Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kiinailmiöt

4.7.2013 10:28

en tiedä vielä mitä tarvisin :D vaihdelaatikko petti todennäkösesti. ykkösellä ja kakkosella veti koko pyörän lukkoon. kolmosella sain sen ajettua kotiin mutta piti ihme kolinaa. otin ketjut ja eturattaan irti ja silti se pyörivä osa mikä ratasta pyörittää näyttäis hankaavan jotenkin vastaan. ja pyörähän on mx230. ensimmäinen crossini ni oon aika hukassa nyt mitä pitäs tehä. :paha:

Re: Kiinailmiöt

4.7.2013 19:36

maamu89 kirjoitti:en tiedä vielä mitä tarvisin :D vaihdelaatikko petti todennäkösesti. ykkösellä ja kakkosella veti koko pyörän lukkoon. kolmosella sain sen ajettua kotiin mutta piti ihme kolinaa. otin ketjut ja eturattaan irti ja silti se pyörivä osa mikä ratasta pyörittää näyttäis hankaavan jotenkin vastaan. ja pyörähän on mx230. ensimmäinen crossini ni oon aika hukassa nyt mitä pitäs tehä. :paha:


No jopas jotain. On kyllä peli ollut huonolla huolla jos on saatu laatikko jumiin. Noiden moottorit on sellaista maamoottori luokkaa, että saa oikein hajoittamalla hajoittaa, että saa rikki :roll:

Noissa koneissa tärkeätä pitää öljyn väihtoväli tiheänä, koska öljynsuodatus on melko kevyttä. Muistaakseni aikanaan tehdas opasti vaihtamaan öljyt maastokäytössä 5h välein. Mutta tiedän joidenkin urpojen ajaneen alkuperäisillä öljyilläkin vuosia..... :paha:

Tällä hetkellä minulla ei ole mitään koneen osia varastossa. Myin kaikki koneet aikanaan jo pois. Syksymmällä/talvemmalla saan lisää CB koneen osia ja kokonaisia koneita.

Laatikkoon käy käytännössä kaikkien ilmajäähdytteisen CB pystykoneiden osat.Jos en väärin muista niin halvimmillaan taisi tuontitukusta saada laatikon rataspakettia 69€.

Re: Kiinailmiöt

5.7.2013 6:43

sehän siinä on kun entinen omistaja ainakin sanoi että on vaihtanut viiden tunnin välein. pyörä alko reistaileen kun käytiin soramontulla pärräämässä. tarvii varmaan alkaa purkuhommiin sitten. saa nähä mitä siitä seuraa :D

Re: Kiinailmiöt

10.7.2013 8:32

olipas kivi napannut eturattaan lukituslevyn pois paikoiltaan jonka takia pyörä meni lukkoon. laitoin sen takaisin ja nyt sillä pystyy ajamaan mutta ykkös ja kakkosvaihteella kolisee, muilla ei. ja kun kytkimen painaa pohjaan vaikka vapaalla, alkaa ihme rohinaa kuulua. vapaalla taas ei mitään. vaihdepoljin tuntuu menevän lukkoon kun esim. vaihdoin pienemmälle niin ei suostunut vaihtaan kunnolla, vaan piti vähän nytkytellä poljinta. osaattekos sanoa mitään tästä?

Re: Kiinailmiöt

10.7.2013 13:30

maamu89 kirjoitti:olipas kivi napannut eturattaan lukituslevyn pois paikoiltaan jonka takia pyörä meni lukkoon. laitoin sen takaisin ja nyt sillä pystyy ajamaan mutta ykkös ja kakkosvaihteella kolisee, muilla ei. ja kun kytkimen painaa pohjaan vaikka vapaalla, alkaa ihme rohinaa kuulua. vapaalla taas ei mitään. vaihdepoljin tuntuu menevän lukkoon kun esim. vaihdoin pienemmälle niin ei suostunut vaihtaan kunnolla, vaan piti vähän nytkytellä poljinta. osaattekos sanoa mitään tästä?

Näkemättä pyörää niin on paha sanoa mitään? Pitää lisäksi muistaa, että nyt puhutaan 5v. vanhasta pyörästä minkä historiasta tai tunneista ei ole mitään tietoa? Kuinka monta omistajaa ja missä käytössä se on ollut? Mutta tässä muutama vinkki mistä aloittaa?

- Öljyä koneessa? Öljyt vaihdettu? Metallilastua öljyissä?
- Lohko ehjä? vuotaako?
- Vaihdekepin asento oikea? Ottaako mangunkopaan tai johonkin muuhun kiinni vaihtaessa?
- Kytkin säädetty oikein? Ei irroita? Levyt loppu?
- Selvittää syy miksi eturattaan lukitus oli irronnut? Sehän on muistaakseni kahdella 5mm pultilla lukittu eturattaaseen? Ei voi irrota vain kiven iskusta.

Itse tarkistaisin noi ensin ennen kuin ryhtyisin enemmän purkamaan.

Re: Kiinailmiöt

17.7.2013 20:35

Nyt tuli ensimmäinen ilma proto maahan :D

Viikonloppuna alkaan tiukka osien testaus Hartolan test trackillä :D

Re: Kiinailmiöt

7.8.2013 1:28

Moro mulla on tollane BSE 150cc ja kun ostin takajarrut toimivat hyvin, mutta nyt ne on alkanu reistailee.. Elikkä ensin takajarru hinkkasi jotenki levyyn jne.. Sitten sain sen oikeen paikalleen ja ei enää hinkkaa, mutta ei toppaa juuri yhtään.. Oisko antaa neuvoja??

Re: Kiinailmiöt

7.8.2013 15:55

Minejä tai välikokoisia kinkkuja tuntematta sen enempää voisin kuvitellä, että taka-akselin holkitus pielessä? Mutta täältä voi saada paremmin neuvoja-> viewforum.php?f=88 ?

Perkele kun omat työkiiret rajoittaa harrastamista :roll: :paha: :nolo: En ole vieläkään ehtinyt käydä kokeilemassa tota prototyyppiä. Duunipaikan pihalla olen sen verran pörrännyt, että olen hakenut kaasarin säätöjä alueelle. Mutta kyllä tässä johonkin syksyn kisaan tullaan vielä kiusaamaan isompia :roll:

Re: Kiinailmiöt

8.8.2013 8:17

Kaveri on hankkimassa tollasta 250 shineä niin saako siihen noita kulutusosia miten?
Lähinnä ketjut,rattaat,jarrupalat..käykö siihen jonkun "vanhan"merkin osat

Re: Kiinailmiöt

8.8.2013 11:38

mantsapoika kirjoitti:Kaveri on hankkimassa tollasta 250 shineä niin saako siihen noita kulutusosia miten?
Lähinnä ketjut,rattaat,jarrupalat..käykö siihen jonkun "vanhan"merkin osat


Multa löytyy rattaita, mutta siihen käy CR/CRF takarattaat ja eturatas on sama kuin CRF230:ssä(520 ketju). Jarrupalat käy vanhasta kawasta/yamahasta, vuosimallien muista ulkoa kun ei ole muutaman vuoteen tarvinnut noiden kanssa pelata. Mallin mukaan saa tarvikeliikkeestä.

Jos tarvii lisätietoa Shinestä niin laittaa mulle vaan mailiä petobikes(at)gmail.com.

Re: Kiinailmiöt

8.8.2013 14:40

Toni I kirjoitti:
mantsapoika kirjoitti:Kaveri on hankkimassa tollasta 250 shineä niin saako siihen noita kulutusosia miten?
Lähinnä ketjut,rattaat,jarrupalat..käykö siihen jonkun "vanhan"merkin osat


Multa löytyy rattaita, mutta siihen käy CR/CRF takarattaat ja eturatas on sama kuin CRF230:ssä(520 ketju). Jarrupalat käy vanhasta kawasta/yamahasta, vuosimallien muista ulkoa kun ei ole muutaman vuoteen tarvinnut noiden kanssa pelata. Mallin mukaan saa tarvikeliikkeestä.

Jos tarvii lisätietoa Shinestä niin laittaa mulle vaan mailiä petobikes(at)gmail.com.
Kiitos Toni tiedoista! välitetään tietoa eteenpäin

Re: Kiinailmiöt

31.8.2013 10:46

Vihdoin viimein saatu ensitesti ajettua :P

Kuva

Kuva

Hauskapeli oli vetää. Voimaa tietenkin saisi olla enemmän nopeeseen peltopyöritykseen, mutta mettään sitä on ihan riittävästi.

Syksymmällä kisoihin, jos vain ehtiin vähän treenaamaan....

Re: Kiinailmiöt

14.9.2013 23:34

Mikähä vois olla BSE:eessä vikana ku yhtäkkiä puristukset hävis ja katoin ei oo männässä vikaa, ja ku puhaltaa pakoventtiilin reikään nii tulee ilmaa pitäisköhän se vaihtaa/puhdistaa? NEUVOJA?

Re: Kiinailmiöt

21.9.2013 14:35

Vieläkö tonilla on ajatus tuoda petoja myyntiinkin?
Aikataululla? :P

Re: Kiinailmiöt

22.9.2013 18:24

Eipä ole vielä 100% päätöstä tehty. Rahastahan se on suurimmaksi osaksi kiinni....

Vesivessaa on aletaan myymään myös Pitsterin nimen alla ;)

LXR

Kurapyöräilijät palstalle aloin kirjoittamaan projekti kertomusta pelistä-> Kurapyörä