Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

10.10.2011 22:35

Ei havaittavaa kulumista vajaassa 40 tunnissa. Suosittelen, edessäki itellä bilteman levy

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

22.10.2011 19:56

Onko kenelläkään kokemuksia niistä ajohousuista? Kestääkö ne mitään ja onko ihan mahdottoman huonon tuntuset jalassa? Keväällä kun saa piikkiä alle niin täytyy laittaa jonkunlaista ajohousua poluille. Saappaat kiinnostaisi myöskin, täytyy käydä joku päivä kokeilemassa.

Mulla on kokemuksia siitä fättiksestä. Täytyy sanoa että on kyllä aivan helkkarin hyvä. Muutaman könyämisen kestäny täysin naarmuitta ja vääntymättä. Tulen laittamaan tuleviin pyöriin kiinni aivan varmasti.
Crossikypärä mulla on kanssa, se nyt toimii tarpeeksi hyvin, mukavuudesta tinkien. Vaihtoon menee ens ajokaudelle.

Ja elkää toki potkiko mua ulos vaikka olenkin mopopoika vielä. :(

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 12:26

ajohousut yllättävänkin hyvät. kypärän kyllä pistäisin vaihtoon.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 15:29

Kypärä vaihtuu heti keväällä samantien. Ajohousut Biltemasta, mutta mites ne kengät. Saappaat olis tietysti hyvät enskatessa, mutta onko ne ihan toivottomat kadulla? Joku saattaa kyseenalaistaa saappaiden tarpeellisuuden nelaripiikillä hissutellessa, mutta eipä niistä nyt hauttaa ainakaan ole.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 16:02

en kyllä kadulle rossikenkiä laittaisi. en tiedä sitten onko siellä muita ajomonoja katukäyttöön.

rossikengät on myös ihan hyvät mitä sieltä saa. hiemän isohkot ulkomitat,mutta suojaa hyvin. tutulla on käytössä ja tällä hetkellä varmaa noin 30h ajettu eikä ole mitään rikki tai suurempaa kulumaa missään.

ja kypärässä kannattaa melkeen panostaa kuitukypärään.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 16:40

Kuitukypärö tulee tällä kertaa, jotakuinkin parinsadan hintaluokasta. Pitää mennä jossain välissä niitäkin sovittelemaan.

Nyt on väärä ketju, mutta onko sellasia ns. puolipitkiä, vähän nilkan yläpuolelle ylettyviä kenkiä missään? Siis max. 150€ budjetin huomioiden? Ei ole mitenkään varaa ostaa kenkiä erikseen kadulle ja poluille :(

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 20:24

onhan noita, tai juurikin katukengät. ehkä parempi olisi että hommat rossikengät mettään ja ajat sitten kadulla yms normiajot vaikka lenkkareilla.

mettässä kuitenkaan suurempaa hyötyä ole noista lyhyistä kengistä, ja kengät kannattaa ehdottomasti olla jos on tarkotuksena vähääkään kovempaa yrittää.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 22:26

Niin, varmaan fiksuinta on ostaa ne biltsun saappaat rajumpaan menoon ja sit noilla pitempivartisilla tennareilla normiajot.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 22:50

Kyllä mä sanon että vaikka rollaattorilla ajaisit enskaa, niin saappaat on se ensimmäinen varuste, yleensä ne pannut tulee just sen takia että on liian vähän vauhtia. Tänään tuli hyvin todettua, mm kaks kertaa pyörä jalan päälle kivikossa ihan kävelyvauhdista, toisella kertaa jalka polvea myöten puristuksissa ison kiven ja pyörän välissä, siinä ja siinä että yksin edes pääsin pois pyörän alta oli semmonen solmu. :D En ees viitti kuvitella mitä olis käyny ilman saappaita.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

24.10.2011 22:58

Kuviakin on tullut nähtyä, että mitä käy kun jalkatappi pamahtaa nilkasta läpi, ei tee hyvää. Kyä Biltema on pelastus, ei mun budjetilla olis muuten mitään mahkuja kaikkiin tarvittaviin kamoihin. Tosiaan aika jytkyn kokoset ne saappaat ulkomitoiltaan mutta kai niillä pärjää.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

10.4.2012 18:11

onkos jengillä kokemusta noista bilteman 4-tahti öljyistä ajaako hyvin asiansa :)

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

10.4.2012 18:39

En menis laittamaan sellasta. Öljy on kumminkin sellanen asia, missä ei kannata säästää.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

14.4.2012 2:00

Eeli98 kirjoitti:onkos jengillä kokemusta noista bilteman 4-tahti öljyistä ajaako hyvin asiansa :)

Itse olen molemmissa aikaisemmissa mineissä kyseistä öljyä käyttänyt ja on ajanut asiansa mainiosti, vaikkei ajo mitää kovin nättiä yleensä ollut.

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

14.4.2012 8:03

-JeSu- kirjoitti:
Eeli98 kirjoitti:onkos jengillä kokemusta noista bilteman 4-tahti öljyistä ajaako hyvin asiansa :)

Itse olen molemmissa aikaisemmissa mineissä kyseistä öljyä käyttänyt ja on ajanut asiansa mainiosti, vaikkei ajo mitää kovin nättiä yleensä ollut.


jep vois käydä hakemassa tuota nelari öljyä sit ;)

Re: Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

14.4.2012 11:28

Jos se öljy vaan täyttää tarvittavat kriteerit niin ei se huonoa voi olla. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kenen valmistamia öljyjä ne oikein puteleissaan myyvät.