Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.9.2010 20:24

Jep, otin tänään kaasarin ja läpät pöydälle. Kaasarin avoin ja kaikki siel näytti olevan ok. Mut toinen läpistä oli vähä huonos kunnos, ja oli pieni rako siinä, eli ei mee kokonaan kiinni. Lisäks siitä alemmasta läpästä oli lohjennut pieni palanen pois. Voisko sitten vika olla siinä. Luulis et tekis sit koko ajan tota röpöttelyy mut ku röpöttää vaan satunnaisesti. Huomen täytyy ottaa siitä sylinterin kyljestä se kansi pois ja kattoo liikkuuko pa-säädin.

29.9.2010 7:47

Jussi-T. kirjoitti:Mut toinen läpistä oli vähä huonos kunnos, ja oli pieni rako siinä, eli ei mee kokonaan kiinni. Lisäks siitä alemmasta läpästä oli lohjennut pieni palanen pois. Voisko sitten vika olla siinä.

Sanosin ja veikkailisin että vika oli siinä.

29.9.2010 11:28

Jussi-T. kirjoitti: Mut toinen läpistä oli vähä huonos kunnos, ja oli pieni rako siinä, eli ei mee kokonaan kiinni. Lisäks siitä alemmasta läpästä oli lohjennut pieni palanen pois. Voisko sitten vika olla siinä.

Huonot läpät sekoittaa moottoria, mutta pahiten ne aiheuttaa ongelmia alakierroksille. Joskus on tullut ajettua kisaerä katkenneella läpällä ja keskialueen yläpuolella moottori pelasi lähes normaalisti. Alhaalta puuttui vaantö kokonaan.

29.9.2010 16:44

Joo nyt näyttää siltä et pakoaukon säädinhän se oli mikä siellä kiusas. sen sylinterin oikealla puolella olevan luukun ku aukasin niin oli pultti lähtenyt irti sen kolmio raudan ja läppäakselin kiinnityksestä. Pultti ei ollu tippunu alakertaan, mut prikka oli hukassa ---> kytkinposki auki ja siellähän se prikka oli. Nyt vaan odotellaan uutta posken tiivistettä ja sit kokeileen, uskoisin et nyt pelaa :) Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!!

2.10.2010 17:18

Joo elikkä kävi tuos eileen semmonen pikku "shit happens", että änkän päästä tippu popniitit pois ja sitte lenti änkän pää ja sisuskalut johonki, eikä tietenkää löytyny. Että saako jostaki tohon änkkään uudet sisukset ku ei viittisi kokonaan uutta ostaa ku on niin hintava. Änkkä siis tuon -04vm. vakio.

kaasarin säädöt näille keleille ec 300 09

12.10.2010 10:57

eli millä porukat ajaa nyt 42,182 eg neula 2 ylhäältä 2 kierrosta auki noin lyhesti..

kiitos etukäteen ;)

12.10.2010 23:40

Muistaakos joku -04(-00--06 likimain sama) 200 EC:n sitä sylinterin rakennetta ja tarkemmin sitä lisäkapaletta, itse muistelisin että välilevyllä sen kannen alle sai suoraan lisättyä kampikammion tilavuutta? Kellään olis moista myynnissä? Tai tietoo hinnasta (lähinnä et kantsiiko ruveta itse koneistaan vai ostaa suoraan valmis)? Ja 2-satkussahan oli ihan ylipaksu alatiiviste ja paksut säädöt vakiona, mut saanko eri vahvusia alatiivisteitä tarvikkeena lainkaan? Ahvalalla tuskin noin vanhaan varastossa ja muistelisin ettei ainakaan Storm'n satseissa ollu kuin vakiovahvuus mukana.

Sit toi tehopuoli. Löysin yhden -03 testin, jossa 2-satkulle oli mitattu teho 36 heppaa. Ei kellään sattuis oleen tosta eriävää tietoo/kai toi nyt on virhe??? Meinaan kuulostaa aika uskomattoman lampaalta jos siinä tosiaan on 6 hummaa vähempi kuin serkossa niin mihin hittoon ne kuutiot ja parin tahdin puuttuminen on hukattu? Ei sillä, jos tuon vaihdossa otan niin eiköhän se kasikympin rungossa tarpeeks potki, mut ihmetyttää miten tommosella on voitu A:ssakin voittoihin ajaa.

13.10.2010 6:33

SMK) kirjoitti:Sit toi tehopuoli. Löysin yhden -03 testin, jossa 2-satkulle oli mitattu teho 36 heppaa. Ei kellään sattuis oleen tosta eriävää tietoo/kai toi nyt on virhe??? Meinaan kuulostaa aika uskomattoman lampaalta jos siinä tosiaan on 6 hummaa vähempi kuin serkossa niin mihin hittoon ne kuutiot ja parin tahdin puuttuminen on hukattu? Ei sillä, jos tuon vaihdossa otan niin eiköhän se kasikympin rungossa tarpeeks potki, mut ihmetyttää miten tommosella on voitu A:ssakin voittoihin ajaa.


bike-lehti vuonna 2007:
ktm 125 sx: 37,5 hv / 11630 rpm
ktm 200 exc: 35,4 hv / 8480 rpm
ktm 250 sx-f: 36,5 hv / 11660 rpm

tehot takarenkaalta. tehot on keskenään vertailukelpoisia.

ja yllätyssektori, ktm 505 sx-f 51,6 hv / 8620 rpm.

13.10.2010 9:50

http://www.gofasters.com/index.php?main ... ts_id=1329 Tossa ois ainakin yks malli, ton lisäks löytyy myös sellainen missä on säätönuppi kyljessä kiinni. Ei siinä varmaan heppoja ookaan enempää mutta koneen luonne on aika väännökäs verrattuna Kotariin. Mulla oli -05 200:tku ja oli kyllä loistopeli!

13.10.2010 22:36

No tätä mä just meinasin, et toi ei mikään tykki taida olla. Kerran kokeilin -03 mallia ja se ei edes kakkosella nokittanu kaasusta, mut oli siinä säädötkin lähinnä "sinne päin".
Enskapena, tota mä just meinasin. Hinnasta mitään käryä?
Paljonko noi gasit muuten haukkaa bensaa siirtymillä/päiskikokemusta kellään? Olis meinaan kilpipeli kyseessä ja mietin vaan että saako minitemmiin mitenkään tehtyä riittävää tankkia... 2-satku porkkana haukkas ainakin sen 10l sadalle ajo miten vaan.

14.10.2010 6:36

funktio kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Sit toi tehopuoli. Löysin yhden -03 testin, jossa 2-satkulle oli mitattu teho 36 heppaa. Ei kellään sattuis oleen tosta eriävää tietoo/kai toi nyt on virhe??? Meinaan kuulostaa aika uskomattoman lampaalta jos siinä tosiaan on 6 hummaa vähempi kuin serkossa niin mihin hittoon ne kuutiot ja parin tahdin puuttuminen on hukattu? Ei sillä, jos tuon vaihdossa otan niin eiköhän se kasikympin rungossa tarpeeks potki, mut ihmetyttää miten tommosella on voitu A:ssakin voittoihin ajaa.


bike-lehti vuonna 2007:
ktm 125 sx: 37,5 hv / 11630 rpm
ktm 200 exc: 35,4 hv / 8480 rpm
ktm 250 sx-f: 36,5 hv / 11660 rpm

tehot takarenkaalta. tehot on keskenään vertailukelpoisia.

ja yllätyssektori, ktm 505 sx-f 51,6 hv / 8620 rpm.

Crossien tehoja huono verrata enskoihin.

Putken vaihtamalla (powerparts)saa enskan koneesta pirun irti.

15.10.2010 0:49

Sen verta on tullu uutta tietoa aiheesta, että mä alan olla vähän liekeissä ton gassin suhteen. Ensinnäkin 2-satku ja piikki on ilmeisesti sittenkin porkkanan tapaan koneen kiinnitykseltään yhteensopivat ja piikkihän on taas temmin kanssa yhteensopiva (vain joitain millejä kapeempi takaa, eli no problem) - siis konttorille hakeen leima 16/19" kiekoille ja sit koko paketti riivinraudan runkoon, tankin kans saattaa tulla ongelmaa. Myyjä sano et 6l/100km menis siirtymäajossa, tää vähän epäilyttää? Nyt olis Sipoon miehen/33tun kommenteille/kokemukselle tilausta... olishan se aika raaka paketti 82cm jakkara, täys maavara, pikkasen lyhyt akseliväli ja liika pienet kiekot/jää joka koloon, mut 2-satku kunnolla väännölle säädettynä olis kuin nelaria ajain... nii'in...

17.10.2010 21:47

Mopo käytetty eilen mäntsälässä ilmatteeksi penkissä, eipä nappularenkaalla ja kesäsäädöillä paljoo irronnu mutta eipä ne maailmalla yhtään enempää näköjään saa..

Of course if a road tyre was fitted then there would be more BHP...... Does anyone know of a rider who has raced with road tyres in a wet H&H/Enduro?..... atleast they can say they've got nearly 40bhp and came last...lol

09 Gas Gas 300 = 34.02 bhp

gas gas 200 -03 jalkatapit

18.10.2010 15:04

Oisko kellää tietoa mistä sais sopivia jalkatappeja Edullisemmin ja nopeammin kuin Ahvalalta? Ja vaihdepolkimenkin tarvis.. Edellisessä toimituksessa meni 7 päivää vaikka lupasivat postittaa samana päivänä.. :s

18.10.2010 22:17

Niin se Gassi tuli ja vaikka olikin koeajolla kaasarin säädöt persiillään niin pyörä oli kaikin puolin ihan kunnossa oleva ja huollettu/hoidettu, joten sen ja muutaman muun homman laittamisen jälkeen tuntu et tää on just mun pyörä, ei muuta kun muutoskatsastukseen. Ja niin sorvailin jo adapterit ja kaiken valmiiks, vaan kuinkas tietty mun tuurillä kävikään, eipä saanukaan pikkupyöriä laittaa ja nyt loppu tää taistelu mun kohdalta: piikkinen temmi eikä mitään muuta! Perhana kun on lyhyet jalat!