Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.2.2008 13:57
Tein tälläisen keskustelun kun ei oikein kunnollista Gas Gas aihetta tällä foorumilla ole. Tänne tästä lähtien Gas Gas enduroihin ja krosseihin liittyvä keskustelu.
Auttakaas minua, Gas Gas käy laihalla enkä tiedä miksi, kaasaria on puhdistettu huolella, muttei ole auttanut. Voisiko vika olla kaasuttimen kohon neulaventtiilissä? Alkaa järki loppumaan sen kanssa ja loma kuluu hukkaan
17.2.2008 14:33
vuotaako imukaula?
17.2.2008 16:38
minkä kokosella suuttimella ajelet?
17.2.2008 18:50
Ei vuoda imukaula. Suuttimen kokoa en muista, mutta joka tapauksessa ennen se on toiminut samalla suuttimella ihan hyvin. Kone ei edes savuta kun sen käynnistää, eli laihalla on. Tein juuri koneremontin, jossa vaihdoin mm. kampiakselin laakerit ja stefat. Remontin jälkeen ajoin ehkä 5km pikkutietä kunnes vika tuli yhtäkkiä.
17.2.2008 18:54
Laitoithan varmasti ne stefat perille asti? Jos saa ilmaa raakana vauhtipyörän puolelta?
17.2.2008 19:02
On ne paikoillaan kunnolla. Itse ajattelin jos kytkimen puoleinen stefa vuotaa bensat kytkimen puolelle....
17.2.2008 20:59
-MarkusH kirjoitti:On ne paikoillaan kunnolla. Itse ajattelin jos kytkimen puoleinen stefa vuotaa bensat kytkimen puolelle....
Vai että stefat on paikoillaan kunnolla, no mites se kytkinpuolen stefa voi falskata jos se on kunnolla paikoillaan. Tarkastahan vielä... tiivisteet ok ? ja pälä pälä pälä ja lässyn lässyn...
17.2.2008 21:18
Muuten onko kellään kokemusta tuosta uudesta gasgas:sin jälleenmyyjästä`?
17.2.2008 22:04
On sen verran että jos tilaa tavaraa mitä ei ole varastossa, siinä missä Cellenillä menee 3kk, niin Ahvalalla menee n. 2 viikkoa
Vai että stefat on paikoillaan kunnolla, no mites se kytkinpuolen stefa voi falskata jos se on kunnolla paikoillaan.
No kytkimenpuoleisesta stefasta en ole ihan varma. Jotenkin kuitenkin outoa, koska vika tuli yhtäkkiä, eikä mitenkään vähitellen. Vauhtipyörän puoleinen stefa on varmasti hyvin.
18.2.2008 20:31
Mistäs olet päätellyt että se käy laihalla?
oma 200nen ei kauheasti savuttele ja samat säädöt siellä on kesät talvet.. oiskohan 178/50 suuttimet, EG neula keskiasennossa
18.2.2008 23:02
Kone kuumenee normaalia enemmän, eikä siedä kaasua vaan moaa, niin mielestäni käy laihalla. Savua ei tosiaan tule näkyvästi yhtään. Pääsuutin 178 ja neulan asentoa en ole katsonut, joka tapauksessa samoilla säädöillä kone toimi ennen ihan hyvin. Kaasaria olen niin paljon puhallellut paineilmalla, etten oikein tiedä miten vika siinä voisi olla enää.
Alan epäilemään kampiakselin stefoja, ja sitä kytkimen puoleista. Alkaa olemaan vika vaihtoehdot vähissä. Ajattelin kyllä huomenna testata 125 Kx:n kaasarilla, josko se sillä toimisi
19.2.2008 0:32
Vaihda tulppa, pistä isompi suutin, putsaa kaasari, tee siihen telttapatjasta peitto että saat koneen lämmöt johdettua sen ympärille ettei jäädy kaasaris. ja sitten vaan säätöjä ettiin. Ei kesä säädöt pelaa talvella ja toisin päin
19.2.2008 7:34
-MarkusH kirjoitti:Remontin jälkeen ajoin ehkä 5km pikkutietä kunnes vika tuli yhtäkkiä.
Jos kerran pelitti aiemmin hyvin, niin stefavuoto on ilmeinen. Enkä korjaisi kaasarin "väärillä" säädöillä ilmavuotoja.
20.2.2008 15:31
Mikähän se luukku sylinterin vesemmlla kyljellä on ja miten sen korotus lisää alavääntöä? Näkyi jossain nettikaupassa säädettäväkin "Luukku". Vaikuttaisko pakoaukon säätimeen?
20.2.2008 20:26
Kyllä se vika täytyy olla jommassa kummassa stefasssa, täytyy avata kone kunhan ehdin... Imuvuotoja ei ole ja vika tuli yhtäkkiä ajossa, joten ei kaasarin säädötkään hukassa ole pahasti ainakaan. Saakos stefat vaihdettua ilman että ottaa kampiakselin pois vai pystyykö vaihtamaan ihan paikallaan?