Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

6.2.2014 12:00

Täs on nää hinnat mitkä kysyin tammikuussa Exc350 2013

Aktia 2111
Fennia 534
Pohjantähti 393
Folksam 2116
Lähitapiola 1022
Turva 912
Pohjola 671

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

6.2.2014 23:35

Kun minulla on valkokilpinen enska, niin korvaakohan pakollinen liikenne- ja varkausvakuutukseni vahingot mitä voi sattua metsässä?

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

7.2.2014 8:54

Juupeli6 kirjoitti:Kun minulla on valkokilpinen enska, niin korvaakohan pakollinen liikenne- ja varkausvakuutukseni vahingot mitä voi sattua metsässä?

Korvaa henkilövahingot. Ei taida kuitenkaan pyörän vahinkoja korvata. Juuri kävin lääkärissä kun oli pikkusormesta jänne irronnut treenatessa. Vaikka on lisenssivakuutus niin laittavat ensisijaisesti liikennevakuutukseen.

Moneen otteeseen on tullu käytyä magneettikuvissa sun muissa ja aina on liikennevakuutus korvannut. Homma toimii niin sanotusti ;)

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

7.2.2014 10:43

Jos ne pikkirillit olisi hoidettu julkisella puolella, ei vakuutusyhtiöllä olisi nykyisenlaisia hintojen korotuspaineita.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

8.2.2014 21:51

Ei ainakaan täällä Tampereella julkisella puolella hoidu mikään. Itse odottanut 6kk "kiireellistä" aikaa fysiatrian poliklinikalle. Kaksi ihmistä töissä siellä kuulemma. Nyt pystynyt jo kuukauden olemaan ilman todella kovia kipulääkkeitä, 18 vuotta ikää. Ilman työterveydenhuoltoa todennäköisesti olisin edelleen kokoajan pöllyssä ja ainoa mahdollinen paikka selällään lattialla.

Näitä marttyyreja ketkä käskee olla hoidattamatta vammoja kunnolla kuntoon tuntuis aina löytyvän. Itse en kyllä nää siinä mitään kunniakasta että pistää oman terveyden toiselle sijalle mutta jokainen tavallaan.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

9.2.2014 12:32

201262 kirjoitti:Jos ne pikkirillit olisi hoidettu julkisella puolella, ei vakuutusyhtiöllä olisi nykyisenlaisia hintojen korotuspaineita.


Jos et sattunut huomaamaan niin hänellä on valkokilpinen pyörä.
Silloinhan siinä ei ole maastovakuutusta, josta hoito olisi korvattu.
Eli näin ollen tämä tapaus ei ole myöskään "nostattanut" maastovakuutuksia.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

9.2.2014 20:03

Oliko "roassilla" valkokilpi? Hän kertoi pikkurillistä. Itse olen yli 50 vuotias entinen harrastaja, nykyinen autonkuljettaja, pääsponsori ym. Itse olen loukkaantunut monesti nuoruusaikoina crossipyörällä, aina hoidettu julkisella puolella, kun ei siihen aikaan kellään ollut liikennevakuutusta.Nyt on pojan pyörässä liikenne vakuutus, silti hoidettu pikku kolhut ja kuvaukset julkisella, ainoa harmi on ollut jonottaminen, mitään isompaa ei onneksi ole kuuden kilpailu vuoden aikana sattunut.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

9.2.2014 20:36

En lähde väittelemään, kummassa olisi parempi käydä hoidattamassa vahingot, mutta roassin lauseen perusteella: Moneen otteeseen on tullu käytyä magneettikuvissa sun muissa ja aina on LIIKENNEVAKUUTUS korvannut.
Jonka peruteella voimme olettaa, että hänellä on kilvellinen pyörä.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

10.2.2014 9:03

201262 kirjoitti:Oliko "roassilla" valkokilpi? Hän kertoi pikkurillistä. Itse olen yli 50 vuotias entinen harrastaja, nykyinen autonkuljettaja, pääsponsori ym. Itse olen loukkaantunut monesti nuoruusaikoina crossipyörällä, aina hoidettu julkisella puolella, kun ei siihen aikaan kellään ollut liikennevakuutusta.Nyt on pojan pyörässä liikenne vakuutus, silti hoidettu pikku kolhut ja kuvaukset julkisella, ainoa harmi on ollut jonottaminen, mitään isompaa ei onneksi ole kuuden kilpailu vuoden aikana sattunut.

Kyllä on valkokilpi pyörä. Kyllä vakuutuksen hintoja nostellaan koska niitä voidaan nostaa. Ja varmasti aijon käyttää vakuutuksia, jos kerran niitä maksan =D Samassa rytäkässä jalkapöytä murtui 3 kohtaa ja 2 varvasta murtui myös. Tämän hoidin työterveydessä kun ei juurikaan erityisosaamista tarvittu. Kepit kantoon ja kotiin.

Lisäys: Ja on lisenssissäkin vakuutus, mutta liikennevakuutus on vakuutusyhtiön mukaan aina ensisijainen vakuutus mitä käytetään. Koska liikennevakuutus on ns. pakollinen vakuutus.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

10.2.2014 19:42

Ei oo liikennevakuutus pakollinen ainakaan kilpailuissa. Suositeltavaa mutta jos on lisenssi niin se riittää... Lukekaa uusi offroadpro.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

10.2.2014 20:41

RaceServiceMX kirjoitti:Ei oo liikennevakuutus pakollinen ainakaan kilpailuissa. Suositeltavaa mutta jos on lisenssi niin se riittää... Lukekaa uusi offroadpro.


Niin, ei mun mielestä kysymys olekaan tästä. Lisenssivakuutus korvaa aina (omat vahingot). Entäpä sitten treeneissä kun napsahtaa marjastaja/koiran ulkoiluttaja hyppyrin takaa suoraan alle? Onko suljettu alue? Vastaus hyvin todennäköisesti: ei. Kuka ja mikä korvaa silloin?

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

10.2.2014 22:42

RaceServiceMX kirjoitti:Ei oo liikennevakuutus pakollinen ainakaan kilpailuissa. Suositeltavaa mutta jos on lisenssi niin se riittää... Lukekaa uusi offroadpro.


Riittäminen on suhteellista kun maksimi hoitokorvaus on lisenssivakuutuksessa 8500 euroa.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

27.3.2014 13:21

Fennialta sais nyt edullisimmin ton vakuutuksen ilmeisesti, MUTTA ehdottomasti sanoivat että kilpailutoimintaa he eivät voi vakuuttaa. Jos nyt satun jonku CC tai enskakisan ajamaan, lisenssi hoitaa sen vakuutuksen.

Mutta jos oikeen pahasti kisoissa sattuu niin korvausrajat tulee helposti vastaan?

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

27.3.2014 17:05

h3rmo kirjoitti:Fennialta sais nyt edullisimmin ton vakuutuksen ilmeisesti, MUTTA ehdottomasti sanoivat että kilpailutoimintaa he eivät voi vakuuttaa.

No, eipä se siitä ole kiinni että onko kilpailutoimintaa vai ei. Kyse on suljetun alueen määrittelystä, onko alue muulta liikenteeltä suljettu ja ei. Kilpailu itsessään ei tee alueesta suljettua -> liikennevakuutus on voimassa.

Re: Motocross pyörän vakuutukset.

28.3.2014 8:08

Itellä sattui tuossa jokin aika sitten ensimmäinen isompi rymyäminen. Pariviikkoa meni yhtiöllä tietojen odotteluun sairaalasta jotka sitten loppupeleissä itse lähetin sinne jotta sai homman käyntiin. Nyt on käsittelyssä siis. Eikös tämän liikennevakuutuksen pitäisi korvata kaikki rikkoontuneet ajokamat vai voiko olla että pelkän kypärän korvaavat. Vakuutusyhtiönä Aktia/ vak. tarjoajana Folksam, kiitän