Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Kiinailmiöt

11.5.2007 13:40

Keskustelua kiinalaisista täyskokoisista (21-18/19) crosseista ja enduroista.
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 13:25, muokattu yhteensä 12 kertaa

11.5.2007 15:30

Ei muutakun Jay mukaan tilaukseen, niin saa toteuttaa lupauksensa tuollaisella sm:issä ajamisesta....

Re: Kiinalaisen 250cc motocrosspyörän tilaus?

11.5.2007 15:48

Toni I kirjoitti:M
Olisiko kenelläkään kiinnostusta ostaa esim. tällästä kiinapojan crossia n.2000¤ hintaan?


mitä 250cc kiinarossit maksaa nyt suomessa ~1500 UUDET ;)

Itellä kyllä uuden hankinta, mutta en näe hirveästi syitä hakea taas uutta merkkiä suomeen. vaikka NÄYTTÄÄ ihan hyvältä... mistä varaosat? takuu? yms.
mutta jos moisia alkaa suomeen tulla niin nähtyä ja koitettua voisi kiinnostaa...

11.5.2007 17:15

Motorpowerilleki nyt tullu Tyscon 250 bad boy. Ei oo nettisivuilla vaan motopowerin lehdessä mikä mulle tänään tuli. Näyttää vähän pienemmälle kuin tuo kuvassa oleva ja hintana on 1490¤.

11.5.2007 18:27

Talla hetkella maassa myytavat 250cc kinkki crossit taitaa olla jarjestaan 19/16 tai pienemilla renkailla. Eli toisin sanoen valikokoisen kasikymppisen kokoisia.Joustovarat nayttavat melko onnetomilta.
Tassa tapauksessa esim.renkaat on 21/19 ja nayttaisi olevan oikean pyoran kokoinen. Muovit taitaa olla aika suoraa kopiota yzfsta.
Hinnan heitin taysin hatusta. Vertailuna kaytin juuri maassa myytavia pikkupyoraisia 250cc kinkkeja. Uskoisin etta tama on jo tehtaalta lahtiessa vahan kalliimpi kuin sendait, orionit tai bad boyt.
Itse ostaisin tuollaisen tai vastaavan jos joku niita maahan toisi mutta toistaiseksi ei ole ainakaan viela loytanut. Siksi aloin harkitsemaan tuollaisen tilaamista suoraan tehtaalta. Ainoa ongelma on etta minimi tilaus taitaa olla muutamia kymmenia.

11.5.2007 21:02

Itse olen myös saksanmaalta katsellut kaikenmoisia rossipelejä, mutta eipä sieltäkään kannata pakettiautollista pienempiä eriä tuoda.

ja omaan käyttöön ne ~16" on passelit ;) ==> nyt 12/14 ;)

12.5.2007 19:48

Osta vaan Motorpowerista Skyteamin 200 crossi 21/18 pyörin hintaan 1500e. Vaihdat siihen renkaat ja takaiskarin niin vielä on alle 2000e. Pääset helpommalla eikä tarvitse alkaa MP kauppiaaksi kun ei ole kontillista crosseja pihassa.

14.5.2007 7:42

Trial kirjoitti:Osta vaan Motorpowerista Skyteamin 200 crossi 21/18 pyörin hintaan 1500e. Vaihdat siihen renkaat ja takaiskarin niin vielä on alle 2000e. Pääset helpommalla eikä tarvitse alkaa MP kauppiaaksi kun ei ole kontillista crosseja pihassa.

Skyteamin 200OF olen käynyt ihmettelemässä pari vuotta sitten eikä se oikein vakuuttanut. Lopetin peltivanteisella ja perinteisellä keulalla varustetulla pyörällä ajamisen jo 80-luvun lopussa ;-)
Hinnan heitin täysin hatusta. Todellinen hinta voi olla paljon enemmän tai vähemmän?
Kuvan pyörän tehtaan sivuja selatessa huomasin, että niillä olisi jo maahantuoja Suomessa? Se on toinen asia mitä tuovat maahan, mönkijöita vai talonovia? Eivät välttämättä ole halukkaita tuomaan kuvan crossia.
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 11.9.2007 7:46, muokattu yhteensä 1 kerran

14.5.2007 9:53

Soittele maahantuojat läpi ehkä todellakin tuovat jotain mallia jolloin konttiin voi survoa yhden crossinkin kyytiin. Keskinen tuo paljon maahan eli siellä Gern huollossa tietävät. Motorpoweriin kannattaa myös soittaa ja Kone-Glanssiin.

14.5.2007 10:02

Ei se USD ole mitenkään itsestäänselvyytenä parempi. Esim. TM:n monet enskat lähti vielä perinteisellä marsulla ainakin -02 asti, koska se toimi paremmin. Toi skaitiimin keula on ihan ok materiaaleiltaan ja herkkyydeltään, isoin miinus säätöjen puuttumisesta ja ainoa perinteiseen malliin liittyvä ongelma (19" etupyörä kiinni) on nuo iskarien alatyrät.

Noi peltivanteet on kai surkeet. Ekan 14h kolistelin kivikoissa 150:n etuvanteella, en siihen kyllä lommon lommoa saanut, mutta epäilyttää silti. Pinnat ja takanapa mulla on skaitiimin edelleenkin, niillä 22h (ensimmäiset 23h ajoin eri kokoisella takapyörällä) enskaa takana, eikä valittamista. Kerran kiristin pinnauksen jälkeen ja sitten ei ole tarvinnut.

Runko, swingi, jne. on yhtä lujaa matskua kuin euroissakin, saumat samaa tasoa. Pyörä ei ole edes yhtä pullea kuin uudet husset ja kotarit.

Tässä nyt noin alkuun asioita, mitä ei kuvista näe ja minkä takia kannattaa EHKÄ valita semmoinen mitä pääsee vähän koputtelemaan ennen ostoa, ja josta jolla kulla on jo kokemuksia. Tottakai siellä kiinassa on muitakin helmiä kuin tuo skaitiimi, kysymys on enempi siitä kuka semmoisen löytää ja moneenko kakkaan matkalal kätensä joutuu lyömään. Pitäisi ehdottomasti olla paikallista apua. Itsekin toisin jo noita, jos opiskeluaikojn kontaktit siellä tietäisivät näistä kuramopoista yhtään mitään.

14.5.2007 10:03

Kas, no, et sä sitten ainakaan trialia aio ikinä harrastaa ;-)

14.5.2007 11:43

SMK;-) kirjoitti:Kas, no, et sä sitten ainakaan trialia aio ikinä harrastaa ;-)

mYsTiNeN VaStAuS?!?!
Kyllä kyllä. Ei kuvista voi hirveästi sanoa mitään, on totta että pitäsi päästä hypistelemään tuotetta. Jotain pohjaa kyllä kuvistakin saa. Esim. kuvan laitoksessa näyttäisi olevan jo vakiona linkullinen perä, takaiskari säädöillä ja lisäsäiliöllä. Runko näyttäisi olevan mitotukseltaan ainakin lähellä esikuvaansa. Jalkatappien ja poljinten sijoitukset näyttäisi olevan kunnossa jne...
Sendaita ja orionia yms. muita kinkki oma desaing vehkein kuvia katsoessa voi sanoa, ettei niissä ole edellä mainitut ainakaan kohdallaan.
Jotenkin viehättäisi ajatus vaan saada tuollainen vehje vaikka pienellä riskillä.
Ei ole nykykisanelareissa mitenkään tavatonta, että koneremontti maksaa enemmän kuin tuollainen kinkkishitti. Tosin eihän noita nyt tietenkään voi keskenään vertailla vai voiko? ;-P
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 11.9.2007 7:47, muokattu yhteensä 1 kerran

14.5.2007 11:49

eikö tuo ole vähän tehoton muihin saman kokoluokan kilpailijoihin? Vielä jos runko yms. alkaa tuntua fiksuilta, niin tehottomuus varmasti vielä korostuu.

14.5.2007 12:09

sWaltsu kirjoitti:eikö tuo ole vähän tehoton muihin saman kokoluokan kilpailijoihin? Vielä jos runko yms. alkaa tuntua fiksuilta, niin tehottomuus varmasti vielä korostuu.

Juu tehojen puolesta noita ei voi vertailla. Eihän noissa ole kuin parikymmentä heppaa positiivisesti ajateltuna :-P
Tosin itse en niitä tehoja kaipaa. On tullut jäähdyteltyä lähes kymmenen vuotta noista kurapyöristä. On melkein ihan sama minkä tehoinen vehje on alla niin kunto loppuu kuitenkin. Ajettavuus olisi kiva että se olisi edes jollain lailla tontilla tai ainakin kohtuu kustannuksilla säädettävissä alueelle. Jotenkin ei viitsi sijoittaa kuitenkaan 5000¤ vähän käytettyyn aitoon kilpuriin, jonka kone voi hajota lähes samantien. ja kone remontti maksaa enemmän kuin tuollainen kinkkishitti.....

14.5.2007 12:43

Niinpä.
Itsellä on nyt 150cc pikkupyöräinen ;) siinä tehot riittää (ellei jopa liikaakin) maastossa ajoon, sillä pyörän jousitus on aivan... Kunnon pateissa on äkkiä kateissa ;) Paluuvaimennustahan ei ole keksitty... joten moottorin voima välittyy maahan aika harvakseltaan. Kiitos pomppivan perän.

Mutta metsäpoluilla, sänkipellolla yms. Voisi tehoa olla jopa enemmän ;) Välityksiähän noissa nelareissa voi laittaa aivan hullun pitkiksi.
Jäällä ajaessani tuntui vallan hölmön tiheiltä. Mutta samoilla välityksillä kunnon montturadalla oli jo kakkosella hukassa. kolmosella matkustajana ;)