Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.12.2010 14:22

Mikähän tuohon minun gassuun tuli, pyörä on ec 300 -03. Viime viikonloppuna alkoi pätkimään, mutta pyöri kuitenkin. Nyt kävin ostamassa uuden tulpan --> ei lähde enää ollenkaan käyntii, edes vanhalla tulpalla. :(
Oliskohan kaasari menny jäähän?

11.12.2010 23:56

-Pv_Racing- kirjoitti:Mikähän tuohon minun gassuun tuli, pyörä on ec 300 -03. Viime viikonloppuna alkoi pätkimään, mutta pyöri kuitenkin. Nyt kävin ostamassa uuden tulpan --> ei lähde enää ollenkaan käyntii, edes vanhalla tulpalla. :(
Oliskohan kaasari menny jäähän?



Muuten en kantaa tähän ota, mutta olettaen että säilytät pyörää kylmässä tilassa ja epäilet kaasarin jäätymistä, helpoiten sen selvität kun työnnät pyörän muutamaksi tunniksi lämpöiseen tilaan ja tyhjennät kohokammion samalla reissulla. Jos talvisäädöt muuten tikissään, ja toiminut aikaisemmin loistavasti pakkasillakin, niin vaihtoehtoja toimimattomuuteen on paljon. Jos taasen ajetaan kesäsäädöillä, ja pyörä ei meinaa käynnistyä kylmästä, niin vaihda nyt ainakin tk suutinta pykälää isommaksi ja katso auttaako.

13.12.2010 10:49

GG liikahtaa samoilla säädöillä kesät talvet, jos kaasari vain muuten on tikissä.

Ilmanputsarin katsoisin ton kaasarin jäätymisen ohella ensimmäisenä, varsinkin jos säilytät pyörääsi kylmässä. Kerää herkästi lunta ilmanputsari koteloon, jos et ole jo teipannut alempia ilmareikiä tukkoon.

13.12.2010 13:07

Pyörä sulamaan johonkin tai kaasarin putsaus, uus tulppa paikalleen ja jäänestoa tankkiin.. sitten pyörä vasemmalle kyljelleen että bensaa tulee kaasarin ylivuodosta,pyörä pystyyn ryyppy päälle ja muutama terävä polkaisu:)

Noissa kannattaa jäänestoa laitella pitkin talvea koska tankinkorkki on sellanen pa**a että menee aina lunta kun sen avaa, myöskin bensafiltteri kannattaa välillä vaihtaa (maksaa alkuperäisenä letkuineen 2.5e)

24.2.2011 18:44

Millaisia ovat gas gasin 2000 luvun alkupään enduropyörät? yleisiä rikkimeneviä osia?vara osien saanti,ite en tiedä yhtään liikettä jostai saisi gas gasin osia, pyörän yleinen kestävyys normaalissa ajossa? muita miinuksia ja plussia?


mahdollinen kyseiseen merkkiin vaihtaja..

kiitos

24.2.2011 23:52

No multa voit ostaa sekä ton ikäluokan mopon että virman kautta varaosat vastasuudessa, aika paljon on ihan hyllyssäkin. Piikit ne lähinnä murheenkryyni oli, kaikissa kampuran päittäisvälyksen kanssa pientä satunnaista ongelmaa, tolla mulla olevalla ajettu kampuralla 270e ennen veivin vaihtoo, ei kuulu siihen ongelmaryhmään.
Mulla siis myynnissä -04 200 EC valkokilpinen, ite oon ajanu sillä alle 20km, otin vaihdossa kun myin nelarin pois ja ajelen nykyään mopolla mallia sata kuutioo riivinrauta.

21.3.2011 16:53

mistä löytää GG:seen tarrasarjoja, jotain muita kun blackbirdin ??

21.3.2011 21:22

Ahvalalta saa tarrasarjoja

Re: Gas Gas

23.5.2011 0:45

Onko alakerran laakeriremonttia tehdessä aiheellista vaihtaa ihan jokainen laakeri, eli myöskin kaikki neulalaakerit vaihteistosta ja kytkimestä? Kuulalaakerilliset vaihdan kaikki mutta noista neulallisista en ole varma tarvitseeko niitäkin vaihtaa.. Pyöränä siis MC 250 vm.-02

Sattuuko joku muuten tietämään mihin vuoteen asti on sama kone kun tuossa 2002 mallissa?

Re: Gas Gas

26.5.2011 8:38

Itse en ainakaan vaihtaisi kaikkia elleivät ne olisi rikki/selvästi taskussa ylimääräistä rahnaa

Gasgasmotos.es löytyy manuaalit niin voit vertailla osanumeroita

Re: Gas Gas

13.6.2011 3:20

morjesta,löytyy ec 125 ja kyselisin minkalainen on oikeaoppinen kylmäkäynnistys pyörälle? eli miten saadaan kylmä piikki lämpiämään turvallisesti. Miten olette käynistäessä pelaunnu tuon ryypyn kanssa? pidättekö sitä päällä jonkun tietyn ajan vai otatte samantien poijjes ku nobedi hörähtää käyntiin? ei nyt varsinaisesti liity asiaa mut kysytään nyt tässä topiikissa kun kerta ec tallista löytyy.

Re: Gas Gas

13.6.2011 23:23

Zimppa_ kirjoitti:morjesta,löytyy ec 125 ja kyselisin minkalainen on oikeaoppinen kylmäkäynnistys pyörälle? eli miten saadaan kylmä piikki lämpiämään turvallisesti. Miten olette käynistäessä pelaunnu tuon ryypyn kanssa? pidättekö sitä päällä jonkun tietyn ajan vai otatte samantien poijjes ku nobedi hörähtää käyntiin? ei nyt varsinaisesti liity asiaa mut kysytään nyt tässä topiikissa kun kerta ec tallista löytyy.



Morjes !

ryyppy päälle ja ekalla käyntiin, ryyppy pois muutaman sekunnin käynnin jälkeen.

Sen jälkeen käyttelet mahdollisimman pienillä kierroksilla(tyhjäkäynnillä, jos olet säätänyt pyöräsi sitä käymään.) siihen asti että syyläri on päältä käteen lämmin ja sen jälkeen voit alkaa kääntelee kaasua ja sit kun pyörä alkaa käymään kunnolla kaasupohjassakin vetoja !

Re: Gas Gas

14.6.2011 0:14

Kiitti vastauksesta:) Oma tekniikka kylmäkäynistykseen on ollut semmonen että ryyppy päälle ja annan käydä niin pitkään että kierrokset laskee, sit olen antanut käydä se 2-3 min tyhjää ja alkanut sitten vasta nätisti kaasuttelemaan.. itellä suunilleen aina käsi syylärissä kiinni käynistäessä ja välillä ajaessakin oon pitäny että tietää minkalaisia lämpöjä koneessa on :lol: Site kun syylärit lämmenny niin antanu kaasua ihan kunnolla mut noita kaasupohjassa vedot oon vetäny vasta kun olen liikkeelle päässyt.. liekkö terveellistä?

Re: Gas Gas

15.6.2011 20:52

Ryyppy päälle ja riittävä määrä polkaisuja kelistä riippuen, tarvittaessa käyttö kyljellään jos ei tunnu muuten lähtevän kovilla pakkasilla. Ryypyn voi pitää päällä siihen asti kun kone alkaa pysymään käynnissä ilman sitä, tähänkin tietty keli ja säädöt vaikuttaa:) Silloin kun vielä ajelin niin yleensä pyörä kävi paikallaan sen aikaa kun laittelin kypärän ja hanskat ja sitten muutama sata metrii rauhallisempaa ajoa jonka jälkeen hanaa aivan oman mielen mukaan.. Turha sitä on käyttää paikallaan niin paljon että syylärit lämpeis ja tukkii vaan paikkoja jos seokset on pikkuisenkaan paksulla

Re: Gas Gas

16.6.2011 1:43

Minkälainen vehje toi 200cc Gas Gas EC on, jos vertaa noihin isoveljiin (250 & 300)? Onko noi ulkonäöllisesti samanlaisia? Entäs oisko 200 ketterämpi josain polulla? Ja jos meinais kadulla ajaa niin onko se ihan lussu verrattuna noihin isompiin, siis onko suuret tehoerot?