennus...
Ja koita säätää takapäätä eka kohdalleen se kuitenkin vaikuttaa enemmän.

28.10.2008 21:53

WannaB Bomber kirjoitti:hjuuuuu, jääpä sit väliin. tätä mää hainkin, että mitä laitteita se homma tarvii, tietämätön kun on. viempä iskarin keitaaseen, siellä niillä taitaa olla vähän enemmän asiantuntemusta ja jonkin näköset laitteetkin :)


Juu oma takaiskari kävi myös Keitaassa huollossa, pelkää plussaa. Timo osaa hommansa. Vielä kun kuski jaksais hakee ne "kliksut" kohdilleen. :D

28.10.2008 22:01

jep, niimpä. oon ajanut tämän vuoden vähän liian jäykällä jousella ja takakorkeet on tullut ehkä vähän liiankin tutuiksi. nyt on kyllä jo aika vaihtaa se vakio tilalle.

Offtopic: jes, saimpa vihdoinkin vaihdettua ton nickin, rupes jo HIEMAN ketuttaan :lol: