Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

3.11.2008 20:22

ei kai sitä täällä kukaan tiedä, kysy sieltä biltemasta :roll:

3.11.2008 22:05

No ajattelin että jos joku olis käyny ostamassa tai jotaki ko matkaa sinne on kuitekki. Myyjätki sen verran mulkkuja että ensimmäinen ei tiä onko sielä semmosia ja toinen ei tiä onko koskaan ollukkaan ja kolmas väittää kivenkovvaan että viimeset hajakoot myyttiin vuoden 1996 tai 7 joulualennuksessa vai oliskohan ollu juhannuspoistossa?... Ei siis huvita soittaa ko ne ei minua enempää paljoa tiä :eek:

4.11.2008 2:12

On noi aina vastanneet ihan kiltisti ku oon maililla jotain kyselly.
Kerrot vaan tuotekoodin ni näkevät helposti että onko vaiko ei,
tosin en sit tiiä että vaivautuvatko tommosen muutaman ropon
tuotteen takia kattoon ja vastaan ;)

19.11.2008 16:25

Onko noissa bilteman laseissa minkälaiset linssit että näkyykö niistä ihan keltasena kaikkia vai miten?

19.11.2008 19:57

Jos niitä peililaseja meinaat, niin pirusti vääristää värejä silleen, että esim. oikealla kaikki on vihreää, kun taas vasemmalla kaikki onkin punaista ja ne pimentävät maisemaa myös mielestäni aika paljon. :roll:

19.11.2008 22:37

jakz kirjoitti:Onko noissa bilteman laseissa minkälaiset linssit että näkyykö niistä ihan keltasena kaikkia vai miten?


Veli osti sellaset ja mun mielestä hienotkin vielä/todella halvat ja ei mun mielestä vääristä yhtään. En kylläkään liikenteessä ole kokeillut.

20.11.2008 23:47

Kaverilla oli sellaset. Himmentää ihan perkeleesti.

21.11.2008 13:27

"oikealla kaikki on vihreää, kun taas vasemmalla kaikki onkin punaista"

Ovat yrittäneet parantaa syvyysnäköä näillä väreillä? Siihenhän 3D-lasit perustuu :)

Tutulla on tuollaiset, en ole kuullut valitusta.

...tosin kyseessä onkin 10v heppu...

30.11.2008 19:48

Pienenä varoituksena omat kokemukset Bilteman öljystä. Tuolta on tullut ostettua monenlaista tuotetta ja kokemukset ovat olleet pääosin ihan kohtuullisia. Erehdyin sitten ostamaan poikani crossiin Bilteman täyssynteettistä prätkäöljyä. Ensimmäisellä ajolla crossiradalla poika tuli muutaman kierroksen jälkeen varikolle, minä mönkkärillä perässä kysymään että mikä on ongelma. Kuulemma outo sivuääni moottorissa. Sitä tietty itse kokeilemaan ja niinpä tuolta jakopäästä kuuluu outoa ääntä samoin vaihteisto käyttäytyy omituisesti, vapaallakin yrittää nykiä eteenpäin ja moottori sammutettuna pyörä on raskas työntää, eli vaihteistossakin jotain pielessä. Ikävää oli, että moottorin sivuäänet kuuluivat myös kytkinkahva pohjassa, joten myös jakopäässä on jotain pielessä.

Kansi ja pytty pois, jakopää tutkiskelun alle. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mistään ei löydy mitään vikaa. Vaihteistoa en vielä avannut, mutta kytkinkopan alla kaikki oli ok.

Kone kasaan ja öljyt sisään, onneksi olin ostanut muutaman purkin tuota öljyä Biltemasta, ei tarvinnut lähteä kaupasta hakemaan lisää. Samat ongelmat jatkuu, jakopäästä jotain outoa ääntä ja vaihteisto jumittaa ja on raskas pyörittää. Pitää kait purkaa 20 tuntia ajettu moottori kokonaan. Sitten muistin, että ongelmat alkoi samalla kun vaihdoin öljyn. Hyllyssä oli myös Valvolinen ihan perus 10W40 prätkäölkkää, sitä koneeseen ja testaukseen. Jakopään äänet hävisivät ja vaihteistokin toimi normaalisti!!

Onneksi tuo öljy joka ei voidellut mitään, ei ehtinyt tekemään kovin suurta tuhoa. Ainoastaan yksi ratas meni vaihtoon, se oli ehtinyt ottaa itseensä. Jos olisi ehditty ajaa pidempään kuin 15min, olisi varmasti ollut enemmän ongelmia koneen kanssa, nyt selvittiin "vähällä".

Varmaan ostan jatkossakin Biltemasta, mutta en öljyjä. Taitaa olla laatuvaihtelut liian suuria voiteluaineissa, kuten ne monesti on ainakin voitelurasvapuolella isoillakin merkeillä.

30.11.2008 21:41

Onkohan noilla öljyillä minkäänlaista takuuta että jos on esim.4-tahti öljyä mikä on purkin tekstien mukaan tarkoitettu kireisiin myllyihin ja kone paukahtaa heti nii kuinkahan on?tietenkin pirun vaikee näyttää toteen että just öljyssä vika

1.12.2008 0:10

No tuskin biltema sulle koneremppaa korvaa sen takii, ku sun motti levis bilteman öljyjen takia. Eikä sitä mikään muukaan liike korvaisi.

1.12.2008 0:15

Öljypurkeissa lukee ne laatuluokitukset ja ne kyl pitäis täyttyä, jos ei ni kyl bilteman sillon sais maksumieheks, mut se todenperäisyyden testaaminen kotikonstein on varmaankin vähän hankalaa. Jostai öljy-yhtiöstä tai VTT:ltä saattais saada jotain tietoa, mut mut.. Mitkäs laatuluokat sieltä bilteman öljyistä ees löytyy?

2.12.2008 0:23

Ei tullu yllärinä toikaa, autojen kansha niil o menny iha syteen välil. Vaa maksaaks vaivaa testauttaa VTT:ssä, varmaa nykysi 1.5 kiloegee seki.

20.12.2008 14:44

Ainakin saappaat tuntu ihan hyviltä. Voi tosin johtua siitä kun en ole oikeen näitä saappaita ennen pitänyt.
Hanskatkin oli hyvän tuntuset.

21.12.2008 2:13

Pukki toimii hienosti.Renkaat ostin sekä hanskat ja kauladonitsin mutta niitä en vielä oo päässy kokeileen. :|