Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.10.2010 20:34

Eikös tossa ole akku? Akulta sulakkeenkautta ja katkaisijan kautta jännite valolle ja toinen valopolttimon piuha runkoon. Helppoa mutta yksinkertaista.Osia saa mistä tahansa marketista tai viimeistään biltem...

Sulakkeen minimi koon saat jakamalla polttimon tehon(watteja) luvulla 12. Esim 55W polttimolle sopiva sulake on 5A

Kiitos "Kurseikko"

6.10.2010 7:51

kurseikko kirjoitti:Eikös tossa ole akku? Akulta sulakkeenkautta ja katkaisijan kautta jännite valolle ja toinen valopolttimon piuha runkoon. Helppoa mutta yksinkertaista.Osia saa mistä tahansa marketista tai viimeistään biltem...

Sulakkeen minimi koon saat jakamalla polttimon tehon(watteja) luvulla 12. Esim 55W polttimolle sopiva sulake on 5A


No juu, toki akku on ja noin sen mielessäni itsekin pähkäilin, mutta ajattelin että olisiko se asennus kuitenkaan noin yksinkertaista ;) . Lähinnä tuli mieleen että mitä tapahtuu kun nappaa valot päälle, vaikuttaako virran otto suoraan akulta esim. moottorin käyntiin, riittääkö latausteho, onko vaara että poltan jonkun sähköosan vaikka sulakkeen laittaisikin piuhaan jne, jne...

7.10.2010 20:11

Jos sulla on sulake välissä ei sieltä minkään pitäisi palaa... ...muun kuin sulakkeen jos joku menee vikaan.

Moottorin käyntiin voi ehkä tyhjäkäynnillä vaikuttaa kierrosten laskemisella kun tietenkin laturi rasittuu enemmän, ajossa eroa tuskin huomaa. En ole nyt ihan varma voiko näin tapahtua kun virta tulee akusta, mutta jos valo on tyhjäkäynnillä himmeä ja kaasuttaessa kirkastuu voi sen korjata jännitteentasaajalla.

Joku H-poltin maskiin, edullisia ja suht hyvä valoteho eikä vie paljon virtaa. :)

Eikun metsästämään motonetistä tai biltemasta edullisia osia. :roll:

7.10.2010 20:26

Jumatsuippa kirjoitti:En ole nyt ihan varma voiko näin tapahtua kun virta tulee akusta, mutta jos valo on tyhjäkäynnillä himmeä ja kaasuttaessa kirkastuu voi sen korjata jännitteentasaajalla.

Joku H-poltin maskiin, edullisia ja suht hyvä valoteho eikä vie paljon virtaa.

Nyt kyllä menee sähköopit uusiksi. Jännitteentasaaja ei pysty kylmäfuusion lailla energiaa taikomaan. Jännitteentasaaja leikkaa liian korkean jännitteen, alakierroksilla valo palaa ihan yhtä himmeästi. Kysyjän pyörässä on valmiina jännitteentasaaja ja akku, joten akku tasaa suurimmat jännitteen vaihtelut. Valo palaa aina suurinpiirtein samalla lailla kierroksista riippumatta. H-sarjan polttimoita on hieman vaikea sovitella kysyjän maskiin.

8.10.2010 15:56

Kiitos kaikille tähän mennessä kysymykseeni vastanneille :) Kaikella ystävyydellä ja kunnioituksella olisin kiinnostunut lukemaan myös nimimerkin SMK) mielipiteen ja mahdollisesti myöskin neuvoja liittyen tuohon valojen asennukseen.

8.10.2010 22:57

Klikkaile vaikka tonne allekirjotuksen linkkiin, löytyy puhelinnumero. Ellei mulla oo soitonsiirto toisinpäin, vastaan omalla nimellä, jos on, "pyörähuolto" -älä siitä välitä. Kuhan soitat klo 10 jälkeen la niin neuvon kyllä miten ja millaset valot saat. Onkos tuo maksi MMX? Jos on, saat sinne pienitehosen halogeeninkin ja riittää lataustehokin. Mut ei jaksa ny naputella, kädet tärisee kun koko päivä tigannu, sottele.

11.10.2010 16:03

SMK) kirjoitti:Klikkaile vaikka tonne allekirjotuksen linkkiin, löytyy puhelinnumero. Ellei mulla oo soitonsiirto toisinpäin, vastaan omalla nimellä, jos on, "pyörähuolto" -älä siitä välitä. Kuhan soitat klo 10 jälkeen la niin neuvon kyllä miten ja millaset valot saat. Onkos tuo maksi MMX? Jos on, saat sinne pienitehosen halogeeninkin ja riittää lataustehokin. Mut ei jaksa ny naputella, kädet tärisee kun koko päivä tigannu, sottele.


O.K.
Kiitos!
Maski on MMX. Pääsin nettiin vasta nyt. Josko voisi ensi lauantaina soittaa silloin klo. 10.00 jälkeen...?
Tai silloin kun sinulle sopii :)

11.10.2010 23:38

Varaudu silleen että sulla on näkyvillä jännittensäätimen piuhat ja virtalukon piuhat... niin juu ja oon vissiin ens la kyllä ajamassa... mieluummin kilistele vaikka arkiaamuna 9:30...

12.10.2010 8:08

SMK) kirjoitti:Varaudu silleen että sulla on näkyvillä jännittensäätimen piuhat ja virtalukon piuhat... niin juu ja oon vissiin ens la kyllä ajamassa... mieluummin kilistele vaikka arkiaamuna 9:30...


O.K, siirretään aiheen käsittelyä tuonnemmaksi, pyörä on mökilläni, mutta palataan asiaan. Virtalukkoa ei pyörässäni ole. On vain on/off kytkin jolla saa moottorin sammutettua ja samassa paketissa starttinappula.

12.10.2010 23:23

No nyt on täysin varmaa, että oon k.o. ajankohtana ajamassa. Mut kato ne piuhojen värit ja ylipäänsä onko 4 vai 5.

16.12.2010 23:08

Oiskohan tämönen peli hyvä perus mehtikkö ajeluihin? Kestääkö runko, onko tehoa ja mitä pitää parannella uudesta?
http://www.glanspower.fi/tuote/791

Eiköhän...

30.12.2010 13:24

__mikke__ kirjoitti:Oiskohan tämönen peli hyvä perus mehtikkö ajeluihin? Kestääkö runko, onko tehoa ja mitä pitää parannella uudesta?
http://www.glanspower.fi/tuote/791


Varmaankin ihan välttävä pyörä juuri metsäajeluihin ja ehkä muuhunkin kevyempään käyttöön. Mahdolliset parantelut on sitten tuollaisessa pyörässä omistajan harkinnan ja kukkaron varassa ;) . Hankintahinta on edullinen :)

6.1.2011 0:03

Suosittelisin jättään kaikki ostoaikeet väliin kyseissestä yrityksestä,ainakin jos meinaat mitään takuuseen saada. Puhelimellä en ole ikinä onnistunut yhteyttä saamaan, sähköposteihin en ole ikinä vastausta saanut ja rahat takuukorjauksesta tuli tilille muutamaa päivää ennen kun olin jo trattaa laittamassa. Eli mitään en heille tee ellei asiakas maksa suoraan mulle. Jopa Munamäen kanssa vois sanoo homman tohon nähden toimivan, Motorpower toisaalta hoitaa kuin länsimerkit ja niiden hommia kerran tehneet tekee varmasti mielellään jatkossakin. Toisaalta jos laskee et ostan ton tohon rahaan ja oon siitä lähtien omillani, kai se on ihan sama mistä ostaa.

4.2.2011 0:17

Kuva

Tälläinen olisi tallissa ylimääräisenä, tässä keskustelussa enemmänkin juttua kyseisestä pyörästä

4.3.2011 3:50

mistä tuommoseen 250cc zongshengin koneeseen saa mäntiä ko oma alkaa olee aikalailla väljä :D öljyä menee enemmän ko bensaa vähitellen :P onkos kukaan viritysaikeissa ollu tän pelin kanssa? onko kokeiltu että kestääkö yhtään enempää polleja/ mikä sanoo sopimuksensa ekana irti? tuli tuossa ostettua kaverilta tuommonen härveli ''viritys aihioks''