Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.9.2008 22:01

Empäs muistanut tuota julkaisua. No silloinhan liikennevakuutus jää täysin hyödyttömäksi, koska kaikki rekisteröimättömällä crossilla tai enskalla suoritettava ajo voidaan lukea kilpa-, harjoitus- tai kokeilutilanteeksi.

24.9.2008 22:06

Oretna kirjoitti:Empäs muistanut tuota julkaisua. No silloinhan liikennevakuutus jää täysin hyödyttömäksi, koska kaikki rekisteröimättömällä crossilla tai enskalla suoritettava ajo voidaan lukea kilpa-, harjoitus- tai kokeilutilanteeksi.


Liikennevakuutuslain 2 §:n 4 kohdan mukaan moottoriajoneuvo ei ole
liikennevakuutuslain tarkoittamassa liikenteessä, kun sitä käytetään
liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin.


Ilman tuota punaista osaa homma olisikin pihvi. Nyt ei lähelläkään.

24.9.2008 22:10

No siitä vähän alaspäin "Alue, jossa kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutoiminta tapahtuu, tulee eristää
liikenteestä."

24.9.2008 22:12

..ja seuraava lause sanoo: Yleensä kilparata on eristettävä. :D

Who writes this s#it??? :)

Aika vähän on tässä maassa noita alueita eristetty, paitsi edellisessä sivulla mainittu Kemora. Oisko siinä ens kesän talkoisiin mukavaa pikkupuuhastelua? Aidat rata-alueen ympäri. Liikennevakuutuksesta maksettavat korvaukset loppuu siihen (ei hyvä), samoin tulkintakysymykset, lisäselvitykset yms. Mutta liikennevakuutus on tietysti pakollinen, tottakai.
Viimeksi muokannut JayDaddy päivämäärä 24.9.2008 22:33, muokattu yhteensä 1 kerran

24.9.2008 22:30

Bittiavaruuteen hävis, mutta mun mielestä toi teksti on ihan ymmärrettävää. Vaikka nyt trial'ssa, kuka sinne jaksoille autoilla pääsis? Ja enskassa osa lajia on siirtymät muun liikenteen joukossa, eli eristämistä ei lajin luonteesta johtuen voida vaatia. Eikä sitä tuo lausahduskaan ehdottomasti vaadi. No kaippa just tuon vuoks ne MX:ssa menee useemmin lisenssistä.

Oretnalle, ei ihan pidä paikkaansa. Mitä tiheempään asutulla seudulla ollaan, sitä suurempi on ero onnistumisessa yksityisen ja yleisen välillä erityisesti kalliissa toimenpiteissä. Vakuutusyhtiölle se näkyy korvauksina kivusta ja särystä, sairaslomapäivissä, parsintaoperaatioina. Omana päätelmänä: pienissä kylissä ei ole ehkä markkinoita kattaville yksityisille palveluille ja toisaalta niissä ei kirurgeillakaan ole vaihtoehtoja. Paitsi muuttaa kaupunkiin. Eli taso voi olla korkeampi kuin suurissa kaupungeissa. Ja kait ne ainakin osin samat kirurgit leikkaa yksityisellä ja yleisellä.

24.9.2008 23:08

No Nurmijärvellä olin/olen kirjoilla ja hyvinkään sairaanhoitopiiriin kuulun. En sen usko olevan ihan pienimmästä päästä. Teoriasi voi kyllä pitää jokseenkin paikkansa, mutta tarkointin tuollä myös sitä, että liikennevakuutuksen korvaavuus on riittävän hyvä, vaikka korvaisi vain yksityisellä, että se ei ainakaan voi olla syy lisenssin välttämättömyydelle.

No jos tota tulkitaan tiukimman mukaan, niin kai silloin jo kriminalisoidaan crossipyörällä tms. muualla kuin eristetyllä alueella ajaminen, oli pyörässä liikennevakuutus tai ei. Ja kun tossa erikseen viel mainitaan kävelijät ja pyöräilijät, niin eikö se silloin jo tarkoita, et kaikki trikoo- ja rämekisat on myös eristettävä?

25.9.2008 0:27

Enpä voi ottaa kantaa tuohon...ja muutenkin pakko vetäytyä tästä keskustelusta. Jottei tule sanottua liikaa. Lähipiirissä vaikuttaa jo neljättä vuotta vakuutusmatemaatikko.

26.9.2008 15:14

No niin, Sami Leino on jälleen avannut sanaisen arkkunsa OffroadPron foorumilla. En tunne miestä, mutta sen verran noita keskusteluja seuranneena olen sitä mieltä että ko. henkilö on erittäin hyvin perillä tuosta liikennevakuutuksesta ja sen korvaavuudesta. Nordman on samoilla linjoilla kun HANSI (tiedä vaikka ois sama mies). Itse en tähän porukkaan kuulu. But who cares, I don't.
http://www.offroadpro.net/fin/keskustel ... ?nro=55867

Mr.HANSI jo veikin lelunsa tästä hiekkalaatikosta. Minä teen samoin vaikka en vakuutusmatemaatikkoja tunnekaan.

26.9.2008 16:31

Mites jos on valkokilpinen enska (taikka supermoto) ja kaadut sillä radalla ja loukkaat? Muuttaako tilannetta? Itse menin sekasin koko vakuutusasioissa kaks sivua sitten joten kysytään tyhmiä :x

26.9.2008 18:45

Paappis kirjoitti:Mites jos on valkokilpinen enska (taikka supermoto) ja kaadut sillä radalla ja loukkaat? Muuttaako tilannetta?


Ei muuta.

4.5.2009 13:26

Olisi aika nykäistä GG vakuutuksiin. Eli minkälaisia vakuutuksia/ hintoja porukalla tällä hetkellä on olemassa. Eli rekisteröimätön/ kilvetön crossari kyseessä.

5.5.2009 19:14

hess kirjoitti:Olisi aika nykäistä GG vakuutuksiin. Eli minkälaisia vakuutuksia/ hintoja porukalla tällä hetkellä on olemassa. Eli rekisteröimätön/ kilvetön crossari kyseessä.


liikennevakuutus pohjolasta ja taitaa olla jotain 170eskoo vuosi.

5.5.2009 20:50

Minkähän verran tieliikennevakuutus maksaa tollaseen piikki Kx 2006 pyörään? Ja mite sitten olis hyvä olla yleensä rossarissa?

5.5.2009 21:17

Kawasaki kx250f -07 150e/vuosi ifissä, pohjolassa ois ollu 170 jotain kun huvikseni kysyin..

5.5.2009 22:11

Hmmm... Kummankohan ottas, tapiolasta 620€/v vai lähivakuutuksesta 170€/v? :)

Muilta yhtiöiltä ei ole vielä tullut tarjouspyyntöihin vastausta.