Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

9.9.2015 11:20

Oon täs miettiny et voinko ajaa cc tai crossia kun on ikää 15 ja pyöränä nelipuokki jammu ?

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

5.10.2015 20:55

CC kisoihin pääset mutta motocrossissa saat kyseisellä pyörällä kilpailla käsittääkseni vasta 16 vuotiaana (mxh ja mxb). Suomen moottoriliiton sivuilta näet tarkemmin säännöt ja vaatimukset eri luokkiin/lajeihin.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

20.4.2016 14:28

mantsapoika kirjoitti:Mitäs urheilujuomaa porukka käyttää ajohommissa? Hartsporttia itse käyttänyt ennen mutta nyt tuntuu että on tullut täysi stoppi ja en saa sitä enää oikein alas...


Vähän myöhässä mun vastaus, mutta raapustellaan silti. Eli hartsportit ja muut sokeripommit antaa kyllä energiaa hetkeksi, mutta itse olen suosinut kunnolla syömistä ennen rankempaa ajosessiota (pastaa) ja jos ihan unessa on, niin vetässyt vielä tehonlisääjää pikkasen. Sessioiden välissä sitten vaan vettä.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

24.4.2016 21:26

Auttakaa tyhmää, saako u20luokan endurossa ajaa muullakun piikkisellä vai voiko pikkunelarillakin? ;)

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

2.5.2016 5:55

Piikkiselle tarkotettu luokka :)

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

14.5.2016 13:48

Kysytäämpä välilä itekki. Onko mahollista olla toisen kerhon jäsen ja kisoissa edustaa toista kerhoa? Tässä tapauksessa olisin vmk jäsen ja tulevassa lisenssissä varmaankin tulee lukemaan vmk (En ole vielä tilannut). Tosin haluaisin edustaa paikkakuntaani Rovaniemeä. Eli kisaan ilmottautuessa ilmoittasin itseni Romk:kin kerhonalan jäseneksi. Sekavaa sepitystä, ymmärsikö kukaan?

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

28.5.2016 15:22

Ei voi, jos haluat edustaa Rovaniemen kerhoa, niin ota lisenssi Romk:in nimissä.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

26.10.2016 10:30

Kuinka vanhoina ihmiset yleensä pystyy vielä kilpailemaan?

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

26.10.2016 17:38

Luokkia on tarjolla alle kymmenvuotiaista eläkeikäisille, eli ihan sen ikäisenä kuin huvittaa.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

25.4.2017 7:58

Se olis sitten lauantaina ensimmäiset kisat reiluun kymmeneen vuoteen. Onhan tässä tullut treenattuakin.

2015: 3 tuntia
2016: 3 tuntia
2017: 3 tuntia

Eli ainakin on levätty hyvin, ei pitäisi puutua ollenkaan. Käydään nyt vähän pomputtelemassa ja yritetään päästä ehjänä pois.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

28.4.2017 0:30

Mutta eikö nyt ois jo hyvä aika lopettaa kauden ajot, niin pysyisit vanhassa ja toimivassa kaavassa? :lol:

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

1.5.2017 15:19

Olihan se kokemus, mutta pirun kivaa silti. Aika-ajoissa tiesin, et ekalla se tulee jos on tullakseen. Puolessa välissä kierrosta oli jo kädet niin jumissa, ettei tarvinnut kahvoihin koskea, mut pakko se oli sit vetää loppuun asti, kun tiesi ettei aikaa pysty ainakaan parantamaan.

Ekassa erässä lähdin kohtuu rauhallisesti ja meno tuntui ihan hyvältä. Vauhtia ei juurikaan ollut, mutta ihan sellasta mukavaa menoa. Ja kun 5 kierrosta oli vedetty ni siinä oltiin taas, kädet juntturassa. Loppu erä oli yhtä selviytymistä vaan.

Toisessa erässä tulikin sitten k###a ja p####a taivaalta niin, ettei paremmasta väliä. Toisella kierroksella totesin, et nyt on rata sen verran rajussa kunnossa ja haastava keli, et otetaan reippaasti kaasusta pois ja tullaan varmasti maaliin. Ja maaliin tultiin.

Hyvinkäällä parannetaan. ;)

Tästä:
Kuva

Tähän:
Kuva