Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.8.2008 18:41

Mulla on just ton oman kolmesatasen kilvittäminen menossa, tähän asti tullu maksettua rekisteröintikatsastus (180e) ja yks uusinta (~40e) nyt pitäis vaan vääntää veroanomus tulliin ja venttailla tulosta. veikkaisin että verot tulee olemaan 1000-1300e väliltä.

btw, nyt on gassissa motovanteetki alla. on muuten pikkasen hauskempi kadulla noilla vrt nappulat 8)

31.8.2008 21:08

Karvan0ppa kirjoitti:Mulla on just ton oman kolmesatasen kilvittäminen menossa, tähän asti tullu maksettua rekisteröintikatsastus (180e) ja yks uusinta (~40e) nyt pitäis vaan vääntää veroanomus tulliin ja venttailla tulosta. veikkaisin että verot tulee olemaan 1000-1300e väliltä.

btw, nyt on gassissa motovanteetki alla. on muuten pikkasen hauskempi kadulla noilla vrt nappulat 8)

Mites meni päästöistä läpi?Ja oliko punakilpi vai onko ollu joskus rekisterissä?

1.9.2008 5:35

Ei ne konttorilla ollu päästöistä kiinnostunu, riitti että runkonumero täsmäsi ja valot toimivat.
Punakilpinenhän tuo on aina ollut.

1.9.2008 13:59

vaativatko vilkut ja peilit paikoillee?

1.9.2008 17:51

Luonnollisesti, laite oli siis varustukseltaan kaikkia kuristuksia lukuunottamatta siinä kunnossa millaisena se tulee liikkeestäkin.

1.9.2008 17:53

No eipä ollu kauhena vaikeaa sit. Tarviiko muita papaereita kun nuo punakilpipaperit?

1.9.2008 17:55

Sen verran pakko kysästä, pysyttiinko järkevissä budjeteissa motovanteitten, rekisteröinnin ja hilperöintien jälkeenkin?

1.9.2008 18:06

Rasmustus kirjoitti:No eipä ollu kauhena vaikeaa sit. Tarviiko muita papaereita kun nuo punakilpipaperit?


Jos pyörä on varusteiltaan tieliikennekelpoinen niin tuo vastaavuustodistus( en edelleenkään muista virallista nimeä), maahantuontitodistus ja selvitys omistajasta riittää.

Itse jouduin vielä hankkimaan todistuksen siitä että tyyppikilpi on tilattu (sitä ei ollut rekisteröitäessä) sekä ex-omistajan todistuksen siitä ettei pyörä ole koskaan ollut rekisteröity kadulle.

Ja mitä tohon kannattavuuteen tulee niin vanteista nyt en itteäni kipeeksi maksanut, verot on laskemieni mukaan 1000-1300e ja siihen vielä päälle rekisteröintikatsastus. (alle 2000e pitäisi silti pysyä)
Pyörän hankintahinta huomioiden tuosta tuli melko edullinen taatusti massasta erottuva äärimmäisen hauska vekotin :lol:

7.9.2008 12:39

Tekiskö tuommosella 98vm 250 enska gas gassilla mitään? Onko minkäänlaisia kokemuksia tommosesta vanhemmasta gassista? miten kone kestää ihan kunnon ajossa? mulla on ennen ollu 98vm 125 temmi ja siinä oli ainaki samanlaiset katteet ku gassis.. onkohan koneessa jotain samaa?

21.9.2008 19:46

G
Viimeksi muokannut RentoReino päivämäärä 12.2.2021 22:50, muokattu yhteensä 1 kerran

21.9.2008 20:10

RentoReino kirjoitti:Ostin just 200cc EC:n. Haluisko joku kertoo mulle tän pyörän huoltoväleistä pikkuse. Vanha omistaja sanos et loota öljyt 5h välein j mäntä 30h välein. Ei siin viel mitään mut kuin usein täytyy avata vaihteitoo ja vaihdella laakereit?? Mopo on vm -99 jos sil on jotain merkityst.
kyllä männän pitää normaalissa ajossa kestää ainakin puoltaenemmän,putsari vaan puhtaana

22.9.2008 13:50

RentoReino kirjoitti:Ostin just 200cc EC:n. Haluisko joku kertoo mulle tän pyörän huoltoväleistä pikkuse. Vanha omistaja sanos et loota öljyt 5h välein j mäntä 30h välein. Ei siin viel mitään mut kuin usein täytyy avata vaihteitoo ja vaihdella laakereit?? Mopo on vm -99 jos sil on jotain merkityst.


Ahvalan sivuilta löytyy 2003 mallin ohjekirja mistä löytyy hyvin vinkkejä huoltoihin, jos yhtään englanti taipuu. Samat diipadaapat ohjekirjasta pätevät aika hyvin myös -99 malliinkin, ainakin ohjeläpyskästä on ollut minulle apua oman pärrän huoltojen kanssa, 200 EC -99. Samalla kannattaa Ahvalan sivuilta ottaa noi räjäytys kuvat koneesta ja rungosta myös talteen.

22.9.2008 15:18

Itsellä ollu 200nen 04 ja 06 mallisena.. öljyt 5-10h välein.. putsari tarvittaessa ja bensaa tankkiin riittävästi.. Männänrenkaat uusinu 50-60h välein ja männän siis noin 100h kohdalla.. eikä ole ollut kulumaa havaittavissa..

Gassi on siittä huono laite että jos tykkää värkätä suuttimien kanssa niinkuin monessa merkissä pitää kun keli vähän muuttuu niin nämä eivät sitä kaipaa, ainakin omat toimineet loistavasti samoil säädöil kesät talvet

Alakerta on 200ssa sama kun isoimmissakin malleissa joten ajamalla laatikkoa ei saa rikki vahingossa ja siksi turhaa alkaa etukäteen laakereita vaihtelemaankaan.. käyttää vaan hyvää öljyä esim GRO jota Celle ja Ahvala myy..

22.9.2008 22:03

onko kellään tietoa saako kulutus osia mistään muualta kun ahvala ja cellen onko kellään tietoa? meinaan juuri ilmanputsareita ja jarrupaloja ja sun muita...

22.9.2008 22:31

ilmanputsarit on samoja mitä joissain hondissa.. jarrupaloja saa vaikka biltemasta.. ovat samoja mitä husabergissa niinkuin takarattaatkin